Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik zit met het volgende probleem met mijn 2e pc.
Ik kreeg op die pc de volgende melding :

BOOTMGR is missing
Press Ctrl+Alt+Del to restart

Ik ben naar de bios gegaan ( opstarten en toen DEL ) en heb daar ingevuld
booten vanaf de cd/dvd bij opstarten.
Als die opstart en er komt te staan

Press any key to boot from CD or DVD

gebeurd er niks !!!!
Kan op elke toets zovaak drukken als ik wil, er gebeurd niks.
Na zo'n 5 tot 10 seconden komt er weer onder te staan :

BOOTMGR is missing

Ik heb de harde schijf ( SATA schijf van 250 gb ) eruit gehaald en in deze pc gedaan.
Windows 7 dvd erin gedaan en geinstalleerd op die SATA schijf en weer terug in die andere pc gedaan.
Nu moet er dus Windows 7 op staan want in deze pc startte die gewoon op vanaf die schijf naar Windows 7.
Maar in die andere pc krijg ik bij het opstarten weer die melding :

BOOTMGR is missing

Wat nu ?

Verwijderd

Whut, heb het zelfde met een vista schijf, ik deed hem in mijn nieuwe PC [Die kapotte Athlon II systeem], toen gaf hij het zelfde, gewoon windows reinstallen.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe moet ik windows reinstallen ?
Hij start niet op vanaf de cd.
En ik heb hem al 3/4x opnieuw geinstalleerd in deze pc.
Krijg telkens de melding dat die BOOTMGR mist ?

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:37

mvh

State Governor

Had ik ook met een Win7 installatie. Ik meen me te herinneren dat hij ergens bij het uitpakken van de drivers crashte, je moet eens proberen de installatie in veilige modus te doen: computer herstarten, opstarten van DVD en dan op F8 drukken totdat je het geavanceerde-optiesmenu hebt met o.a. veilige modus.

Bij windows 7 was het zo dat hij dan de eerste ronde van de installatie uitvoert en dan eenmaal opnieuw opstart, in principe is het systeem dan 'klaar'. Ik denk dat dit met Vista identiek is.

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan niet in veilige modus komen, kan f8 drukken wat ik wil, er gebeurd niks ?
Hij pakt de hele cd/dvd niet bij het opstarten, ook niet als er staat press a key....
Hij laad wel want lampje brand en je hoort m zoemen maar er gebeurd niks en dan komt er
weer te staan bootmgr is missing

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:20

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Dit topic krijgt een verhuizing richting Windows Clients :)

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:07

painkill

Pain(k)(ill)

BOOTMGR word door windows gebruikt bij het opstarten.
Deze word alleen opgehaald van de harde schijf die het eerst aangegeven staat in de bios.
Staat die daar niet dan is hij MISSING.

Zorg er dus voor dat je de goede harde schijf in de bios hebt staan!

Mocht je maar 1 harde schijf hebben, of blijft het zo.
Dan is er iets mis met je harde schijf.

Mijn SNES verzameling!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan er iets mis zijn met de harde schijf ?
Heb er zelfs Windows 7 op staan, geinstalleerd op deze pc.
Als ik hem opstart in deze pc krijg ik een zwart scherm te zien
met 2 besturingssytemen.
Windows Vista ( waar ik nu op zit ) en Windows 7 ( die schijf van die andere pc ).

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:39

Saven

Administrator

edit: nevermind te snel gelezen :X

[ Voor 77% gewijzigd door Saven op 26-12-2009 22:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Waar moet ik dat intypen ?
Want de dvd pakt die niet

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:39

Saven

Administrator

Verwijderd schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 22:06:
Waar moet ik dat intypen ?
Want de dvd pakt die niet
Nee ik had het stuk nog niet gelezen dat je er via een andere pc al windows opnieuw op had gezet. Dus dat heeft er helaas niks mee te maken denk ik ;)

Verwijderd

Topicstarter
Saven schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 22:06:
[...]

