Hoofdtelefoon voor films icm receiver

Pagina: 1
Acties:
  • 2.530 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-05 23:12

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Topicstarter
Intro
Al een paar jaar ben ik erg tevreden met mijn relatief simpele surround setje (Denon 1906 met een JBL 5.1 speakerset) en sinds kort is daar een leuke TV bijgekomen (Panasonic TX-P50V10E). Mijn film-kijk behoefte is sindsdien ietwat gestegen en dat botst wel eens met het slaapritme van mijn vriendin. Wellicht een bekend fenomeen. Logische redenering zou dus zijn om voor de wat latere uurtjes een hoofdtelefoon (danwel koptelefoon / headphone / headset) te gebruiken. Ik nam aan dat deze situatie zich vaker voordoet en dat er dus makkelijk wat over te vinden zou zijn. Maar dat viel een beetje tegen in het licht van mijn wensenlijstje.

Doel
Via een hoofdtelefoon film kunnen kijken icm mijn Denon 1906 en Panasonic TX-P50V10E. Daarmee is ook meteen vastgesteld dat de hoofdtelefoon >90% van de tijd voor films gebruikt zal worden. Geluidsbeleving in die situatie is dus essentieel. Perfectie in stereo en zuiverheid en helderheid en balans en dynamiek en wat nog meer is compleet ondergeschikt aan filmbeleving. Gebruiksfrequentie zal gemiddeld 2 à 3 keer per maand zijn.

Praktijk
Gezien het de frequentie van gebruik heb ik absoluut geen bezwaar tegen een kabel, maar dan wel liever één die 4 meter comfortabel kan overbruggen. Gebruik zal ook alleen binnenshuis zijn, dus de discussies "noise-canceling" en "open of closed" is qua omgeving niet relevant. Budget is, afhankelijk van het gebodene, 150 tot 250 euro.

Bevindingen tot nog toe
Uiteraard ben ik begonnen te zoeken (tweakers + google) met termen als "surround headphone", "dolby headphone", "hoofdtelefoon home theater" etc. De resultaten zijn in 3 groepen in te delen:

1) Gaming headsets. Bijv. Trutle Beach x41, Tritton AXPro 5.1, Astro A40. Voordeel: Deze sets hebben een eigen receiver (optical vebindig met de Denon) die Dolby ondersteunt (al dan niet met meerdere drivers per oorschelp). Nadeel: geluidskwaliteit van gaming headsets wordt over het algemeen als inferieur ervaren. Bovendien betaal ik dan voor een deel van de gaming fucntionaliteit die ik niet gebruik.
Voor gamen (PC) heb ik een Logitech G35 die virtual 7.1 surround claimt te produceren en ik vind die fantastisch! Is helaas USB only. Opvallend is ook dat als je op de site van Dolby kijkt, alleen game-headsets te vinden zijn (http://www.dolby.com/cons...ment/dolby-headphone.html).

2) Stereo headphones. Ik lees hier en elders dat (binnen het budget) gerenomeerde modellen als de Sennheiser HD555, Sennheiser HD595, Beyerdynamic DT770 Pro fantastische (allround) kwaliteit leveren. Ook met films, maar er is niemand die specifiek iets over de surround beleving zegt. En no offence, maar vaak zijn het enorme muziekliefhebbers of gamers die de lol van een surround headset niet inzien die reviews schrijven. En die hebben compleet andere eisen. Ik wil echt midden in de film zitten. Kan dat met een goede stereo headset icm met de Virtual Sound setting van mijn Denon 1906?
Los daarvan viel mij de Sennheiser DS 170 op. Deze draadloze headphone heeft een aparte surround setting, maar de vraag is natuurlijk of dit wat toevoegt aan de Virtual Surround setting van mijn receiver.

3) Home Theater Dolby/DTS Headphone systemen. Eigenlijk wat ik wil maar wat ik zo gauw kon vinden lopen de prijzen nog snel op. Sony (MDR-DS3000) en Pioneer (SE-DIR800C) schijnen zulke producten te hebben gehad maar worden niet meer gevoerd en zijn nauwelijks ook te vinden. En bijv. Beyerdynamic heeft de Headzone Home, te verkrijgen voort een slordige €2000,-

Uitdaging
In het kader van mijn beperkte doch blijkbaar specfieke wensen is dus minder te vinden dan ik dacht. Game headsets bieden surround ondersteuning maar zijn logischerwijze gericht op gaming en halen het qua geluidskwaleit wellicht niet bij andere headphones. Over de geijkte stereo headphones (bijv sennheiser) wordt veel geschreven, maar in relatie tot surround beleving kan ik weinig vinden. En de "echte" Dolby/DTS headphone oplossingen zijn erg prijzig zover ik heb kunnen vinden.

