• Xantar
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-02 09:32
Hallo,

Ik heb onlangs een nieuwe pc gekocht en geinstalleerd

-CPU: Intel I5 750 + hyper tx3
-GPU: Ati Radeon HD5770
-HDD: Samsung Spinpoint 3 1TB
-Voeding: Antec TruePower 650
-Mobo: Gigabyte GA-P55M-UD2
-RAM: Kingston ValueRAM 4GB
-DVDRW, Muis & toetsenbord, ...

Het installeren van de hardware ging relatief vlot, alleen het plaatsen van de koeler was wat onhandig doordat het mijn eerste keer zit, maar alles was naar mijn mening toch correct geïnstalleerd.

Het installeren van windows 7 is dan ook goed verlopen, alles werkte perfect voor enkele dagen. Gisteren heb ik voor het slapen hem in slaap modus geplaatst. En vandaag kreeg bij het heropstarten mijn scherm geen input meer. Bij het volledig koud heropstarten, krijg ik terug geen input signaal meer.
Case opengedaan, en bij het opstarten zie ik dat ALLE fans draaien, enkel de CPU fan draait voor een halve seconde bij het opstarten en dan stopt het. De koelvinnen zelf voelen wel een beetje warm aan maar nog niet heet.
De phase leds die de CPU load indiceren, branden allemaal? Ik hoor geen beeps ofzo, niets. Zelfs als ik de RAM, GPU en HDD er terug uitneem.

Enig idee, ik hoop dat mijn moederbord (of cpu) om een of andere reden de geest niet begeven heeft.

Dank

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Begin eens met Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te nemen. Misschien maakt je bak ergens kortsluiting ofzo, dus test dat eerst eens goed.

• Xantar
Ik zal het eens nagaan, maar wat ik mits alles gisteren nog perfect werkte, kan ik me moeilijk voorstellen dat er plotseling kortsluiting ergens ontstaat, hoewel het altijd mogelijk is natuurlijk :p

• mystie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zie dat je Windows 7 slaapmodus gebruikt hebt? Er zijn bepaalde Windows 7 versies waar de slaapmodus problemen geeft. De computer wil dan niet meer hieruit opstarten ,ook nadat men de pc hardware matig heeft gereset. Dit heb ik een aantal keren meegemaakt bij deze 'versies' van Windows 7 en heb het opgelost door alle randapparatuur los te koppelen en daarna opnieuw op te starten. Tevens had ik er bij 1 waar ik pas na alle rand apperatuur en geheugen en videokaart eruit en er weer in had gestoken de pc weer wilde booten.

Mogelijk lost dit je problemen op? Tevens zorg dat je Windows 7 zo up to date mogelijk is. Suc6.

• Xantar
hmm, het is idd misgegaan na de slaapmodus van windows 7. Het zou wel merkwaardig zijn, dat windows 7 ervoor zorgt dat mijn pc zonder enige foutmelding, beep, of dergelijke niet meer zou willen opstarten. Ik zal nog alles loskoppelen (buiten mijn cpu zelf)

• hanskuiper24
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-02 12:24
je kan proberen de bios batterij te vervangen helpt ook vaak

• Xantar
Heb het moederbord uit mijn case genomen, met enkel de cpu zelf, de voedingsconnectoren en de cpu fan aangesloten. Zelfde resultaat, cpu fan start heel eventjes en stopt, alle ledjes branden en geen enkele beep. Ook heb ik de batterij er al uitgenomen.
Bah, en alles werkte zo fijn een dag geleden :(

• adslfreak
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-02 11:57
zonder Mem en graka aangesloten? heb je de speaker wel aangesloten? zo ja. en je krijgt geen piepjes. is het je Mainboard.

• Xantar
idd, enkel CPU, speaker is ook aangesloten. Zal eens mijn oude psu proberen en als het dan nog niet lukt, dan is het mobo vervangen zeker?
Pagina: 1