[V&A] Betaling gedaan, niks meer gehoord. Wat nu?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperDen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-04 21:05
Hoi,

Ik zit met een klein probleempje: op 7 december heb ik een bod gedaan op deze advertentie. Op 9 december heb ik deze tweaker een DM gestuurd met de vraag of hij op mijn bod wilde reageren, zodat ik eventueel naar een alternatief op zoek kon gaan. 4 uur later kreeg ik een antwoord: hij had al een paar dagen niet naar zijn advertentie gekeken, en wilde wel akkoord gaan met mijn bod. Hij gaf zijn naam en rekeningnummer en vroeg mijn adres voor verzending.

Voor de zekerheid heb ik de tweaker nog even gecheckt: hij was nog niet zo lang geregistreerd op Tweakers.net, maar had van 1 user positieve feedback (al had het wel een weekje geduurd voor het product werd verzonden). Dat stelde me niet helemaal gerust, dus ook nog even gegoogled: de beste man bleek onder zijn Tweakers.net username ook actief op Twitter etc. en leek geen valse identiteit te gebruiken, en de advertentie zelf leek ook niet door een prutser opgesteld. Helaas was het te ver weg om af te halen en contant te betalen, dus ik heb de gok gewaagd en het bedrag overgemaakt.

Echter, sindsdien heb ik nog 2x een DM en een e-mail gestuurd, maar geen enkele reactie gehad. Het artikel heb ik ook niet mogen ontvangen :( . Het geldbedrag is op 10 december al van mijn rekening afgeschreven dus dat zou hij zeker al moeten hebben. Hij is niet op vakantie of buiten bereik van een PC, want hij twittert zich suf, dus mijn berichten moet hij ook gezien kunnen hebben. Beetje lomp bovendien om met iemand een deal te sluiten en niet om te kijken naar de afhandeling.

Ik heb niet zo heel veel zin om me hier zomaar bij neer te leggen, die 80 euro overleef ik wel maar zonder slag of stoot wil ik het niet opgeven. Wat zouden jullie me aanraden wat ik nog kan proberen? Ik heb geen adres of telefoonnummer van hem, kan de advertentie natuurlijk wel rapporteren maar heeft dat veel zin?
Ben geen Twitter expert maar volgens mij kan ik hem daar ook niet zomaar een DM sturen.

Of is het: helaas pindakaas, verlies nemen en klaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 08:18

Strikie

Athletics

probeer eens te bellen! Just give it a shot : http://www.detelefoongids...rden/w-van%20der%20wal/1/

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperDen
Hmmm... had ook al gezocht in de telefoongids maar kreeg toen een hele waslijst. Dat trok me niet zo, maar dit zijn er maar 5, dat is nog wel te doen. Kennelijk heb ik bedrijven etc. mee laten nemen in de search.
Eigen onzorgvuldigheid door mijn frustratie denk ik. Morgen maar eens in de telefoon klimmen dan!

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-10 18:32
Je kan 'm niet zomaar een DM sturen op Twitter inderdaad, maar je kan 'm wel mentionen (moet je @zijntwitternaam doen en dan iets erachter zetten). Als ie echt zo'n Twitteraar is dan ziet ie dat ook wel.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperDen
Morgen pas tijd om te bellen helaas. Wel zoals hierboven een mention op Twitter.
De advertentie is ineens niet meer te bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperDen
Er zit hopelijk schot in, ik kreeg een reactie via Twitter en heb op verzoek nogmaals mijn adres doorgegeven.
Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperDen
En we zijn alweer 6 dagen verder, en nog niks gezien. Goed, Oud en Nieuw zit er tussen, maar onmogelijk is het niet, heb zelf zaterdag in 1 dag mijn Xbox verkocht en verzonden.
Ondertussen is het al bijna een maand geleden dat ik het afgesproken bedrag heb overgemaakt.

Dat wordt toch alle 5 die hits in het telefoonboek bellen vrees ik :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon aangifte doen lijkt mij

hij heeft kansen genoeg gehad :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperDen
Ik had daar ook al aan zitten denken, maar het leek me meteen zo drastisch. Maar goed, anders weet ik het ook niet meer. Alle mogelijke correspondentie maar uitprinten en meenemen, kijken of ze er wat mee kunnen (en willen)...

Ik zal vanwege de feestdagen en het slechte weer nog enkele dagen afwachten. Echter, nu het gewone leven weer begonnen is zie ik geen aanleiding meer waarom iemand niet in staat zou zijn om een pakket te gaan verzenden, en wel naar het wokrestaurant kan (zie ik op Twitter).