Vragen
Heeft iemand ervaring met bovengenoemde type headphones icm met films? En hoe word deze ervaring dan geplaats tov een surround speaker set? Zijn er andere voor/nadelen die ik over het hoofd zie? Of zelfs andere oplossingen? (Nee, vriendin het huis uit schoppen is geen optie ;) ). Op voorhand dank (en fijne feestdagen gewenst)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rde
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-01-2024

Rde

Hallo, ook prettige feestdagen gewenst. Afhankelijk van welk genre film je vooral kijkt zou ik kiezen voor een hoofdtelefoon met goede basweergave ( actie, thriller, horror, avontuur ) of voor een die heldere dialogen geeft (drama, documentaire, komedie). Ik zelf heb een Sony xb700. Dat is een stereo hoofdtelefoon van rond de 100 euro, die een vrij goede basweergave heeft, heel zacht zit, en redelijk weinig geluid doorlaat ( semi open eigelijk) maar ook wel echt warm wordt aan je oren in de zomer. Ik had veel op fora zoals head-fi zitten lezen en was van plan om een ath-ad900 te kopen (meer dan 250 euro) omdat die volgens de fora een geweldige soundstage heeft. Maar luisterde toevallig in de mediamarkt naar enkele (waaronder de sennheiser hd595 zonder hoofdtelefoonversterker) en die Sony xb700 beviel mij meer en heb die dan maar gekocht. Mijn punt is, zoals ze hier zo dikwijls vermelden, ga is luisteren waar je kan en kijk naar wat je aanstaat. Ga niet teveel af op de reviews. Ik gebruik trouwens een 4 aderige audio kabel (2 aders samengesoldeerd) van een 10 tal meter naar mijn Yamaha rxv863 receiver. Elke audiofiel zou dat afraden maar ik heb nog niets gemerkt van ruis of wegvallen van bepaalde frequenties. Voordeel ook van die Sony is dat je die makelijk op een ipod of zo kan aansluiten door de lage impedantie van 24 Ohm. Zo kijk ik daar dan soms een keertje een film op in bed en is de vriendin toch tevreden dat ik af en toe bij haar in bed lig :). Wat betreft surround gaming headsets en de speciale Home Theater Dolby/DTS Headphone systemen heb ik geen ervaring maar van wat ik erover gelezen heb zijn deze zeker niet ideaal en het geld niet waard. Ik zou er dus nooit zo een kopen zonder ernaar geluisterd te hebben. T probleem is natuurlijk dat die bijna nergens te beluisteren vallen ...
Ik denk trouwens dat de Dolby headphone technologie ingebouwd in je denon 1906 het kwa surround weergave niet veel slechter zal doen dan dat soort technologieën

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Topicstarter
Bedankt voor je reply. Zelf gaan luisteren is zeker de meest gegeven en naar ik aanneem beste advies dat ik hoor/lees. Ik wist alleen niet dat in de massaliteit van de Mediamarkt/Saturn ook proef te luisteren valt. (En om nu een speciaalzaak binnen te lopen vind ik teveel van het goede.) Ik ga dus binnenkort zeker even vergelijken en hopelijk is een lastige zoektocht in de "Dolby" headset genre niet nodig.

Ik heb natuurlijk ook naar je Sony xb700 suggestie gekeken. Mocht die te beluisteren zijn neem ik hem zeker even mee in de vergelijking, maar zowel het idee van de pasvorm als de Sony aanduiding "u voelt zich dichter bij uw favoriete clubmuziek" staan me niet bepaald aan. Van de andere kant, een andere veelgehoorde tip is: ga nooit af op de info van de fabrikant. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonthouse
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Mijn ervaring met dolby hoofdtelefoons is echt.. matig. Keer op keer kom ik terug bij de Denon D2000.
Deze heb ik nu een half jaar in bezit en ik moet zeggen, bij series als House en andere goede shows/films heb ik in het begin mn hoofdtelefoon afgezet om te kijken waar het geluid nou vandaan kwam..
Na terugspoelen bleek dat het geluidje wat ik hoorde in de film/serie zat!

Veel DVD- of BluRay spelers/versterkers kunnen 5.1 erg goed downmixen naar 2.0 en daarme dus een hoofdtelefoon een waardig alternatief maken voor een goede 5.1 set.

De Denon D2000 is duur, maar oh zo goed. Een hooftelefoon die je met gemak een hele film lang zonder problemen op kunt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik heb een aantal sennheisers (555,595,650) en ben er dan ook erg te spreken over.
Wat wel opvalt is dat als je deze apparaten goed wil gebruiken je ook aan een hoofdtelefoonversterker moet denken (iig voor de 650, en volgens mij ook voor de 595).

De 'surround'weergave van je categorie1 kan mij niet bekoren, zeker niet met stereogeluid.

Qua kabel: Sennheiser levert stevige en zeer soepele kabel mee, van een meter of 3.

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonthouse
  • Niet online
Ben impulsief even Iron Man in 1080p met ditto kwaliteit geluid gaan kijken en het is echt.. indrukwekkend.
Voor de D2000 is niet een apparte versterker nodig, deze kan perfect in de hoofdtelefoon uitgang van de Denon 1906. De D2000 heeft ook een drie meter kabel, genoeg om een lekker eindje van het scherm te zitten.

Voor mij is bij veel dolby headphones de ervaring dat de speakers te weinig ruimte hebben om "op gang te komen". Het echte gevoel zit er niet in.
Bij high-end stereo hoofdtelefoons is het gevoel er wel. Deze hebben wel het detail, de snelheid en het laag waardoor je niet halverwege de hoofdtelefoon afzet en verder gaat met speakers.

