Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een Icy Dock + 750 GB schijf die op 2 van mijn 3 computers (win xp) na insteken van firewire probleemloos werkt.

Alleen mijn werkcomputer start de 'wizard nieuwe hardware' op als ik de Icy Dock aansluit. De wizard herkent de drive dan wel, maar beweert deze niet te kunnen installeren.

Terwijl er niets te instalkleren valt, xp zou die drivers standaard moeten hebben.

Weet iemand... ?

groet,

Johan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorak
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
naar de website van de fabrikant gaan, drivers installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 20:38

Len

Leeg

Ik heb even op de website gekeken, en de drivers kon ik wel vinden. Maar die kon ik niet downloaden. (file not found)
Zat er geen driver CD bij het product? Soms helpt het om toch de drive eerst te deinstalleren, en dan gewoon nog een keer te installeren.

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorak
  • Niet online
die XP bak op het werk heeft wel service pack 2? dat is nodig voor usb 2.0 support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Vorak schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 13:56:
die XP bak op het werk heeft wel service pack 2? dat is nodig voor usb 2.0 support.
Ik hoop dat de ts zijn firewire niet in de usb poort te proppen.

btw dat verklaard niet dat hij niet werkt. Stel dat hij met usb was aangelosloten zou die ook zonder usb2 gewoon moeten werken maar dan langzamer

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorak
  • Niet online
ahja dan krijg je usb1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

dank voor de reacties

er zitten geen drivers bij

die zijn op mijn 2 andere computers (xp, sp 2) ook niet nodig: aansluiten en gaan

het gaat om een firewire disk

2 andere firewire-disks (Lacie) werken overigens probleemloos,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Probeer eens met aangesloten externe schijf te updaten met de hand bij microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Controleer op de 2 andere pc's de locatie van de 1394 driver, bv.: C:\windows\system32\drivers\*1394*.sys
Kijk of je die terugvindt op het 3de systeem en probeer deze te selectern bij het manueel installeren van de "nieuwe hardware".

Anders kan je nog altijd bij google op zoek gaan naar generic drivers voor firewire op XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok thanks! ik ga het proberen
Pagina: 1