Krijg netwerk niet aan de gang

Pagina: 1
Acties:

• striker91
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:49
Hallo,

Ik loop nou al een tijdje te stoeien hier in huis om het netwerk helemaal werkend te krijgen. Nu is het zo dat op de router een NAS aangesloten zit, 1 kabel gaat naar mijn broertje(xp), 1 kabel gaat naar mijn vaders computer(xp), 1 kabel gaat naar mijn kamer (switch), op de switch op mijn kamer zijn mijn computer en laptop via de kabel aangesloten.
Mijn laptop is Windows 7 Home Premium 32-bit.
Mijn pc is Vista/Windows 7 Home Premium.

Nu is het volgende, alle xp pc's en mijn PC kunnen met elkaar communiceren en elkaar zien in het netwerk overzicht.
Alleen het probleem mijn laptop kan alleen mijn windows 7 pc zien en hiermee communiceren. Nu is het zo dat ik ook graag zou willen dat hij de andere pc's en NAS ziet, zodat ik de dingen kan gaan gebruiken waarvoor ik het netwerk normaal wil gebruiken:P.

Wat ik op de laptop al geprobeert heb:

Netbios in en uitschakelen
Firewall uitschakelen,
Hele antivirus uitschakelen(Panda Antivirus 2010)
En nog wat dingen geprobeert in het Netwerkcentrum.

Graag hoor ik nog suggesties wat ik nog meer zou kunnen proberen om tot een oplossingen te komen.

Bij voorbaat dank,

Robbert-Jan

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:26

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Kan je vanaf je laptop ping'en naar een andere computer in het netwerk, of andersom? Het feit dat Windows de computer niet ziet hoeft namelijk niet direct te betekenen dat er geen verbinding (mogelijk) is.

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-02 19:59

Brazza

Byte me!

Netwerk detectie voor public en thuis netwerken staan aan? Wat hierboven staat is misschien goed startpunt. Probeer de IP adressen te achterhalen en kijken of je überhaubt kan pingen naar de NAS. Windows 7 werkt net even wat anders met netwerken.

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-02 23:54
noem eens de IP-adressen van jouw PC, jouw laptop, dat van je router en voor de goede orde dan ook maar die van je broer?

want voor zover ik het kan 'zien' hier ligt het probleem bij je switch. wat is het type switch eigenlijk?

enneh, ik heb ook wat problemen gehad met de windows 7 home groups .. een beetje zoals workgroups maar dan voor thuis =) kon je aangeven welke shares je wilt openzetten, en of je dat ueberhaupt wel wilt. heb je dat misschien uitstaan?

• striker91
Pingen van mijn laptop naar alle andere pc's en de NAS lukt.
Pingen van naar mijn laptop van 1 van de andere computes lukt alleen als ik mijn antivirus uitzet(die blokkeert wel is vaker spontaan dingen) (gister ging pingen wel met de antivirus aan.
Router = Netgear RangeMax NEXT Wireless-N Router model WNR834B V2
Switch: EnerMax

• DrClaw
nogmaals .. wat zijn de IP adressen

enermax verkoopt geen switches volgens hun website.

zet je firewall eens uit. zit je trouwens op een intern netwerk (dus 1 IP voor je modem, en de rest is ge-NAT) ? Dan maakt zo'n firewall bijna niks uit.

• striker91
Ip adressen:

Router: 192.168.1.1
NAS: 192.168.1.3
Laptop: 192.168.1.5 (lan)
192.168.1.2(Draadloos)
Broertje: 192.168.1.4

Oh w8:P Switch is van Edimax

• striker91
Switch is de Edimax ES-3108P

• DrClaw
omdat ze allemaal op hetzelfde subnet zitten boeit de gateway iig niet.

je zegt dat je vanaf je win7 laptop wel je win7 pc kunt zien, maar de rest niet? dan is dat waarschijnlijk een windows7 home group probleem (tenzij je firewall dus alles blockt; voor het testen effe de firewall uit).

voor je windows 7 laptop doe je het volgende:
* Start menu -> right-click Computer, Properties, Advanced
* rechts van "Computer name, domain and workgroup" klik je op "change settings"
* nu krijg je een computer name tab, en hier pas je de workgroup naam aan zodat ie hetzelfde is als de XP machines. veranderen, computer resetten, en het zou moeten werken.

• striker91
Werkgroep had ik al goed ingesteld.

• striker91
Niemand meer een idee want kom er echt niet meer uit?

• striker91
Niemand mee een idee???

• striker91
Ik zie nu wel vergeleken met mijn windows 7 pc dat bij mij de Network-ID wizard disabled is. en bij mijn pc kan ik die gewoon gebruiken... (Ligt dit aan de versies Home Premium en Professional dan?
Pagina: 1