Off the top of my head raad ik een van de volgende aan:
(niet op basis van voorkeur of prijs)

1. Sennheiser HD650 (open) (de HD595 en andere broertjes hebbben gewoon niet de juiste hoeveelheid bass)
2. Beyerdynamic DT770 (gesloten)
3. Denon D2000 of hoger (gesloten)
4.. Dat was het wel eigenlijk!

[ Voor 24% gewijzigd door Bonthouse op 27-12-2009 04:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Topicstarter
Dank voor de reacties. De ervaring met dolby vs (sub)high-end hoofdtelefoons worden gewaardeerd.
Ben zojuist bij de Saturn geweest en daar hadden ze een redelijke selectie sub-high-end hangen. Maar de meeste hadden geen geluidsinput en degene die het wel hadden, waren beperkt tot 6 liedjes uit verschillende genres. De Sennheiser HD555 en HD595 waren te beluisteren maar op basis van de zeer beperkt input (kon ook niet zien waarop ze waren aangesloten) vond ik de laag/diepte wat matig aanwezig, vooral bij de HD555. Ik heb op de AV-afdeling nog gevraagd of ik wat hoofdtelefoons icm met een film kon beluisteren, maar dat zat er niet in. (Was ook stervens druk, heel Nederland is duidelijk weer bevrijd van Kerst-verplichtingen.)

Ik geloof best dat de Denon D2000 erg goed is, maar €350 is toch echt meer dan ik wil uitgeven voor mijn beoogd gebruik.
EDIT: En voor dezelfde reden ben ik ook niet voornemens een hoofdtelefoonversterker aan te schaffen.

[ Voor 5% gewijzigd door Ray-zor op 27-12-2009 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonthouse
  • Niet online
De HD555 en HD595 vallen inderdaad tegen voor films, maar kijk eens naar de DT770 Pro.
Niet al te duur, maar wel erg fijn voor films.

[ Voor 11% gewijzigd door Bonthouse op 27-12-2009 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Topicstarter
Bonthouse schreef op zondag 27 december 2009 @ 15:52:
De HD555 en HD595 vallen inderdaad tegen voor films, maar kijk eens naar de DT770 Pro.
Niet al te duur, maar wel erg fijn voor films.
Thx! Daar was ik n.a.v. de posts al naar aan het kijken maar was nog aan het uitzoeken hoe het zit met de 80 Ohm en 250 Ohm versie. Op de Beyerdynamic site zie ik alleen de 250 Ohm versie en her en der zie ik de 80 Ohm versie als "drummer" versie omschreven. Een andere draad hier op GoT duidt de 80 Ohm versie aan als de meest evenwichtige maar ik ben nog even verder aan het onderzoeken.

Draadloze headphones worden niet echt aangeraden merk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonthouse
  • Niet online
Neem alsjeblieft geen draadloze.. deze techniek is gewoon nog niet goed genoeg en je moet dus begrijpen dat de hele versterker voor de draadloze gewoon in de oorschelpen zit verwerkt..

De 250 Ohm versie is gemaakt voor echt studio/AV gebruik, niet voor consumenten electronica.
Voor muziek luisteren is deze ook erg geschikt, maar wordt op de hi-fi fora wel als basshead hoofdtelefoon bestempeld.
Dit is natuurlijk niet erg voor films, want daar moet het knallen, blazen en impact hebben. Maar de DT770 heeft ook het detail en snelheid waardoor je wel bij de eerste films die je met deze op je hoofd ziet met een vette grijns zit te kijken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Topicstarter
Bonthouse schreef op zondag 27 december 2009 @ 22:42:
[...]
Maar de DT770 heeft ook het detail en snelheid waardoor je wel bij de eerste films die je met deze op je hoofd ziet met een vette grijns zit te kijken :9
Wederom een behulpzame post alleen bedoel je met die laatste zin nu op de 80 of 250 Ohm variant?
Hoe meer ik op zoek ga, hoe sneller ik een hoofdtelefoon wil hebben :) Vanavond was weer zo'n toepasselijke situatie. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

* CyBeR kijkt vaak films met een headphone op. Afhankelijk van de soort film een DT770PRO of een DT880 (tegenwoordig PRO, vroeger niet). Actiefilms e.d. hebben vaak veel laag en dan is een DT770 precies geschikt. Nou is 't zo dat de DT880 dat ook wel kan maar de 770 is toch echt de koning der bass.

Overigens is de DT770M de 'drummer' versie. Die is 80Ω en heeft nepleren oorpads. Dat is goed voor de afsluiting van de buitenwereld maar niet voor comfort. Bij Thomann.de is de DT770PRO zowel in 250Ω als 80Ω-versie te vinden voor dezelfde prijs. Maar als je comfort ook leuk vindt dan moet je wellicht niet de PRO versie nemen maar de consumentenversie. Die zit wat minder strak op je hoofd, maar is alleen in 250Ω-versie te vinden en kost wat meer. Bovendien heeft 'ie een normale kabel ipv een gekrulde.

