Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] installatie probleem op Dell laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn laptop van Dell wil ik graag een schone XP installatie. Hiervoor gebruik ik een kopie van een originele DELL dvd + mijn eigen originele Windows code van de sticker op mijn laptop.

In het scherm waar je kan selecteren op welke partitie je de installatie wil doen zie ik 3 opties: de C: partitie waar mijn huidige Windows op draait, en 2 lege delen die heel klein zijn (een van 2gb en een van maar een paar honderd MB).

Als ik de C: partitie wil wissen door "D" te klikken dan krijg ik de volgende melding:
"unable to delete C partition as it contains temporary installation files which are required for set up to complete"

Wanneer ik Windows toch hierop installeer dan blijven alle documenten, programfiles, etc. gewoon staan en is mijn schijf dus niet geformatteerd.

Hoe kan ik dit oplossen?
Als ik meer info moet geven of als ik niet duidelijk genoeg ben dan hoor ik het wel... :)

====================================
edit:

Heb een andere (niet-Dell) XP versie gevonden. Dan krijg ik de volgende problemen:

- Booten via CD/DVD uit BIOS werkt niet: "No bootable devices -- strike F1 to retry reboot, F2 for setup utility" dit kreeg ik dus ook al bij de Dell-dvd als melding.

- Eenmalig via CD/DVD booten (via f12 bij opstarten) lijkt te werken, de Windows Setup gaat dan aan. Wanneer ik hier de niet-Dell XP in de laptop heb zitten, krijg ik de melding: "Insert the CD labeled: Windows XP Home edition service pack 2 cd into your cd-rom drive"
Hij gaat dan alleen verder wanneer ik de Dell-dvd er in doe (en dan loopt het weer vast op niet kunnen deleten van c)...

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2009 10:12 ]

Verwijderd

Verwijder de partities, maak een nieuwe partitie-indeling, klaar.

Verwijderd

Topicstarter
Het is dus niet mogelijk die te deleten, dan krijg ik de melding die ik hierboven postte:
"unable to delete C partition as it contains temporary installation files which are required for set up to complete"

Of is er een andere mogelijkheid om deze partitie te verwijderen?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je moet de cd booten vanuit je bios, en niet vanuit windows de installatie aankikken

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Is dat hetzelfde als eerst op f12 drukken tijdens de opstart, dan boot via cd/dvd selecteren?

Want dat doe ik dus, en dan loop ik tegen dit probleem aan.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 16:42:
Is dat hetzelfde als eerst op f12 drukken tijdens de opstart, dan boot via cd/dvd selecteren?

Want dat doe ik dus, en dan loop ik tegen dit probleem aan.
heu .. f12 zou best kunnen

klinkt wel als de goede weg

maar de setup heeft exact 0 partities nodig om te instaleren dus blijft wel een beetje vaag

[ Voor 12% gewijzigd door Fish op 26-12-2009 16:47 ]

Iperf

Verwijderd

Download dan even een installatie- of Live CD van een willekeurige Linux distributie, boot daarmee, verwijder de partities, reboot en start dan gewoon de Windows-installatie.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 16:48:
Download dan even een installatie- of Live CD van een willekeurige Linux distributie, boot daarmee, verwijder de partities, reboot en start dan gewoon de Windows-installatie.
Dat ga ik meteen proberen, bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 16:49:
[...]

Dat ga ik meteen proberen, bedankt.
Ik heb een Live-cd van Ubuntu gedownload, maar als ik opstart via cd/dvd dan wordt deze niet herkend en kan ik alleen verder naar Windows.
In Windows kan ik de cd wel draaien en Ubuntu installeren, daar zie ik echter geen optie voorbij komen om de c: te formatteren.

Dus... verder nog opties die het proberen waard zijn?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Heb je mischien een nieuwe(re) optische drive in je laptop gestopt? Soms willen die niet booten icm een oude bios.
Weet je zeker dat je de c schijf probeert te deleten en niet een recovery partitie ?

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 18:27:
Heb je mischien een nieuwe(re) optische drive in je laptop gestopt? Soms willen die niet booten icm een oude bios.
Weet je zeker dat je de c schijf probeert te deleten en niet een recovery partitie ?
De laptop is nog hetzelfde als 4 jaar geleden toen ik 'm kocht...

Ik druk inderdaad op de "d" van delete bij de c: schijf.

Kan de recovery partitie op c: staan en dat het daarom niet lukt?

==========

Ik ben ook een stap verder wat betreft de foutmeldingen...
- Via f12 kan ik dus eenmalig booten via cd/dvd en krijg ik dus bij de installatie het bovenstaande probleem.

- Als ik via m'n BIOS de cd/dvd drive bovenaan zet, dan boot hij toch niet de Windows dvd. Dan volgt de melding "No bootable devices -- strike F1 to retry reboot, F2 for setup utility" terwijl de dvd er wel in zit.
Het enige wat ik dan kan doen is via F2 weer naar BIOS en normaal opstarten.

Betekent dit dat mijn laptop eigenlijk niet wil booten via cd/dvd? En krijg ik daarom de foutmelding dat ik c: niet kan deleten?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2009 18:35 ]

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-10 23:09

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Misschien idd even met een andere versie van XP booten, alles eraf en dan die van Dell weer proberen.
Je kan voor het wissen ook rustig (zeg ik dan maar even) een illegale cd gebruiken. Gaat er alleen maar om om de HD echt leeg te krijgen. Misschien is zelfs een Unbuntu / Knoppix cd weleen optie om het te doen.
Suc6

Atari 4 ff'r 😊

Verwijderd

Topicstarter
bonus schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 18:37:
Misschien idd even met een andere versie van XP booten, alles eraf en dan die van Dell weer proberen.
Je kan voor het wissen ook rustig (zeg ik dan maar even) een illegale cd gebruiken. Gaat er alleen maar om om de HD echt leeg te krijgen. Misschien is zelfs een Unbuntu / Knoppix cd weleen optie om het te doen.
Suc6
Goed, ik ga op zoek naar een andere XP.

Verwijderd

Topicstarter
Heb een andere (niet-Dell) XP versie gevonden. Dan krijg ik de volgende problemen:

- Booten via CD/DVD uit BIOS werkt niet: "No bootable devices -- strike F1 to retry reboot, F2 for setup utility" dit kreeg ik dus ook al bij de Dell-dvd als melding.

- Eenmalig via CD/DVD booten (via f12 bij opstarten) lijkt te werken, de Windows Setup gaat dan aan. Wanneer ik hier de niet-Dell XP in de laptop heb zitten, krijg ik de melding: "Insert the CD labeled: Windows XP Home edition service pack 2 cd into your cd-rom drive"
Hij gaat dan alleen verder wanneer ik de Dell-dvd er in doe (en dan loopt het weer vast op niet kunnen deleten van c)...
Pagina: 1