:( :( :(

[ Voor 39% gewijzigd door DapperDen op 04-01-2010 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperDen
Nou wordt ie helemaal mooi:

Hallo Dennis,

Ik heb je geblokeerd op twitter, dus berichten daarop sturen werkt niet. Het is je eigen schuld dat ik het pakketje niet kon opsturen omdat je er voor hebt gezorgd dat ik daar een ban heb gekregen.

Verder heb ik tijdens de kerstdagen door gladheid etc geen tijd gehad om hem te versturen. Deze week gaat ie op de post.

Met vriendelijke groet,

Hij is hier kennelijk gebanned naar aanleiding van dit topic, en dat is MIJN schuld? Als hij gewoon eens op mail o.i.d. gereageerd had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja.. Dat is inderdaad erg lastig. Ik zou hem zelf nog een week geven (en hem dit ook laten weten) en dan maar gewoon aangifte doen. Dreigen e.d. lijkt me niet bijzonder nuttig. Ik zou hem gewoon eerst vriendelijk mailen in de strekking van:

Ik begrijp dat het met de feestdagen en het slechte weer wat onhandig zijn geweest en zal je pakje deze week nog afwachten. Graag hoor ik van je wanneer je het hebt verstuurd en wat de Track&Trace code is, dan kan ik ook zelf zorgen dat ik thuis ben om het in ontvangst te nemen.

Ik begrijp uit je mail dat je gebanned bent op tweakers. Dat is niet op mijn verzoek en lijkt mij ook niet nodig wanneer we de zaken dan toch nog goed kunnen afronden. Als het zover is, zal ik dat natuurlijk ook laten weten aan de moderators op tweakers.net.

Mvg,

Ofzo.. En dan maar nog een weekje afwachten. Het is natuurlijk erg verleidelijk om te gaan dreigen met aangifte, maar dan verlies je alle goodwill; dat kan je altijd nog doen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2010 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperDen
Een bericht van ongeveer die strekking zat ik juist te typen toen ik jouw reactie las.

Wanneer hij nu zijn belofte gewoon nakomt wil ik dat best aan de mods laten weten, ik heb inderdaad nooit om een ban gevraagd (die kennelijk is opgelegd n.a.v. dit topic).

Maar ik vond het vrij ver gaan om mij nu overal de schuld van te geven, ik heb dit topic pas na 3 weken gestart. In die tijd had hij mij toch wel even kunnen laten weten waarom het pakketje nog niet was verzonden?

Ik wacht het in elk geval nog een weekje af, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om even wat opheldering te geven over het bangebeuren: meneer heeft gewoon zijn originele account nog. Wat we wel gedaan hebben is de berg clone-accounts geruimd. Daar is netjes over geïnformeerd, en er is zover ik weet aan onze zijde niets vernomen over het waarom het zo nodig was handel te drijven onder verschillende accounts en wat er dan mis is met zijn oude getrouwe account.

Overigens is het zo dat nav dit soort topics of anderssoortige meldingen het heel normaal is om even de historie van een user te bekijken, en in 9 van de 10 gevallen is er ook niets aan de hand, maar we staan gewoon geen clones toe. De genomen actie staat volledig los van dit topic - dan had meneer zich aan de voorwaarden moeten houden. Vroeg of laat was hij toch wel tegen de lamp gelopen, topic of geen topic - overigens hebben jullie contact gehad over het adres ruim voordat wij zijn clones gebanned hebben - en nogmaals, hij *heeft* nu gewoon één account hier zoals ieder ander, alleen zal het een andere zijn dan waarmee hij de advertentie geplaatst heeft.

Ten slotte zie ik de relatie niet tussen het kunnen opsturen van een pakket en een ban van onze zijde (waarover hij prima met ons kan communiceren maar tot dusverre niet heeft gedaan). Jullie zijn een overeenkomst aangegaan, wij zijn daar geen partij in. Als jij wel betaalt en hij niet levert, dan blijft hij in gebreke.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2010 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperDen
Floppus,

Bedankt voor de toelichting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperDen
Update:

Tja, zoals eigenlijk wel verwacht is er nog altijd niets binnen. Hij beloofde vorige week het apparaat op de post te doen maar tot op heden niks meer gehoord.

Natuurlijk helpt het weer wederom niet mee, maar ik heb hem dan nu maar gemaild dat als het verzenden zo lastig is, dat ie dan het geld maar terugstort. Daar hoeft een beetje tweaker de deur niet voor uit.

