• Unleashed-187
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-01 18:00
Hallo, ben nieuw hier, word tevens ook me eerste post, op dit forum.

Ik heb een vraag betreft me 2de pc.

ik heb nog een pctje staan die ik alleen voor gamen gebruik, waar ik 65 fps haal met farcry.
en was me vraag of dit normaal is/en of dit is op te schroeven. met me specs.

specs:
proc: AMD athlon 64 X2 dual core 6000+
@ 3,10 Ghz
intern geheugen: 4GB DDR2
Mobo: M2V
Grafische kaart: Nvidia Geforce GTX260 898MB

Afbeeldingslocatie: http://img192.imageshack.us/img192/4058/cpua.png

graag feedback over me eerste post, word op prijs gestelt. :)

owja en als ik meer moet vermelden, zeg het even. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Unleashed-187 op 26-12-2009 21:45 ]

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:58
Welkom op GoT :w
Ja, natuurlijk kan dit verbeterd worden. Het gemakkelijkste is natuurlijk om een nieuwe processor te kopen, maar aangezien je dit bij Overclocking & Tweaking post neem ik aan dat je die kant op wilt. :)
Begin eens met een OC guide te lezen op het internet.
Hoe zit het met je koeling? Welke spanning staat er in de BIOS? Volgens de site van AMD mag er namelijk maar 1,4V op staan, en de chip mag niet meer dan 62°C warm worden.
De chip geraakt normaal tot rond de 3,4GHz op 1,4V.

Verder kan je ook nog je videokaart overclocken, maar ook hier geldt dat je eens een guide moet lezen. En zeker niet te snel willen zijn. Met een processor kan je namelijk gemakkelijk met een jumper je BIOS clearen, maar met een videokaart ligt dat moeilijker.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-01 22:01
Heb een zelfde amd (brisbane) 6000+

boven de 3400 gaat ie lopen kl**tviolen, 3dmark draait niet de cpu-tests en diverse andere cpu stress-programma's geven fouten aan.
Voor gamen loopt dat vrij aardig
Mijn ervaring: de 6000+ is een lastige te klokken... moet je wel een leuk bordje hebben, wat lekker veel functies geeft.

Heb zelf problemen met vcore aan te passen en wat instabiliteit als ik over de 3,5 ga.

Je gtx260 kun je nog opschroeven.
Ik draai zelf SLI met 9800GT's @750/1875/1150, laatst verlaagd naar 730/18xx/1100 als ik t goed heb omdat er tijdens het gamen (driver-issues?) nogal vaak een soort van alt-tab actie gemaakt werd door de pc.

Draai voor de rest W7 64, en cpu + graka's zijn watergekoeld :)

Let op je temps!!!

• Tim Hovius
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-12-2025
Rivatuner maar eens downloaden (nadat je het een en ander gelezen hebt) en dan maar eens beginnen met verhogen!

• Unleashed-187
allereerst bedankt voor de reacties, ik ben me nu al aan het verdiepen in het overclocken.

maar ik heb ook wel eens gehoord van progamma's, waar je pc beter door gaat draaien als je aan het gamen bent. of iets in de geest, of zijn er ook progammatjes die je pc doorzoeken, die fouten er uit halen, misschien performance verbeteringen.

alvast bedankt.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Nee, meestal is het niks anders dan defragmenteren, register opschonen en applicaties die op de achtergrond draaien afsluiten. Neem trouwens aan dat het Farcry 2 is? En waarom wil je meer dan 65fps?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Unleashed-187
is over het algemeen, niet alleen farcry, wil het systeempje gewoon echt alleen voor gamen gebruiken. dus helemaal ingestelt op het gamen. is misschien niet het beste systeem, alleen ik stop hier geen nieuw spul meer in. daar heb ik al een ander systeem voor

maar ik heb hem helemaal schoon, windows opnieuw geinstalleerd, windows 7 erop.

dus er zijn helemaal geen programma's voor een gamer?

[ Voor 10% gewijzigd door Unleashed-187 op 28-12-2009 20:58 ]

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wat wil je dan? Een programma die je hele pc sneller maakt? Dat kan enkel door of je pc te overclocken of door nutteloze crap af te sluiten. Nou het eerste kan je zelf en het tweede ook.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Unleashed-187
o rly, daar vraag ik niet om er zijn wel programma's voor niet zozeer om me pc sneller te maken, maar beter te laten draaien onder het gamen, die ook dingen uitzet in windows die niet nodig zijn onder het gamen. ik wil gewoon het uiterste uit dit systeem halen, zonder hier geld in te stoppen, en dat overclocken, is al vermeld en ik heb ook gezegt dat ik me er al in verdiep, alleen dat was me vraag niet.
misschien kun je dan beter niet reageren, als je in principe niet antwoord op de vraag, of een helpende hand bied.

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:58
Niettemin heeft Tsurany gelijk. Overclocken ben je al mee bezig, goed. Dan is het nu je taak om nutteloze rommel uit te schakelen (denk aan quick start programma's, services, ...), te verwijderen (denk aan overbodige registry onderdelen, temp mappen, programma's die je niet meer gebruikt, ...) en te tweaken (denk aan swapfile beter afstellen, nieuwste drivers, ...)

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Beter laten draaien onder het gamen is ook zo lekker vaag he, daar kunnen we echt veel mee. Wat jij wilt is flink wat onzinnige programma's die je het gevoel geven de performance te verhogen zonder dat je iets merkt, is prima hoor. Wat echt helpt is eens de lijst met programma's opzoeken die standaard opstarten bij je pc en daar dingen uitschakelen, services bekijken en oordelen welke nuttig zijn en welke niet. Maar zelfs al doe je dat dan maakt het toch gewoon geen verschil, daarom zijn er ook zo weinig programma's die echt nuttig zijn.

• Dymse
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-10-2023
http://alacritypc.kensalter.com/

sluit alle niet essentiele services af om te gamen, na het gamen zet hij alles terug op :)

• Unleashed-187
oke bedankt.

[ Voor 81% gewijzigd door Unleashed-187 op 28-12-2009 23:17 ]

• Danidani
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-03-2013
Wat ik niet helemaal snap is dat je de multiplier zo hoog hebt staan.. Misschien ligt het aan mij hoor, maar je kunt toch beter een hogere FSB hebben en een lagere Multiplier voor betere overall performance..
Pagina: 1