Toon posts:

Toevoegen van router aan draadloos netwerk (Speedtouch & Lin

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Dit is een onderwerp wat al vaker is voorgekomen, maar ik kan het niet vinden op Tweakers, zal geheid aan mijn zoek specialiteit zijn:) en ja ik had ook een keer moeten opschrijven toen ik het de eerste keer aan het werk kreeg, maar ja vergeten

Situatie is als volgt:
Heb een speedtouch 716 als Internet toegang (gateway), En wireless werkt hij prim, voor een oudje (moet nog 10 weken mee dan verhuizen en een nieuwe)

In het draadloze netwerk wil ik een Linksys WRT54GC draadloos toevoegen als router.

Ik heb de Linksys dhcp disabled, een ip adres gegeven buiten de DHCP range van de Speedtouch, Een gelijk SSID gegeven, zelfde channel en password.

Daarna bij de Speedtouch de WDS gedaan. Hij komt mooi boven en ik heb hem gekoppeld.

Maar helaas krijg ik met mijn PC die met een kabel aan de Linksys WRT54GC zit nog geen internet.

Rara, wat ben ik vergeten of doe ik fout.

• markvl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:34
Heb je de Linksys ook als 'bridge' geconfigureerd?

Zoek met keywords: Linksys WRT54G configureer bridge
:-)

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Misschien dat je beter je WRT54G van DD-WRT kan voorzien, en dan Wireless Client kan gebruiken. Dat is een stuk makkelijker dan WDS en doet precies wat je wil: een wireless bridge maken!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-03 19:07

job

WDS is funest voor de snelheid, dus dat raad ik je af.
De router als wireless client is inderdaad een idee (kan niet met de fabrieksfirmware), tis wel even puzzelen om het aan de praat te krijgen.

De router via een draad aan je houdige router hangen wordt uitgelegd in dit topic: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Edit: wil je toch met wds aan de gang, dan moet je het wel goed configureren.
Je moet ook in je linksys instellen dat hij aan wds doet. Alleen wds instellen bij de speedtouch is niet genoeg.

[ Voor 46% gewijzigd door job op 26-12-2009 12:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Vreemd is dat ik het met WDS altijd aan de praat heb gehad.

Het met een draad koppelen van de twee wireless routers werkt niet (staan te ver uit elkaar :))

Heb vervolgens even goed gekeken naar DD-WRT maar mijn model wordt niet ondersteunt (heb namelijk een wrt54gC ipv eerder getikte WRT54G. Typefout.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2009 10:32 ]