Speakers en S/PDIF

Pagina: 1
Acties:

• JohanFrederik
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-11-2025
Hallo,

Ik ben al weken aan het klooien met de audio en S/PDIF. Zelfs google lijkt het niet te weten, dus twijfel zeer of wat ik wil mogelijk is.

De situatie is als volgt:

De TV is door middel van een HDMI kabel aangesloten op de TV. Ik heb dus mijn computerbeeldscherm als clone op de TV.

Wanneer ik een DVD kijk, heb ik of de mogelijkheid het geluid uit de computerboxen te laten komen , of uit de tv (via S/PDIF). Maar en de boxen, en de TV zou het leukste zijn, zodra mijn huisgenoten een DVD willen kijken, zelf ook zonder hulp van mij geluid uit de TV kunnen krijgen.

Heeft iemand dit voor elkaar gekregen? En zoja... Hoe?

Alvast bedankt!

• DOV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-02 19:00

DOV

Je zegt dus dat het nu wel werkt maar dat je dan er zelf wat aan moet veranderen wil het geluid uit de tv komen ? Met welk programma kijk je dvd ?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

> AUD

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:16

FeaR

In GoT we trust

JohanFrederik schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 12:02:
De TV is door middel van een HDMI kabel aangesloten op de TV.
Wut :?

Maar wat je dus wilt is een zelfde signaal outputten over zowel S/PDIF als over de speakers van het pc-scherm? Want zo ver ik weet is dat niet mogelijk...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
JohanFrederik schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 12:02:
Hallo,

Ik ben al weken aan het klooien met de audio en S/PDIF. Zelfs google lijkt het niet te weten, dus twijfel zeer of wat ik wil mogelijk is.

De situatie is als volgt:

De TV is door middel van een HDMI kabel aangesloten op de TV. Ik heb dus mijn computerbeeldscherm als clone op de TV.

Wanneer ik een DVD kijk, heb ik of de mogelijkheid het geluid uit de computerboxen te laten komen , of uit de tv (via S/PDIF). Maar en de boxen, en de TV zou het leukste zijn, zodra mijn huisgenoten een DVD willen kijken, zelf ook zonder hulp van mij geluid uit de TV kunnen krijgen.

Heeft iemand dit voor elkaar gekregen? En zoja... Hoe?

Alvast bedankt!
Hetgeen je wilt werkt wel onder XP maar sinds het nieuwe drivermodel in Vista (en dus ook Win7) is het niet meer mogelijk om een enkel SPDIF signaal over meerdere output kanalen af te spelen. De drivers geven je nu slechts één keuze, de speakers van de pc of SPDIF out (en wat daar ook aan vast zit).
Mogelijk dat een externe USB geluidskaart je hierbij kan helpen maar dan zul je het signaal moeten rerouten via Asio4all o.i.d.. of gewoon analoog laten (op de USB soundkaart). Dat laatste is maar even een idee hoor, geen ervaring mee.

• JohanFrederik
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-11-2025
Dank voor jullie antwoorden. Ik ga er verder mee stoeien. Had al zo'n idee dat het niet ging lukken met de huidige opzet.
Pagina: 1