Non windows file systeem klonen in windows

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mede computerliefhebbers,

Alseerst een fijne kerst.
Ik ben hier nog steeds bezig te proberen een file systeem van de Lacie networkspace te klonen.

Met linux ben ik niet bekend en probeer een progje te vinden welke ik onder windows kan gebruiken
om de complete netwerkschijf van lacie te klonen, wil er een nieuwe disk in plaatsen.

Ik heb gelukkig een werkend systeem, maar hoe kan ik een non windows partition klonen in windows.

Weet iemand een goed werkend progje hiervoor.

|Mijn dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 00:23
Hetzelfde als in windows.
Backup programma's/clone programma's werken op 2 manieren.
1. file voor file backup(en systeem files), hele partitie dus. Backup software moet wel het file systeem kunnen lezen.
2. bit by bit copy van de hele schijf, dus wat op de schijf staat maakt niks uit(file systeem).

http://www.symantec.com/norton/products/index.jsp

Parted Magic

SystemRescueCd

Clonezilla Live

[ Voor 24% gewijzigd door jan99999 op 26-12-2009 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok dank u voor de tips.

Ik heb nog norton ghost bekeken maar deze kan geen image maken van een netwerk station.
en enkele andere tools ook niet, of het zijn enkel de files op de schijf, maar niet het volledige systeem.

Op de networkspace staat momenteel geen data, het is mij enkel te doen om het systeem.
Zal nog eens bekijken op parted magic dit kan, maar ik dacht dat deze enkel is om de patities aan te maken en de omvang van deze te wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Schijf eruit en clonen in een losse machine!
klaar!

And this !! Is to go even further beyond!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Maar de schijf word niet herkend door windows, heb deze ook al in een adaptor geprikt zodat ik deze via usb kan gebruiken, maar de schijf is niet te benaderen wel kan ik hem eventueel opnieuw installeren maar dan ben ik de systeem partities kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donnervogel
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-01-2023
Verwijderd schreef op zondag 27 december 2009 @ 19:27:
Hoi,

Maar de schijf word niet herkend door windows, heb deze ook al in een adaptor geprikt zodat ik deze via usb kan gebruiken, maar de schijf is niet te benaderen wel kan ik hem eventueel opnieuw installeren maar dan ben ik de systeem partities kwijt.
Ik zou zeggen probeer het eens met een live cd van Knoppix, Ubuntu of PMagic zijn geen windows dingen.
Of anders met SystemRescueCd of DriveImage xml. Er is genoeg te vinden op google hoor.
Pagina: 1