Afbeeldingslocatie: http://www.beyerdynamic.de/typo3temp/pics/be80cb3354.jpg

Overigens heeft mijn MacBook Pro absoluut geen moeite met 't aansturen van mijn 250Ω-hoofdtelefoons.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-04 18:14

dalus

Firing Sparks

Gebruik hier ook een dt770 pro. Gebruik hem zelfs liever dan het surround systeem hier thuis. Moet wel zeggen dat ik wel een versterker er voor gebruik. Nu is dit niet perse nodig maar er zijn helaas sommige apparaten die deze hoofdtelefoon niet kunnen uitsturen. Ik heb wel de 80 ohm versie.

Opzicht het geluid is gewoon allround goed. Heerlijke diepe bas en mooie heldere midden en hoge tonen. Hij is ook meer dan comfortabel genoeg om uren op te hebben. Ben er zelfs al eens een lord of the rings film marathon mee door gekomen :)

Alleen met met allerlei fake surround technieken klinkt het voor geen meter meer dus zoek je echt surround sound neem dan een koptelefoon met meerdere speakers. Voor mij hoeft dit echt niet een duidelijk stereo beeld zegt al positie genoeg.

High Powered Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

dalus schreef op maandag 28 december 2009 @ 02:03:
Alleen met met allerlei fake surround technieken klinkt het voor geen meter meer dus zoek je echt surround sound neem dan een koptelefoon met meerdere speakers. Voor mij hoeft dit echt niet een duidelijk stereo beeld zegt al positie genoeg.
Neh. Dat helpt voor geen meter omdat de drivers allemaal zo dicht op je oor zitten. Bovendien zijn er geen high-end hoofdtelefoons met meerdere drivers en dat zegt ook al weer wat. 't is allemaal goedkope prut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Topicstarter
Zover ik kan nagaan zijn er drie DT 770 varianten: De Pro 250 (250Ω), de Pro 80 (80Ω) en de M (80Ω). Gezien het feit dat ik geen hoofdtelefoonversterker ga gebruiken neig ik sterk naar een 80Ω, en gezien de oorpads de PRO versie. Ik zie trouwens ook dat de DT990(250Ω) vaak dezelfde prijs heeft, maar een open design. Hoger nummertje is dus niet altijd beter?
Niet dat ik er een Beyerdynamics topic van wil maken, maar dit de DT770 Pro 80 is op dit moment de beste kandidaat als ik zo hoor. Actiescenes zijn de momenten waarop ik de hoofdtelefoon zal gaan vergelijken met mijn 5.1setje en dan is zijn de hier aangeven eigenschappen erg aantrekkelijk. Dank zover _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ray-zor schreef op maandag 28 december 2009 @ 02:33:
Zover ik kan nagaan zijn er drie DT 770 varianten: De Pro 250 (250Ω), de Pro 80 (80Ω) en de M (80Ω).
Wel meer hoor. Er zijn ook nog een 600Ω en een 32Ω versie ;) Maar die krijg je alleen via de Beyerdynamic MANUFAKTUR dienst. Daar is 'ie dan ook wel helemaal te customizen. http://shop.beyerdynamic....0-manufaktur.html?lang=1#
Gezien het feit dat ik geen hoofdtelefoonversterker ga gebruiken neig ik sterk naar een 80Ω, en gezien de oorpads de PRO versie. Ik zie trouwens ook dat de DT990(250Ω) vaak dezelfde prijs heeft, maar een open design. Hoger nummertje is dus niet altijd beter?
Natuurlijk niet. De 770 en 990 zijn fundamenteel anders: open versus gesloten.

[ Voor 16% gewijzigd door CyBeR op 28-12-2009 02:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Topicstarter
CyBeR schreef op maandag 28 december 2009 @ 02:41:
[...]
Wel meer hoor. Er zijn ook nog een 600Ω en een 32Ω versie ;)
[...]
Hehehe, dat wordt echt teveel voor een simpele ziel als mijzelf. :)
Uuhm maar vloek ik nu in de kerk als ik zeg dat er nog een verlengkabeltje bij moet om van de 3 meter >5 meter te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ray-zor schreef op maandag 28 december 2009 @ 02:46:
[...]

Hehehe, dat wordt echt teveel voor een simpele ziel als mijzelf.
Uuhm maar vloek ik nu in de kerk als ik zeg dat er nog een verlengkabeltje bij moet om van de 3 meter >5 meter te maken?
Sterker nog, als je de PRO versie neemt is dat voor jouw situatie een vereiste omdat de kabel die eraan hangt gekruld is. Helemaal uitgerekt wel 3m lang maar dat wil je niet ;) De PRO versie is gemaakt voor professioneel gebruik waar de source van het geluid voor of zeer in de buurt van de luisteraar zit. Stel je voor een geluidstechnicien achter een mengtafel. De consumentenversie is voor normaal gebruik en heeft dus een 3m lang snoer dat ook echt 3m lang is.

Dat zie je trouwens ook terug in wat Beyer ermee gedaan heeft de afgelopen tijd: van de DT880 en DT990 zijn nu ook pro versies (eerder niet) met dezelfde eigenschappen als de DT770PRO, maar dan met 't nieuwe design. De DT770 voor consumenten heeft een nieuw design dat erg lijkt op die van de nieuwe 880 en 990. De DT770PRO echter is niet aangepast om de simpele reden dat 't ding altijd al gebouwd was als een tank. Mijn andere twee headphones hebben al meer dan eens iets vervangen gehad, m'n DT770 is, afgezien van verschoonde pads e.d., compleet origineel. En dat is de headphone die ik in m'n rugzak prop en over de hele wereld sleep.

[ Voor 29% gewijzigd door CyBeR op 28-12-2009 02:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-02 13:00
Ik zou geen DT770 nemen, dat ding is leuk voor erbij maar niet voor je main koptelefoon. Weet niet wat voor muziek je luisterd maar dat ding is alleen bassheavy en niet gedetailleerd, ruimtelijkheid schiet ook behoorlijk tekort. De DT770 is een prima ding, maar alleen wanneer je andere koptelefoons hebt voor het echte werk

Ik raad je aan om te kijken naar de AudioTechnica's de A900 kost op 't moment slechts iets van 150eu en is echt een prima ding voor muziek en films. Ruimtelijk, goede plaatsing, niet super gedetailleerd, maar wel genoeg, enorm comfortabel, imho het beste wat je kan krijgen in jouw prijsklasse

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-04 18:14

dalus

Firing Sparks

CyBeR schreef op maandag 28 december 2009 @ 02:33:
[...]

Neh. Dat helpt voor geen meter omdat de drivers allemaal zo dicht op je oor zitten. Bovendien zijn er geen high-end hoofdtelefoons met meerdere drivers en dat zegt ook al weer wat. 't is allemaal goedkope prut.
Laat ik het dan zo stellen het is beter dan met 2.0 surround sound te simuleren. Maar het zal nooit in de buurt komen van werkelijk surround sound.

High Powered Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Topicstarter
Exphy schreef op maandag 28 december 2009 @ 12:06:
Ik zou geen DT770 nemen, dat ding is leuk voor erbij maar niet voor je main koptelefoon. Weet niet wat voor muziek je luisterd maar dat ding is alleen bassheavy en niet gedetailleerd, ruimtelijkheid schiet ook behoorlijk tekort. De DT770 is een prima ding, maar alleen wanneer je andere koptelefoons hebt voor het echte werk

Ik raad je aan om te kijken naar de AudioTechnica's de A900 kost op 't moment slechts iets van 150eu en is echt een prima ding voor muziek en films. Ruimtelijk, goede plaatsing, niet super gedetailleerd, maar wel genoeg, enorm comfortabel, imho het beste wat je kan krijgen in jouw prijsklasse
Bedankt voor het alternatief. Ik heb even kort gekeken en de door jou genoemde A900 schijnt inderdaad alom geprezen te worden. Echter, behalve uit shippen vanuit Japan zijn ze zover ik kan vinden rond de €250 te verkrijgen. Bovendien gaan er ook wat stemmen op dat de Beyerdynamics misschien minder gedetailleerd zijn maar wel een veel duidelijkere laag en ruimtelijke ervaring weergeven. En aangezien mijn hoofddoel films kijken is en niet muziek luisteren, lijkt me dat icm met de betere prijs+verkrijgbaarheid dat de DT770 voor mij nog de beste keuze is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-02 13:00
Ray-zor schreef op maandag 28 december 2009 @ 14:02:
[...]

Bedankt voor het alternatief. Ik heb even kort gekeken en de door jou genoemde A900 schijnt inderdaad alom geprezen te worden. Echter, behalve uit shippen vanuit Japan zijn ze zover ik kan vinden rond de €250 te verkrijgen. Bovendien gaan er ook wat stemmen op dat de Beyerdynamics misschien minder gedetailleerd zijn maar wel een veel duidelijkere laag en ruimtelijke ervaring weergeven. En aangezien mijn hoofddoel films kijken is en niet muziek luisteren, lijkt me dat icm met de betere prijs+verkrijgbaarheid dat de DT770 voor mij nog de beste keuze is.
http://www.audiocubes.com/product_info.php?products_id=317

audiocubes is echt een geweldige winkel

Juist kwa filmweergave vond ik de A900 geniaal(niet dat ik veel films kijk met mn koptelefoon), je zal (imho) niet veel meer soundstage vinden dan dat. De 770 is ook gewoonweg een prima ding, maar ik raad je aan om nog even een beetje meer te lezen en mischien dat je dan de A900 ook kan overwegen

/disclaimer
ben wel een beetje een ATH fanboy

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan08
  • Laatst online: 05-07-2023

daan08

PEBKAC

http://www.hardforum.com/archive/index.php/t-1143268.html

Onder andere hier meer info gevonden over de ATH900 vs DT770.

Ik wil een DT770 Pro aanschaffen maar het is mij niet duidelijk of ik een 250ohm of 80ohm versie moet kiezen.
Werk er zowel mee in de studio/av productie als voor bij de iPod en MBP. Heb verder een versterkertje bij de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116571

Tip, neem ook eens een kijkje op Head-Fi.org.

En vergeet het merk Grado niet, voor zover je nog een stereo hoofdtelefoon overweegt. Persoonlijk vind ik de Sennheisers iets te donker waardoor ik bij langer (muziek! niet film) luister vermoeide oren krijg. Ik heb zelf een 2e hands SR225 waar ik erg tevreden over ben (ook met films vanaf mijn MBP). Ze zien er niet zo super uit, maar ze klinken echt heel lekker (subjectief).

Afbeeldingslocatie: http://www.twctokyo.co.jp/grado/sr225i.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-07-2023
bulldoze schreef op maandag 28 december 2009 @ 15:24:
Ik wil een DT770 Pro aanschaffen maar het is mij niet duidelijk of ik een 250ohm of 80ohm versie moet kiezen.
Een (onboard) geluidskaart wil 250 Ohm vaak nog wel fatsoenlijk aandrijven, maar een ipod o.i.d. heeft daar best moeite mee, en zal de grootste moeite hebben om lage tonen fatsoenlijk weer te geven.

Verder ben ik duidelijk voorstander van de DT770Pro, hoewel deze minder geschikt is om een brede muziek collectie mee te beluisteren, is het echt een geweldig ding om daar je films (of spellen) mee te bekijken. Daarnaast ben ik er van overtuigd dat die 770Pro een gemiddeld mens 'eruit leeft' :Y .

[edit] Grado's om niet te veel lawaai te maken bij filmkijken? Dan kan je net zo goed je speakers zachtjes aanzetten. 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door SirNobax op 28-12-2009 15:57 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Topicstarter
Bedankt allen voor de input. Ik heb zojuist de Beyerdynamic DT770 Pro 80 besteld. Toch maar snel de knoop doorgehakt. Ik heb nog een aantal vrije dagen voor de boeg dus 's avonds/'s nachts een filmpje zit er wel in en dan komt een headphone zoals beoogd goed van pas.

Ik zal zeker even mij ervaring laten weten. Fijn uiteinde en pas op voor vuurwerk gehoorschade. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonthouse
  • Niet online
SirNobax schreef op maandag 28 december 2009 @ 15:55:
[...]
Daarnaast ben ik er van overtuigd dat die 770Pro een gemiddeld mens 'eruit leeft' :Y .

[edit] Grado's om niet te veel lawaai te maken bij filmkijken? Dan kan je net zo goed je speakers zachtjes aanzetten. 8)7
Om een of andere reden begint iedereen opeens hoofdtelefoons voor muziek aan te raden :X
Met een DT770pro 80ohm heb je toch wel een heerlijke gesloten hoofdtelefoon voor films.
Daarnaast moet je voor een order bij Audiocubes.com ook nog eens een prettige som betalen aan de TNT. Importkosten zijn geen grapje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Topicstarter
Zo, ik heb de hoofdtelefoon (Beyerdynamic DT770 Pro 80) nu een paar keer kunnen testen bij het filmkijken en ik ben mega-happy-de-peppi! Elk geluidje komt helder door, lage geluiden hebben een heerlijke "rumble" en de ruimtelijke weergave is goed. Ook is het draagcomfort uitstekend. Mijn filmbeleving is er geen millimeter op achteruitgegaan (heel misschien zelfs wel een beetje het tegeovergestelde _/-\o_ ) ivm gewoon 5.1 speakerset, en dat was mijn belangrijkste doel van dit topic.

Ik twijfel alleen constant of ik nu de Virtual Surround of de Dolby Digital/DTS stand van de receiver moet gebruiken. Beide geven een voldoende ruimtelijk beeld.
De 5.1 setting is lekker bombastisch en geeft een diepe onderdompelend laag (heerlijk bij films), waardoor de beleving intenser is. Wel wordt het center-geluid (bv. spraak) wat minder overtuigend als center speaker gesimuleerd en is bij lage stemmen de bass misschien té prominent aanwezig.
De Virtual setting smeert het geluid wat meer uit lijkt het. Dit geeft een wat vlakkere ervaring van het geluidsbeeld en minder aanwezige laag. Maar wel een overtuigender simulatie van de center positie en een prettigere weergave van spraak.
Er zullen nog wel wat film overheen gaan voordat ik mijn definitieve keuze hierin heb gemaakt. :)

Maar in ieder geval superbedankt voor jullie bijdrage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-05 17:37

Amiet01

Master_A

Even dit topic een kickje geven. Ik heb namelijk bijna dezelfde eisen als de topicstarter, alleen ga ik de koptelefoon aan mijn PS3 hangen. Nou had ik de Sony MDR-DS3000 en DS6000 op het oog, maar jullie hadden er niet veel goeds over te zeggen. Ik wil vooral zo'n surround hoofdtelefoon, omdat het met het gamen heel mooi is en omdat ik in films de surroundbeleving erg belangrijk vind. Thuis heb ik beneden een Harman Kardon surround systeem wat ik erg mooi vind klinken en vind daarom surround ook belangrijk. Ook een groot voordeel vind ik het dat de koptelefoon draadloos is (via infrarood --> geen interferentie).

Ik heb wel een audiofiel, maar hoeft niet altijd beste van het beste te zijn. Zeg maar een "medium" audiofiel :). Ik ga de hoofdtelefoon in de slaapkamer gebruiken, dus de afstand tot basisstation is niet te groot voor het bereik. Zouden jullie de DS3000 helemaal afraden of is het geluid wel gewoon mooi. Ik probeer een winkel te vinden in Nederland die deze verkoopt, maar so far no luck. Kan ze wel bij Amazon bestellen voor 150 dollar, wat mooi binnen mijn budget past (rond de 150 euro).

