Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

ik weet niet zeker of ik dit in het goede subforum post, dus mijn excuses als het niet goed staat.

Ik ben op zoek naar een internet dienst waarmee je gratis naar mobiele nummers kan bellen. Daar heb ik al een aantal programma's voor gevonden, zoals Skype (tegen kleine vergoeding), MSN (contactpersonen), PokeTalk (eerste paar gesprekken gratis en daarna betalen), Google Talk (Google Talk gebruikers) en nog een aantal, maar geen van allen laat mij gewoon een nummer intypen wat ik daarna kan bellen.

Ik geloof dat Skype dat eerst wel deed, maar tegenwoordig doen ze dat niet meer.

Kan iemand me dus een programma aanraden wat ik hiervoor zou kunnen gebruiken?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bestaudio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-08-2024

bestaudio

Gnoeeeeeee

Skype nog wel degelijk hoor
Staat gewoon in het scherm wat je krijgt als je het opstart eerste optie onder je contacts, Bel telefoon of call phone

[ Voor 6% gewijzigd door bestaudio op 26-12-2009 02:20 ]

Slowly getting there, euh wait whut? Slowly?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Bellen naar mobiel is voor telecomproviders duur, dus dat gaan ze jou niet gratis aanbieden. Sorry, it's a commercial world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10 00:59
Uhh... Serieus? Je denkt dat er gratis te bellen valt?

Om er maar goed antwoord op te geven, bestaat gratis bellen niet echt, er word altijd wat betaald, op zijn minst het internet, dan 'bel' je bijvoorbeeld van PC naar PC, via MSN etc. (Wat uiteindelijk dus ook nog betaald word door de reclame inkomsten via msn, daar msn gesprekken draaiende houden microsoft geld kost)

Wil je bellen naar telefoonnetwerken dan moet IEMAND dat betalen, naar vaste netwerken kan dat zo goedkoop zijn dat er bedrijven zijn die je dit beperkt gratis weggeven in ruil voor naamsbekendheid voor hun betaalde diensten danwel advertenties etc.

Naar mobiele netwerken liggen de kosten veeeel hoger, dit geeft niemand gratis weg (je hebt soms wel 'minuutje proberen' aanbiedingen etc)

Er zijn uitzonderingen, zoals delen in de wereld waarbij er andere verdienmodellen zijn voor telecomproviders, bijvoorbeeld betalen om gebeld te worden i.p.v. andersom, of beide kanten betalen. Naar USA bellen is bijvoorbeeld naar vast EN mobiel vrijwel gratis (0 tot 1 cent per minuut als consument zijnde) maar die amerikaan betaald dan wel als hij zijn mobiele telefoon opneemt.