Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuw systeem wil niet booten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb net een (gedeeltelijk) nieuw systeem in elkaar gezet, met de volgende specs:

Gigabyte p55 ud5
2 Samsung optical
1 Floppy/ cardreader combi
Core i7 860
Crucial ballistix dual channel (1 over was tripple channel kitje)
Gtx260 core 216
Intel postville 80gb
5 Seagates van diverse capaciteit
[edit] Gigabyte odin 800watt gt voeding

Het probleem is als volgt: w7 cd erin, ik heb in de bios cd-rom als first boot device ingesteld, settings opgeslagen, hij restart en dan krijg ik:

Loading operating system . . .

Een ogenblik erna:

Boot from CD/DVD : _

En hier houdt het dus op :'(
Heeft iemand een idee waaraan dit ligt? Ik heb geen idee waaraan het zou kunnen liggen, alles wordt mooi getoond in de bios, dus alles is correct aangesloten, ook geen rare bliepjes etc. , en er brandt enkel een ledje op het mobo waar s0 bijstaat.

Verwijderd

Zie dat je twee optical drives hebt, misschien stomme vraag maar zit de w7 cd dan wel in de goede? (het is laat :-)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al eens gewisseld tussen beide opticals maar dat maakt geen verschil ;(

Verwijderd

Hmm, je weet wel zeker dat die CD normaal gesproken zonder problemen boot of is dit de eerste keer dat je hem gebruikt?

De optical drives; zijn die Sata of IDE? Indien IDE, staan de master/slave jumpers goed? Zelfde geld indien 1 van je HDDs aan de zelfde IDE kabel hangt.

Ik zou anders proberen of het wel lukt indien je slechts 1 optical drive en je boot HDD (ik neem aan de postville) aansloten hebt; wellicht dat 1 van je vele drives een conflict oplevert?

/edit:
Hoor je de drive wel spinnen bij "Boot from CD/DVD : _" ?
Tevens; wat voor voeding gebruik je? Wellicht houdt die het niet bij met al die drives + nieuwe hardware?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2009 03:52 ]

• Unixor
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-10 15:34
Als ie zegt "Boot from CD/DVD" dan betekend dat toch dat ie sowieso iets vind? Anders wil ie helemaal nergens van booten.. of zie ik dit nu helemaal verkeerd.

Probeer anders even een bootable USB stick te maken op een andere computer met je w7 installatie, kan je kijken of het aan je drives optical drives ligt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 03:48:
Hmm, je weet wel zeker dat die CD normaal gesproken zonder problemen boot of is dit de eerste keer dat je hem gebruikt?

De optical drives; zijn die Sata of IDE? Indien IDE, staan de master/slave jumpers goed? Zelfde geld indien 1 van je HDDs aan de zelfde IDE kabel hangt.

Ik zou anders proberen of het wel lukt indien je slechts 1 optical drive en je boot HDD (ik neem aan de postville) aansloten hebt; wellicht dat 1 van je vele drives een conflict oplevert?

/edit:
Hoor je de drive wel spinnen bij "Boot from CD/DVD : _" ?
Tevens; wat voor voeding gebruik je? Wellicht houdt die het niet bij met al die drives + nieuwe hardware?
Ik heb de w7 cd al eens gebruikt om een dualboot te maken op mijn oude config, deze staat trouwens op een aparte schijf, nog zonder enige chipset drivers.

Drives zijn IDE, ik heb niks gewijzigd sinds de vorige setup (zit in dezelfde kast) dus master/slave is nog zoals vanouds ingesteld toen deze ook normaal werkte.

Ik kan morgen (straks) eens proberen de hdd's los te koppelen, en enkel met de ssd en een optical booten, dan laat ik hier weten of dat gelukt is.

De optical spint heel even op maar stopt niet veel later weer, mijn voeding is een 800 watt gigabyte, welke ook een x3220 op 3.6ghz/1.5v met gemak trok, dus dat kan het probleem niet zijn dunkt me.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2009 04:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Unixor schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 03:55:
Als ie zegt "Boot from CD/DVD" dan betekend dat toch dat ie sowieso iets vind? Anders wil ie helemaal nergens van booten.. of zie ik dit nu helemaal verkeerd.

Probeer anders even een bootable USB stick te maken op een andere computer met je w7 installatie, kan je kijken of het aan je drives optical drives ligt.
Ja dat is juist het rare, ik verwachtte ook dat hij dan verder zou gaan, heb ook al geprobeerd Y in te tikken, maar ik zie alleen _ blippen.

ik zal ook eens proberen een bootable usb stick te maken

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2009 04:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga nu slapen maar rond 10 uur ben ik toch weer op dus dan kan ik daarna even de situatie updaten :)

Verwijderd

Topicstarter
Het systeem loopt nu wel, maar nog niet exact zoals ik het zou willen :>

Ik heb het volgende gedaan waardoor hij nu wel loopt, ik had nog een schijf met een verse windows 7 installatie zonder drivers/software, dus enkel windows.
1. schijf met windows 7 als eerste gezet in hdd boot priority
2. hdd als first boot device ingesteld
3. in multi boot scherm w7 pakken (stond ook nog xp in)
4. windows 7 vanuit windows 7 op de ssd installeren
5. nieuwe instal staat standaard aangeklikt in multi boot scherm

Nu is het probleem dat ik de overige installaties wil verwijderen, maar toen ik net de hdd boot priority aanpastte (ssd bovenaan, first boot device) kreeg ik wederom:

NTLDR is missing

Ik moet dus de oude w7 installatie als first boot instellen zodat ik het multi boot scherm te zien krijg, en vandaaraf gaat de pc dan van de ssd booten.

Nu is mijn vraag hoe zorg ik ervoor dat de pc van de ssd kan booten, als deze first boot device is?

Ik heb al geprobeerd om de stationsletters te wijzigen, al zal dat niet veel potten breken lijkt mij, dit lukte overigens ook niet.

Nog een vraag, kan ik windows xp wél verwijderen? w7 is na xp geïnstalleerd, dus de multi boot screen is van w7, dus blijft dat screen komen als xp verwijderd word? (blijven dan 2 w7 opties bestaan?)

De drie windows installaties staan overigens op drie aparte schijven :+

ik heb ook geen aparte 100mb partitie aangemaakt (werd niet gevraagd) zou het daaraan kunnen liggen (staat die NTLDR op die 100mb normaal) booten vanaf de dvd gaat nog niet overigens :(

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2009 17:12 ]

Pagina: 1