Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMun
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-02-2024
Hallo,

Ik ben van plan om een laptop aan te schaffen i.p.v. mijn desktop computer.
Het beeldscherm wil ik graag houden. De Samsung SyncMaster P2370HD heeft een resolutie van 1920x1080.
Als ik de laptop (Samsung R720-PS01) neem, en deze dan aan zou sluiten op dit beeldscherm, kan ik dan de resolutie instellen van 1920x1080, of werk ik dan op het beeldscherm met de max. resolutie van de laptop?

alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

In principe wel, de geintegreerde videokaart zal het wel aankunnen mits je het scherm van de laptop uitschakelt (dwz alleen extern scherm werkt). Echter, de meeste laptops hebben een D-Sub (VGA) uitgang, en dat geeft meestal slechtere beeldkwaliteit dan DVI of HDMI via een verloopstukje.

Vandaar dat meestal met een portreplicator wordt gewerkt, dan wordt er een echte DVI-poort gecreeerd.

ga dus in de specs zoeken van laptop en monitor.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMun
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-02-2024
Okej dan :) bedankt
De laptop heeft een HDMI uitgang en het beeldscherm ook.
dit zou dus moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Kijk in de specificaties van de videokaart van de laptop wat de mogelijke resoluties zijn. Dit moet je zelf opzoeken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:36

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica