Verwijderd

Topicstarter
Ik ben me nu een paar dagen aan het inlezen over de verschillende specs waar rekening mee gehouden dient te worden bij de aanschaf van een videocamera, maar waar ik eigenlijk niets over lees zijn het aantal megapixels. Nu zie ik deze bij de verschillende camera's de resolutie uiteen lopen van 300k tot 12 MP, maar ik vind nergens informatie over het minimale of gangbare aantal mp in een camera.
Wat is nu verstandig en is dit wel iets om bij stil te staan?
(De camera moet in ieder geval Full HD kunnen opnemen).

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Full HD is het hoogste wat momenteel nuttig is voor video. Full HD is 1920x1080. 1920 vermenigvuldigen met 1080 geeft 2.073.600 pixels, ofwel 2 MegaPixels (2MP).

The devil is in the details.

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:58

painkill

Pain(k)(ill)

Foto's daarintegen kunnen makkelijk de 10 MP halen, wat dus 5x zoveel pixels is als Full HD, voor een videocamera is dat dus absoluut niet nodig.

En er is een grote kans dat je pc direct vastloopt als het een 10 MP video af moet spelen ;)
Al betwijfel ik of ze er uberhaupt zijn (Zulke grote video's), die 12MP gaat dus over foto's, en daar moet je dus NIET naar kijken.

[ Voor 3% gewijzigd door painkill op 26-12-2009 17:23 ]

Mijn SNES verzameling!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik naar de Canon HF 200 kijk, dan zie ik dat die 3,89 MP heeft. Dat is dan neem ik aan de fotoresolutie?

Verwijderd

de resolutie van de sensor in de camera, ja

Verwijderd

Topicstarter
Ok, thx.
Pagina: 1