Nee ik had het stuk nog niet gelezen dat je er via een andere pc al windows opnieuw op had gezet. Dus dat heeft er helaas niks mee te maken denk ik ;)
Oke, maakt niet uit :)

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-11 22:16

M2M

medicijnman

heb je toevallig een beetje vaag toetsenbord dan? (sowiezo USB, maar vooral van een speciaal merk, met veel (programmeerbare) toetsen en / of draadloos). Als dat zo is, gebruik dan een PS2 toetsenbord (je weet wel, een toetsenbord met een paarse ronde 6 ijzeren pinnetjes en 1 zwart plastic blokje connectortje). Die werken altijd :)

Maar het vreemde is dan wel, dat zo te lezen je toetsenbord wel in de bios werkt. Dan zijn de basis functies van het toetsenbord toch geactiveerd en moet het ook bruikbaar zijn om op een knop te drukken als je vanaf een cd / dvd wil booten.

-_-

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, naar de bios gaan doet het toetsenbord wel.
En ik heb 2 toetsenborden geteste, draadloze en een usb toetsenbord.
Naar bios gaan doen ze alle 2, op een toets drukken om vanaf cd/dvd op te starten doen ze alle 2 niet.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
USB Legacy support inschakelen in de bios. Tijdens de P.O.S.T. staat deze standaard altijd aan (anders zou je niet in de bios kunnen met een usb keyboard), wil je het keyboard na de p.o.s.t. maar voordat de OS drivers geladen zijn (dus bv in dos of os bootmenu's) gebruiken dan zul je deze functie in moeten schakelen.

• M2M

M2M

medicijnman

en als je dan in het opstartmenu van de windows 7 cd / dvd komt, kies dan eerst om bootproblemen automagisch te laten fixen. Dat scheelt een herinstall.

-_-

Verwijderd

Topicstarter
USB Keyboard support bedoel je ?

en die op enabled zetten ?

Verwijderd

Topicstarter
M2M schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 22:26:
en als je dan in het opstartmenu van de windows 7 cd / dvd komt, kies dan eerst om bootproblemen automagisch te laten fixen. Dat scheelt een herinstall.
Ik zal het eens gaan proberen allemaal

jullie horen het zo

Verwijderd

Topicstarter
Oke hij start nu op vanaf de dvd :D
Hoe moet ik die optie kiezen om bootproblemen automatisch te laten fixen ?

• M2M

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 22:31:
Oke hij start nu op vanaf de dvd :D
Hoe moet ik die optie kiezen om bootproblemen automatisch te laten fixen ?
ligt een beetje aan de versie en taal, maar ergens in die menutjes moet een optie zitten om te proberen je computer met opstartproblemen te repareren. Eventueel een reinstall-upgrade uitvoeren (dus niet de schijf laten formatteren, maar een upgrade uitvoeren. Als het goed is blijven programma's, drivers en eventueel ook data staan.)

-_-

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:37

mvh

State Governor

ook weer F8

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Verwijderd

Topicstarter
M2M schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 22:34:
[...]

ligt een beetje aan de versie en taal, maar ergens in die menutjes moet een optie zitten om te proberen je computer met opstartproblemen te repareren. Eventueel een reinstall-upgrade uitvoeren (dus niet de schijf laten formatteren, maar een upgrade uitvoeren. Als het goed is blijven programma's, drivers en eventueel ook data staan.)
Hij gaf net aan windows repareren, drukte ik op ja en toen zei die dat die opstartproblemen had en dat die dat ging repareren en dat de pc opnieuw opgestart moest worden.
Toen die opnieuw opgestart was kwam weer dat bootmgr is missing tevoorschijn.

Verwijderd

Topicstarter
F8 werkt niet, kan op geen enkele manier in me veilige modus komen

• M2M

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 22:39:
[...]

Hij gaf net aan windows repareren, drukte ik op ja en toen zei die dat die opstartproblemen had en dat die dat ging repareren en dat de pc opnieuw opgestart moest worden.
Toen die opnieuw opgestart was kwam weer dat bootmgr is missing tevoorschijn.
in dat geval is je bootmanager echt naar de knoppen, en is een reinstall van windows je enige optie.

Trouwens, ben je er zeker van dat die opstartproblemen niet veroorzaakt zijn door het verwijderen van een andere harde schijf uit je systeem? Het is namelijk goed mogelijk dat de bootmanager op een andere harde schijf staat dan je windows map. (de eerste harde schijf in de bios krijgt namelijk de bootmanager, en windows installeert zichzelf op de harde schijf die jij aangeeft). Nu is dat ook maar 60 MB ofzo, maar wel redelijk essentiele 60 MB.

Zo niet, installeer windows, en als je daarmee klaar bent, download even snel het programma HDtune, en laat 'm even de harde schijf scannen op fouten. (zo mogelijk een lange test doen). Zijn er dan fouten, dan is de kans groot dat je schijf kapot is / aan het overleiden is. En zal je windows installatie niet stabiel zijn, en mogelijkerwijs weer opnieuw opstartproblemen komen.

-_-

Verwijderd

Topicstarter
M2M schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 22:50:
[...]

in dat geval is je bootmanager echt naar de knoppen, en is een reinstall van windows je enige optie.

Trouwens, ben je er zeker van dat die opstartproblemen niet veroorzaakt zijn door het verwijderen van een andere harde schijf uit je systeem? Het is namelijk goed mogelijk dat de bootmanager op een andere harde schijf staat dan je windows map. (de eerste harde schijf in de bios krijgt namelijk de bootmanager, en windows installeert zichzelf op de harde schijf die jij aangeeft). Nu is dat ook maar 60 MB ofzo, maar wel redelijk essentiele 60 MB.

Zo niet, installeer windows, en als je daarmee klaar bent, download even snel het programma HDtune, en laat 'm even de harde schijf scannen op fouten. (zo mogelijk een lange test doen). Zijn er dan fouten, dan is de kans groot dat je schijf kapot is / aan het overleiden is. En zal je windows installatie niet stabiel zijn, en mogelijkerwijs weer opnieuw opstartproblemen komen.
Dit is de enigste schijf die ik er ooit ingehad heb, dus er zit maar 1 schijf in.
Ben nu opnieuw aan t opstarten om te kijken of ik in het reinstall programma kan komen.

• Tribledragon
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-11 17:21
MIsschien een dom idee maar als ik dit topic zo lees.... heb je in de boot ingesteld dat bij van CD/DVD MOET opstarten ... staat dit al terug op HDD? Misschien een erg overbodige opmerking maar met het scannen van dit topic niet gelezen dat je dit teruggezet hebt (misschien heb ik het gemist)

Samsung R710 Q9000 geforce 130m

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:22
geen usb-sticks en dergelijk erin zitten waardoor windows daarvandaan wil starten? Bevat de schijf op SATA1 wel de benodigde boot-files? Desnoods handmatig kopieren oid.

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt :D
Heb er weer windows 7 opstaan en kan weer op me bureaublad komen.
Kon hem maar niet booten vanaf de cd/dvd, heb toen in de bios USB KEYBOARD SUPPORT
op enabled gezet en toen lukte het wel om te booten.

Bedankt allemaal !!!

Hier kan een slotje op !

_/-\o_

• M2M

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op zondag 27 december 2009 @ 00:33:
Het is gelukt :D
Heb er weer windows 7 opstaan en kan weer op me bureaublad komen.
Kon hem maar niet booten vanaf de cd/dvd, heb toen in de bios USB KEYBOARD SUPPORT
op enabled gezet en toen lukte het wel om te booten.

Bedankt allemaal !!!

Hier kan een slotje op !

_/-\o_
denk nog wel even aan het checken van je harde schijf op fouten.

-_-

Verwijderd

Topicstarter
M2M schreef op zondag 27 december 2009 @ 00:56:
[...]

denk nog wel even aan het checken van je harde schijf op fouten.
Gedaan !
Geen fouten gevonden.
Toch bedankt d:)b
Pagina: 1