[ Voor 5% gewijzigd door Amiet01 op 18-05-2010 20:47 ]

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-04 19:46
surround in een headset werkt zoals al eerder gezegd niet. Het leuke is echter dat je surround niet heel erg mist met een goede stereo headset :D. Als ik jou was zou ik naar een leuke stereo headset kijken, daar ga je veel meer plezier aan beleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Is het mogelijk om de Beyerdynamic DT770 Pro 80 gewoon aan te sluiten op mijn 3.5 mm output op mijn Nokia N97? En hoe ga ik dit moeten aansluiten op mijn PS3? Heeft er iemand ervaring met een PS3 icm een mid-class (rond 150 euro) stereo headphone? Ik wil trouwens ook televisie met de headphones kunnen kijken. Hoe moet ik het gaan aansluiten? PS3 --> HDMI --> Tv --> analoog/3.5 mm??

En nog over die surround headphones: ik heb wel reviews gelezen waarbij de mensen zeiden dat ze wel mooi alles rondom hun heen hoorden (surround dus).

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Amiet01 schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 22:01:
Is het mogelijk om de Beyerdynamic DT770 Pro 80 gewoon aan te sluiten op mijn 3.5 mm output op mijn Nokia N97?
Tuurlijk.
En hoe ga ik dit moeten aansluiten op mijn PS3?
Hetzelfde :? Ik neem aan dat de PS3 een headphoneuitgang heeft, of anders je tv of stereo wel.
Heeft er iemand ervaring met een PS3 icm een mid-class (rond 150 euro) stereo headphone?
Een DT770 is niet mid-class hoor, da's een belediging ;)
Ik wil trouwens ook televisie met de headphones kunnen kijken. Hoe moet ik het gaan aansluiten? PS3 --> HDMI --> Tv --> analoog/3.5 mm??
Yep.
En nog over die surround headphones: ik heb wel reviews gelezen waarbij de mensen zeiden dat ze wel mooi alles rondom hun heen hoorden (surround dus).
Psychoakoestiek heet dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Hoe zit het met het verschil tussen de DT770 Pro 80 en DT770 M 80? Het gaat namelijk om 50 euro verschil.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

De M-80 heeft een volumecontro, pleather earpads en een recht snoer, de PRO-80 is hetzelfde als de gewone PRO maar dan 80Ω ipv 250. In essentie het zelfde ding maar voor een andere toepassing bedoeld.

[ Voor 27% gewijzigd door CyBeR op 18-05-2010 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Maar de Pro 80 dan; als hij geen recht snoer heeft, wat heeft hij dan? Ik weet ook niet helemaal wat je bedoelt met recht snoer. Maar iig erg bedankt voor je info. Weet je ook toevallig waar ik deze headphone in de winkel zou kunnen uittesten?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

De meeste Beyer PRO headphones hebben een gekruld snoer zoals een telefoonhoon die vaak heeft (maar dan minder klitgevoelig op de een of andere manier).

Ik ben volgens mij nog nooit een DT770 in een winkel tegengekomen, maar ik heb ooit een DT880 opgehad in Correct.

Oh pardon ik lees net dat de 80Ω niet-M versie ook een recht snoer heeft.

[ Voor 40% gewijzigd door CyBeR op 18-05-2010 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Nou ik zal eens even gaan kijken bij Mediamarkt of Correct. Heb je nog andere suggesties in dezelfde prijsrange?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Mediamarkt heeft ze sowieso niet. Ik haal dit soort dingen meestal bij Thomann.de.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Topicstarter
Om als TS ook maar even te reageren. Ik ben geen audiofiel (niet eens een "medium"audiofiel ;)), maar ik ben nog steeds enorm tevreden met de DT 770 80 (inderdaad met recht snoer) die ik toen nav de reacties in dit topic heb aangeschaft. Of eigenlijk, die ik twee keer heb aangeschaft, aangezien het eerste exemplaar bij een inbraak was gejat :(. Maar dat ik hem gewoon wederom heb gekocht, geeft wel aan hoe blij ik er mee ben.
Ik kan niet zeggen of surround hoofdtelefoons wel of niet werken (vind dat de Logitech G35 met gamen toch wel aardig simuleert) maar ik mis totaal niks met deze goede stereo hoofdtelefoon. Ik houd gewoon de Dolby/DTS setting op mijn receiver aan en geniet van het intens geluid. Doordat elk afzonderlijk geluidje, hoe subtiel ook, duidelijk doorkomt krijg je een heel ruimtelijk geluidsbeeld wat voor mij niet onder doet voor eenvoudige 5.1 setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10:30
CyBeR schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 22:24:
De M-80 heeft een volumecontro, pleather earpads en een recht snoer, de PRO-80 is hetzelfde als de gewone PRO maar dan 80Ω ipv 250. In essentie het zelfde ding maar voor een andere toepassing bedoeld.
Een vergeet het drukverschil op je hoofd niet; de M versie oefent behoorlijk wat druk uit om goed te kunnen isoleren. Ik geloof dat de M bijna 2x zoveel druk uitoefent als de reguliere pro versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Marcel schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 00:00:
[...]

