Toon posts:

Rare Hard drive

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Maxtor Harddrive 250 GB
en af en toe stop hij met werken maakt dan een zoem geluid net als iets opstart en gaat dan weer door.
ik weet niet of het kwaadaardig is of niet.
Ik heb em al 2 jaar.
En soms slaat mijn pc gewoon vast als ik veel vraag van de Hard drive,

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02:24
Zo snel mogelijk je belangrijke data back-uppen en dan bij Maxtor een harddisktooltje downloaden om je HD mee te controleren.

apollo13

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-02 14:42
Ik heb hier ook last van, als ik dan bv deze computer open, blijft ie ff hangen, heel de pc. En dan hoor je zzzooeeemm spiinnn vanaf de hd, en werkt alles weer. Ik heb alles idd gebackupt, dus als ie stuk gaat zie ik het wel.

Zucht...

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-01 01:53

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Is dit ook de HD waar je OS op staat? Anders zou het gewoon de power saving kunnen zijn. Dan slaat de HD af na hem een tijdje niet gebruikt te hebben en moet, wanneer je hem weer aanroept, eerst opnieuw opspinnen.

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:25

painkill

Pain(k)(ill)

Als je PC vastloopt, maar je muis kun je nog wel bewegen op je scherm, dan is het 100% zeker je harde schijf.

In dat geval zou ik de belangrijke data ergens anders opzetten, en daarna even een error test voor een maxtor schijf opzoeken. En dan vooral een echte error test doen, niet alleen maar de SMART status bekijken, want die zegt ook niet alles.

Als daar iets uitkomt dan zou ik maar, mits het onder garantie is een RMA aanvragen.
En anders een andere Harde Schijf uitzoeken, en met de goedkope prijzen van tegenwoordig heb je voor 40 euro wel een redelijke harde schijf.

Mijn SNES verzameling!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Mede Tweakers.

Ik ga meteen mijn belangerijke Data backuppen.
En ik ga kijken voor errors in mijn hard drive.
En mijn OS draait erop en ik kijk ook even of dat power saving kan zijn.
Als mijn Hard drive faalt ga ik een Western Digital caviar Black 500 GB kopen.

Bedankt voor jullie bijdragen

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Kijk ook even de kabels na, en met name de stroomkabel!

Verwijderd

Topicstarter
Admiral Freebee schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 19:43:
Kijk ook even de kabels na, en met name de stroomkabel!
over de kabeling gesproken.
Soms is het wel dat de hard drive niet meer herkend word en dan word Windows niet meer opgestart.
Dan zit ik een beetje aan te frutselen en doet hem weer.
Maar door de GTX 275 en een kleine moederbord is het nogal irritant om de kabels goed te leggen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2009 19:52 ]

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02:23

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Weggooien en nieuwe kopen. Kwestie van tijd voordat hij de geest geeft.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Verwijderd schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 19:50:
[...]

over de kabeling gesproken.
Soms is het wel dat de hard drive niet meer herkend word en dan word Windows niet meer opgestart.
Dan zit ik een beetje aan te frutselen en doet hem weer.
Maar door de GTX 275 en een kleine moederbord is het nogal irritant om de kabels goed te leggen.
Indien je dit hebt dan is er iets aan het kapot aan het gaan, indien je het zo laat dan gaat er misschien meer hardware defect.
Leen eens een voeding van iemand om te testen.
Heb je alle hardware goed verdeeld over de stroomkabels van je voeding, dus niet alle apparaten op 1 kabel.

Verwijderd

Klinkt als een stroomonderbreking. Zijn je kabels wel goed dan wel connectoren niet ge-oxideerd?

Verwijderd

Topicstarter
jan99999 schreef op zondag 27 december 2009 @ 07:43:
[...]

Indien je dit hebt dan is er iets aan het kapot aan het gaan, indien je het zo laat dan gaat er misschien meer hardware defect.
Leen eens een voeding van iemand om te testen.
Heb je alle hardware goed verdeeld over de stroomkabels van je voeding, dus niet alle apparaten op 1 kabel.
ik heb 3 hard drives 2x 250 GB maxtor en 1 Western digital 500 GB eco.
en de maxtor hard drives zitten op 1 kabel maar 1 begint rare dingen te doen en daar zit ook mijn OS op.
dus ik denk dat de voeding er eigenlijk niks mee heeft te maken

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Indien een van je hd's soms niet herkent word dan is er iets wat niet klopt.

Problemen met andere hardware.(misschien overbodige hardware eens verwijderen).
Kabels.
Zelf zou ik een voeding lenen en kijken of het weg is.(of ook eens extra hardware verwijderen zodat voeding minder belast wordt, en te kijken of het weg is).
Hd is defect of niet helemaal in orde.

Kennis van me had 3 hd's defect(nieuwe hd's), toen toch maar eens de voeding vernieuwd naar een goede sterke, goede merk voeding. Toen was het pas weg.

Hier op de forum was iemand aan het zoeken met zijn probleem op de pc, van alles getest en geprobeerd, toen na voeding wissel was het weg. Meten van de voeding was niks te vinden.
Hiermee wil ik zeggen je weet nooit, dus hardware verwijderen en hardware uitwisselen.

Belangrijkste van de pc is de voeding, en hier kijken veel mensen niet naar om.

[ Voor 46% gewijzigd door jan99999 op 27-12-2009 09:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een voeding van Spire ik dacht 550 watt voeding.
Cpu: E6600 dual core
Videokaart: GTX 275
Moederbord: asus p5kpl-am
3 hard drives : 2x Maxtor 250 gb en 1 WD 500 gb eco
1 floppy drive
1 dvd reader
1 120mm fan + 1 led fan 80mm en 1 80mm fan normaal

Vraagt dat zoveel van de voeding ?
Pagina: 1