Door de release van de 64 bit versie van windows 7 ben ik toch maar eens van windows XP af gestapt. (die keuze doet me nu erg veel pijn) ik dacht nou juist dat een nieuw spel als GTA 4 van deze overstap profeit zou maken, namelijk vanwegen de 4GB ram die hij nu kan gebruiken en de 64 bit ondersteuning, welke op de GTA 4 DVD doos staat aangegeven.
dit viel mij vies tegen, ik zal jullie eerst een opgave geven van de fouten en errors die ik allemaal memaak.
1(opgelost) - installer word niet ondersteunt
2(opgelost) - autorun language word niet ondersteund
3(opgelost) - direct X fout
4 - mijn laadtijden waren op XP altijd rond de 30 sec, nu wacht en wacht ik maar door, soms wel 5 min...
5 - zodra ik ga spelen heb ik af en toe lage framerates, maar fraps geeft dan gewoon een keurige 25-30 aan.
6 - GTA 4 hangt even 1 seconde en de textures vliegen (tijdelijk) in het ronde, en dan soms met afloop:
7 - de kleuren van het spel schieten door, alle is groen,geel,blauw enzo, na 5 minuten disco geeft de monitor no signal aan en dan CRAST HEEL WINDOWS...
ik denk dat probleem 5,6,en 7 wat met elkaar te maken hebben, vooral als ik even in game de graphics aanpas krijg ik probleem 7.
ook in het filmpje bull in china shop was het raak, mid filmpje vlogen de kleuren in het ronde en zaten alleen de kapsels nog op hun plek....
verder heb ik nog geen problemen gehad met andere spellen zoals crysis warhead.
dingen die ik al heb gedaan:
microsoft c++ 64 downloaden en installeren - geen effect
compitabiliteit modus xp SP 3 - laad tijden werden denk ik 10% korter, maar nog niet normaal
compitabiliteit modus vista SP 1 en 2 - geen effect
grafische instellingen naar beneden - alleen textures op low lost (voor zover ik weet) probleem 5,6 en 7 op
GTA 4 updaten - 1.004 dacht ik, via rgsc gedaan....
prime 95 laten draaien i.c.m. real temp, geen enkel probleem opgemerkt. max 60 graden
ja videokaart drivers up-to-date
mijn systeem is nu:
Q9300 @ stock (Q9550 is onderweg)
p45 neo3 fr
4 GB ocz XTC
gtx 280 XXX
320 GB sata + 250 GB sata
ik zit er echt even doorheen, ben tevergeefs bezig geweest en denk weer terug te gaan naar XP.
als iemand iets weet zeg het dan alsjeblieft.....
als het verkeerd gepost staat a.u.b. verplaats het even naar de juiste plek, ben lang bezig geweest met dit topic....
dit viel mij vies tegen, ik zal jullie eerst een opgave geven van de fouten en errors die ik allemaal memaak.
1(opgelost) - installer word niet ondersteunt
2(opgelost) - autorun language word niet ondersteund
3(opgelost) - direct X fout
4 - mijn laadtijden waren op XP altijd rond de 30 sec, nu wacht en wacht ik maar door, soms wel 5 min...
5 - zodra ik ga spelen heb ik af en toe lage framerates, maar fraps geeft dan gewoon een keurige 25-30 aan.
6 - GTA 4 hangt even 1 seconde en de textures vliegen (tijdelijk) in het ronde, en dan soms met afloop:
7 - de kleuren van het spel schieten door, alle is groen,geel,blauw enzo, na 5 minuten disco geeft de monitor no signal aan en dan CRAST HEEL WINDOWS...
ik denk dat probleem 5,6,en 7 wat met elkaar te maken hebben, vooral als ik even in game de graphics aanpas krijg ik probleem 7.
ook in het filmpje bull in china shop was het raak, mid filmpje vlogen de kleuren in het ronde en zaten alleen de kapsels nog op hun plek....
verder heb ik nog geen problemen gehad met andere spellen zoals crysis warhead.
dingen die ik al heb gedaan:
microsoft c++ 64 downloaden en installeren - geen effect
compitabiliteit modus xp SP 3 - laad tijden werden denk ik 10% korter, maar nog niet normaal
compitabiliteit modus vista SP 1 en 2 - geen effect
grafische instellingen naar beneden - alleen textures op low lost (voor zover ik weet) probleem 5,6 en 7 op
GTA 4 updaten - 1.004 dacht ik, via rgsc gedaan....
prime 95 laten draaien i.c.m. real temp, geen enkel probleem opgemerkt. max 60 graden
ja videokaart drivers up-to-date
mijn systeem is nu:
Q9300 @ stock (Q9550 is onderweg)
p45 neo3 fr
4 GB ocz XTC
gtx 280 XXX
320 GB sata + 250 GB sata
ik zit er echt even doorheen, ben tevergeefs bezig geweest en denk weer terug te gaan naar XP.
als iemand iets weet zeg het dan alsjeblieft.....
als het verkeerd gepost staat a.u.b. verplaats het even naar de juiste plek, ben lang bezig geweest met dit topic....