Een vergeet het drukverschil op je hoofd niet; de M versie oefent behoorlijk wat druk uit om goed te kunnen isoleren. Ik geloof dat de M bijna 2x zoveel druk uitoefent als de reguliere pro versie.
Ah dat was nog nieuw voor mij zelfs. Van Pro vs. non-pro wist ik dat al, maar dat de M-versie nog harder clampte dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Ik vraag me nog wel af of het beter is om de PS3 dan direct aan te sluiten op de koptelefoon, of via de televisie. Ook weet ik niet of het nodig is dat de Tv DTS moet kunnen decoden wanneer je de PS3 via Hdmi aansluit wanneer je DTS content afspeelt, of dat de PS3 het signaal gedecode naar de tv stuurt.
Maakt het dus voor de kwaliteit uit of je de PS3 op de koptelefoon aansluit (via tulp; heeft geen 3.5 mm) of dat ik de koptelefoon aansluit op de tv zelf (tulp of 3.5 mm). Dit omdat de PS3 het signaal misschien mooier decode dan tv en ik dus een ruimtelijker beeld krijg.
Ik heb de tv nog niet gekocht dus kan het niet testen, maar het gaat om een Samsung LE32B650.

Thnx in advance :)

Ow btw, ik heb helemaal geen ervaring met zulke koptelefoons. Zouden jullie dan de Pro of de M versie aanraden. Want ik ben nu bang dat de Pro versie teveel geluid van buitenaf doorlaat misschien? Zit de kabel met 6,4 mm plug vast aan de koptelefoon, of is deze vervangbaar door een 3.5 mm kabel? Dit ivm het gebruiken van een grote lompe converter.

En dan heb ik ook nog gehoord dat koptelefoons met een hoge weerstand veel moeilijker te handlen zijn. Ik vraag me af of dit dan met 80 ohm niet gaat resulteren in een zwak geluid met mijn Nokia N97.

[ Voor 27% gewijzigd door Amiet01 op 19-05-2010 11:55 ]

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Topicstarter
De grote plug aan de kabel is afschroefbaar en daaronder bevindt zich een kleine plug. Ik heb de Pro 80 heel even voor de gein (daar heb ik hem niet voor aangeschaft) aan mijn iPod Nano gehangen en het geluid was zoals te verwachten wel een stuk zachter dan met mn dunne Sennheiser oortelefoontjes. Voor de meeste albums waarschijnlijk net hard genoeg maar een aantal albums zouden ook op de max nog te zacht zijn naar mijn smaak.

Ondanks dat ik geen ervaring heb met de M versie en dus niet eerlijk kan vergelijken, zou ik toch de Pro aanraden t.o.v. de M. Ik vind de druk van de Pro al vrij stevig en de zachte padding zit er heerlijk. De M schijnt dus nog strakker te zitten en heeft (nep)lederen oorkussen wat mij veel minder confortabel lijkt (plakken, zweet).

[ Voor 28% gewijzigd door Ray-zor op 19-05-2010 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:22

mr.paaJ

generatie cmd+z

bij normaal gebruik heb je de M versie (gericht op drummers) echt niet nodig. Buiten de deur kan ik het me enigszins voorstellen maar zal de Pro ook voldoende isoleren, maar binnen maakt het niet uit. De velours pads op de Pro zijn zeker een stuk prettiger.

voor zover ik weet heeft de PS3 geen volume controle, dus steek de hoofdtelefoon alsjeblieft in de TV ;) (gewoon in de 3.5mm uitgang)

[ Voor 35% gewijzigd door mr.paaJ op 19-05-2010 13:13 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Was helemaal vergeten inderdaad dat de PS3 geen volumecontrol heeft. Nou ik zal eens in de winkel gaan kijken. Ik had iets gelezen over een winkel RAF in Amsterdam. Woon zelf in Den Haag dus vroeg me af of jullie een audiospeciaalzaak daar kennen waar je ook kan beluisteren.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10:30
Feedback en rockpalace verkopen allebei beyer koptelefoons, gewoon eens naar binnen wandelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZodiacQ
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-01 20:51
Hoe reageert deze koptelefoon bij games? Ik ben zelf opzoek naar een koptelefoon, zal vooral gebruikt worden om ook films te kijken en games te spelen (shooters, etc). Naast een koptelefoon voor puur audio wil ik precies geen 2 extra hebben 1 voor games en 1 voor films. Dus is hij aan te raden voor alle twee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callofduty
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-05 19:01
Even iets over Sennheiser, ik heb een headset van dit merk nu 2 jaar maar sinds kort is één van de oorkussens kapot. Ik stuurde een email naar de sales afdeling waar ik eventueel een nieuwe kon bestellen. Tot mijn grote genoegen lag er 2 dagen later een set nieuwe bij mij op de deurmat. Dit noem ik nu service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:47

FeaR

In GoT we trust

Meh, ik noem het eerder een topic omhoog kicken om iets irrelevants te melden.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.