Ik heb sinds vorig jaar zomer t volgend systeem in gebruik:
m2npv-vm moederbord
kast met ingebouwde voeding
x2 4800+ cpu
2 gb ddr2 ram
320 gb WD HD (niet meer in gebruik)
500 GB WD HD Green edition (1-2 maanden geleden gekocht)
Sinds ongeveer 2 maanden geleden hield de pc in eens er mee op. Boot disk failure kreeg ik steeds.
Ik dacht dat t aan de HD lag en omdat er niet veel data opstond gewoon vervangen door een nieuwe HD de 500 GB WD. Meteen ook maar windows 7 er opgezet en 1 week gedraaid zonder problemen, Maar sindsdien heb ik weer dezelfde issues. Met regelmaat wordt de HD niet herkend. Ik heb dit gecontroleerd in t bios en daar is echt heel vaak voor gekomen. Na vele herstarts en kabel wissels toch HD weer gevoden. Ik heb hierna WD Lifeguard tool gedownload. Deze zag wel een logical drive maar geen physical dus ook geen test mee kunnen doen.
Hierna mem test uitgevoerd en deze is zonder problemen afgerond.
Hierna de windows ' built-in' hd check uitgevoerd. Deze wordt gedaan na een herstart van t systeem. Ook dit is zonder problemen gedaan. Hierna herstart t systeem vanzelf weer maar weer is er geen hd zichtbaar in t bios en is er een boot disk failure. Ik heb diverse herinstallaties uitgevoerd, maar dit lijkt mij echt een fout in de hardware.
Zelf dacht ik eigenlijk aan een defect mobo of voeding.
voltages in bios zijn:
vcore= 1,41V
3.3V = 3,23 V
5V = 4,9 V
12V = 11,66V
Dit ligt nog in de marges volgens mij.
Hebben jullie nog ideeen?
edit/ ook getest met onboard graka als een externe. Maakte geen verschil uit.
m2npv-vm moederbord
kast met ingebouwde voeding
x2 4800+ cpu
2 gb ddr2 ram
320 gb WD HD (niet meer in gebruik)
500 GB WD HD Green edition (1-2 maanden geleden gekocht)
Sinds ongeveer 2 maanden geleden hield de pc in eens er mee op. Boot disk failure kreeg ik steeds.
Ik dacht dat t aan de HD lag en omdat er niet veel data opstond gewoon vervangen door een nieuwe HD de 500 GB WD. Meteen ook maar windows 7 er opgezet en 1 week gedraaid zonder problemen, Maar sindsdien heb ik weer dezelfde issues. Met regelmaat wordt de HD niet herkend. Ik heb dit gecontroleerd in t bios en daar is echt heel vaak voor gekomen. Na vele herstarts en kabel wissels toch HD weer gevoden. Ik heb hierna WD Lifeguard tool gedownload. Deze zag wel een logical drive maar geen physical dus ook geen test mee kunnen doen.
Hierna mem test uitgevoerd en deze is zonder problemen afgerond.
Hierna de windows ' built-in' hd check uitgevoerd. Deze wordt gedaan na een herstart van t systeem. Ook dit is zonder problemen gedaan. Hierna herstart t systeem vanzelf weer maar weer is er geen hd zichtbaar in t bios en is er een boot disk failure. Ik heb diverse herinstallaties uitgevoerd, maar dit lijkt mij echt een fout in de hardware.
Zelf dacht ik eigenlijk aan een defect mobo of voeding.
voltages in bios zijn:
vcore= 1,41V
3.3V = 3,23 V
5V = 4,9 V
12V = 11,66V
Dit ligt nog in de marges volgens mij.
Hebben jullie nog ideeen?
edit/ ook getest met onboard graka als een externe. Maakte geen verschil uit.
[ Voor 5% gewijzigd door Praetextatus op 26-12-2009 15:58 ]
How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...