Pfffffff vermoeiend dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bijzonder karig.. Dan maar aangifte doen, IP loggetje erbij en - gezien het bedrag - van je af zetten.

edit: ik had in m'n hoofd dat het rond de 10 euro was.. geen idee hoe ik daarbij kwam, want ik zie in de TS 80 staan; dat is wel behoorlijk naar..

Heb je z'n echte n.a.w. gegevens?
onder zijn Tweakers.net username ook actief op Twitter etc
grote kans dat hij daar ergens wel een aanwijziging van z'n echte naam ofzo heeft achtergelaten.

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2010 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:18
Ik zou er nog 1x een berichtje achteraan sturen (en dan misschien op meerdere manieren duidelijk maken dat hij z'n mail moet lezen) dat hij nog 1 week de tijd heeft, en dat je daarna aangifte gaat doen.

[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 11-01-2010 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperDen
Ik heb wel zijn echte naam en woonplaats, maar geen adresgegevens. Zijn mailadres is van een gamehosting provider in dezelfde plaats, kennelijk werkt hij daar. Ik weet niet of de politie daar iets mee kan. Ik ken wel verhalen dat de dienstdoende agent de gegevens van een persoon er even bij zocht en vervolgens even een belletje naar de wanpresteerder deed namens het slachtoffer. Dat schijnt ook nog wel eens te werken maar het lijkt mij geen standaard actie die de politie onderneemt.

Zoals al in de TS gemeld gaat het me niet zozeer om die 80 euro, dat overleef ik wel, maar ik heb moeite met zijn houding en manier van doen (heel anders dan ik hier op Tweakers.net gewend ben) en het feit dat je kennelijk zo weinig kunt ondernemen, want ik begreep al na wat googlen dat de politie soms niet eens een aangifte wil opnemen. En mijn rechtsbijstandverzekering behandelt pas zaken waarbij het over meer dan 200 euro gaat.

Bovendien wil ik het nu wel eens afgerond hebben, dit sleept nu al een week of 5 en op de achtergrond knaagt het toch steeds. Maar het voelt niet echt goed om het er zo maar bij te laten zitten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperDen
De wonderen zijn kennelijk de wereld nog niet uit:

Vandaag, 5 weken na het overmaken van het geld, en vele mailtjes/tweets/DM's verder, heeft de postbode de mediaspeler afgeleverd. Helaas zat de beloofde HDMI kabel er niet bij, maar ik ben al blij dat ik überhaupt wat ontvangen heb dus daar zal ik verder maar niet over vallen.

Zometeen even testen of het allemaal werkt, zal mij benieuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
Nu zou ik wel feedback invullen bij die user :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperDen
Wat dacht jij dan? :P

Edit: Sjips... die advertentie bestaat niet meer, ik krijg nu:

Je kunt alleen een beoordeling insturen over één van je eigen advertenties of naar aanleiding van een advertentie van diegene die je beoordeelt.

Het lijkt me niet handig de beoordeling te koppelen aan 1 van mijn eigen advertenties, is er nog een andere manier?

[ Voor 79% gewijzigd door DapperDen op 13-01-2010 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 08:18

Strikie

Athletics

DapperDen schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 23:31:
Wat dacht jij dan? :P

Edit: Sjips... die advertentie bestaat niet meer, ik krijg nu:

Je kunt alleen een beoordeling insturen over één van je eigen advertenties of naar aanleiding van een advertentie van diegene die je beoordeelt.

Het lijkt me niet handig de beoordeling te koppelen aan 1 van mijn eigen advertenties, is er nog een andere manier?
Hij staat in de preview mode ik denk dat je daarom geen beoordeling kan invoeren.
Ik vraag me ook af waarom er zoveel advertentie's niet meer bestaan, ik heb dit zelf ook.
Soms erg handig om iets terug te zoeken, heb ik iets gemist of is daar een reden voor?

Maar deze knaap beoordelen kan zeker geen kwaad, straks heeft iemand anders hetzelfde
gedonder.

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik begin helaas te vermoeden dat mij het zelfde is overkomen , wel een andere user (wie laat ik nog even buiten beschouwing ) ik geef hem nog een kans

ook na vlot e-mail contact het geld overgemaakt, ook eerst even gekeken na zijn geschiedenis , hij had al 3 advertenties verkocht en het leek me in orde

helaas na het geld overgemaakt te hebben , heeft hij tot 2x toe toegezegd om het op te sturen, tot op heden nog niks ontvangen

geen reactie meer op e-mail ectr, terwijl die wel tweakers leest

erg jammer :/
Pagina: 1