Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[OO.o Writer] Alfabetische index niet naar wens

Pagina: 1
Acties:

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-11 21:43

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Bij OpenOffice.org Writer heb je heel mooi de mogelijkheid om een index te maken die alfabetisch is gesorteerd met paginanummers waar de tekst op voor komt. Je kan er ook nog een omschrijving bij zetten. Heel mooi allemaal, maar de uitkomst is niet precies wat ik hebben wil.
Ik heb een mooi document met bepaalde termen erin, die ik in de index omschrijf. Selecteer het woord, dan Insert > Indexes and Tables > Entry. Een waarde is al ingevuld, die van Entry (wat geselecteerd is dus) en bij 1st key vul ik de omschrijving in. Zo doe ik dat met elk woord en krijg een mooie lijst, in verkeerde volgorde |:(.
In plaats dat het woord zelf op niveau 1 staat, is het de omschrijving. Woorden die met een Z beginnen bijvoorbeeld, horen dus onderaan de lijst te staan logischerwijs, maar als de omschrijving met een A begint, staat-ie alsnog bovenaan.

Even een zichtbaar voorbeeld hoe ik het wil (puntjes dienen even voor inspringen):
DNS 20, 26
... Domain Name System, systeem om namen om te zetten naar computer adressen.
DHCP 20, 26
... Dynamic Host Configuration Protocol, uitdelen van IP adressen (zowel IPv4 als IPv6) aan computers en bijhouden welke gebruikt zijn om conflicten te voorkomen.

Maar in plaats daarvan krijg ik dit:
Domain Name System, systeem om namen om te zetten naar computer adressen.
... DNS 20, 26
Dynamic Host Configuration Protocol, uitdelen van IP adressen (zowel IPv4 als IPv6) aan computers en bijhouden welke gebruikt zijn om conflicten te voorkomen.
... DHCP 20, 26

In de help (http://wiki.services.open...ating_an_alphabetic_index) is er niet veel informatie over te vinden om het anders te krijgen. De woorden wil ik nog wel als veld zien in mijn document, het maakt het invoeren en bijhouden ook een stuk eenvoudiger. Iemand enig idee hoe ik een lijst kan krijgen zoals ik 't hebben wil, zonder dat een update van de index de boel weer om gooit?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Iemand?

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:28

Reptile209

- gers -

Op de link die je geeft krijg ik het idee dat dit gedrag 'by design' is (onder Customizing index entries). Je probeert een Glossary te maken (geen index, een index heeft geen omschrijvingen) en dat gaat zo te zien niet lukken op deze manier.
Op basis van het voorbeeld op de site:
code:
1
2
3
4
OpenOffice.org
    Writer,  5
    Calc,  10
    Impress,  15

Hier is OpenOffice.org de 1st key die zorgt dat meerdere termen gegroepeerd worden. Het is zelf geen zoekwoord. Bijvoorbeeld Writer is een Entry met OpenOffice.org als 1st key. Er is dus geen ruimte om omschrijvingen aan een Entry te hangen.

Helaas heb ik geen werkend alternatief voor je, maar zo zie je in ieder geval waarom dit niet werkt.
Herstel: volgens mij moet je dit maar eens bekijken: iemand met een soortgelijk probleem + oplossing.

[ Voor 11% gewijzigd door Reptile209 op 28-12-2009 11:25 ]

Zo scherp als een voetbal!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Ja, die had ik dus ook al gevonden. Het leuke is dat het idd geeft wat ik hebben wil. Maar, en dat is wat mij irriteert, is dat je dus niet de woorden kan highlighten als 'field'. Ik ga het monikkenwerk maar eens doen, zien of het mij bevalt of niet. Ben bang dat ik geen andere oplossing heb.