[windows 7] wachtwoord vergeten: reset in console

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debian123
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-02-2024
Hallo; ik heb windows 7 op mijn mediapc staan in de huiskamer.
Mijn vraag is hoe ik het wachtwoord kan resetten voor het administrator account; ik ben namelijk het wachtwoord vergeten. Hoe doe ik dit onder windows 7?

info:
Op deze pc staat alleen het administrator account; verder niets. (kan niet inloggen)
Ik heb beschikking over de windows 7 cd en diverse linux cd's.
Ik heb geen restore points etc.

(Dus lees: Ik probeer dus niet wachtwoorden te kraken of iets dergelijks)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
debian123 schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 13:34:
Hallo; ik heb windows 7 op mijn mediapc staan in de huiskamer.
Mijn vraag is hoe ik het wachtwoord kan resetten voor het administrator account; ik ben namelijk het wachtwoord vergeten. Hoe doe ik dit onder windows 7?

info:
Op deze pc staat alleen het administrator account; verder niets.
Ik heb beschikking over de windows 7 cd en diverse linux cd's.
Ik heb geen restore points etc.

(Dus lees: Ik probeer dus niet wachtwoorden te kraken of iets dergelijks)
Kijk hier eens:
http://www.vistax64.com/t...ser-account-password.html
Een van die methodes zou moeten werken (waarschijnlijk methode 3).

Kan je overigens niet gewoon met je normale Windows 7-account inloggen in plaats van het administrator-account?
(Waarom hebt je het administrator-account überhaupt aangezet? Hier kan je zien hoe je het uit- en aanzet.)

[ Voor 11% gewijzigd door anandus op 26-12-2009 13:43 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26306

anandus schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 13:39:

Waarom hebt je het administrator-account überhaupt aangezet?
Er zijn genoeg redenen om dat eventueel te willen. Ik wil bijvoorbeeld geen extra accounts "omdat dat nu eenmaal moet". Er is een administrator account, daarmee kan ingelogd worden met een wachtwoord, en er is nu een user account, zonder bijzondere privileges. Maar ook daarmee kun je vrijwel alles, als UAC tevoorschijn komt geef je gewoon het wachtwoord op van de administrator. Redelijk vergelijkbaar met Linux of Mac OS X.

Want nog steeds snap ik niet dat de meeste mensen vrijwel alles doen met een account met relatief eenvoudige toegang tot admin features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Anoniem: 26306 schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 13:47:
[...]

Er zijn genoeg redenen om dat eventueel te willen. Ik wil bijvoorbeeld geen extra accounts "omdat dat nu eenmaal moet". Er is een administrator account, daarmee kan ingelogd worden met een wachtwoord, en er is nu een user account, zonder bijzondere privileges. Maar ook daarmee kun je vrijwel alles, als UAC tevoorschijn komt geef je gewoon het wachtwoord op van de administrator. Redelijk vergelijkbaar met Linux of Mac OS X.

Want nog steeds snap ik niet dat de meeste mensen vrijwel alles doen met een account met relatief eenvoudige toegang tot admin features.
offtopic:
Maar voor een mediapc zie ik niet waarom je een administrator account aan zou zetten. überhaupt heb je dan bij het opstarten 2 accounts staan (admin-account en user-account wat je aanmaakt bij installatie), met tweemaal userspace, etc. Iets wat mijn heel onhandig lijkt voor een mediapc.
Voor een server het admin-account aanzetten is begrijpelijk, maar een media-pc?

Maar je hebt wel een punt dat het user-account in Windows 7 standaard ook al teveel admin-mogelijkheden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debian123
bedankt voor jullie reacties. Administrator of niet; dat is niet de discussie. Ik weet ook wel dat het niets slim is om alles onder admin rechten te doen; maar op een mediabox; ach luiheid.Maar om jullie gerust te stellen zal ik meteen alles onder een user account zetten ok? :)

Zou dit tooltje http://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/ werken onder windows 7?

Of zijn er passwd reset disks voor vista/windows 7 met default username & wachtwoord.

kan iemand mij gewoon een oplossing geven :) ik wil nog een kerstfilm kunnen draaien.

[ Voor 16% gewijzigd door debian123 op 26-12-2009 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Heb je het al geprobeerd? :?
(Het is overigens hetzelfde tooltje wat ik in mijn eerdere reply noemde)
Of zijn er passwd reset disks voor vista/windows 7 met default username & wachtwoord.
Als je een password reset disk aangemaakt hebt wel :)
Handig voor de volgende keer:
Control Panel\All Control Panel Items\User Accounts\Create a password reset disk

[ Voor 20% gewijzigd door anandus op 26-12-2009 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debian123
ik heb niets van te voren gedaan natuurlijk :) wet van murphy
ga het tooltje nu even proberen; maar windows 7 heeft toch een heel ander wachtwoord systeem?
Wat ik overigens bedoelde is misschien hebben anderen passwd reset disk gemaakt en zijn die ergens te downloaden.

[ Voor 26% gewijzigd door debian123 op 26-12-2009 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debian123
nou mensen; het tooltje werkt prima. Overschrijft gewoon SAM database files;
klaar.
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-04 22:04
Ik maak ook al een flinke tijd van dat tooltje.
Om paswoorden te achterhalen gebruik ik meestal de Ophcrack LiveCD.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Pagina: 1