Toon posts:

Hoeveel bandbreedte heeft usb??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb trubbles met mijn usb webcam, video only is no problem, maar met audio erbij krijg ik een foutmelding dat er teveel bandbreedte gebruikt wordt. Naast de webcam heb ik ook een usb muis en toetsenbord. Voorheen werkte het prima, maar nu.... Nu dus geen audio. Webcam is Philips vespa 675. Ik snap er de ballen van.... can anybody help me????
De usb cam is aangesloten op mijn interne usb uitbreiding van Asus moederbord. (CUBX)

Verwijderd

probeer de video op een lagere instelling te zetten... dus GEEN RGB maar een andere codering en de reslute wat lager

mijn webkem doet ook moeilijk met geluid als ik er 640x480(RGB24) op heb ingesteld...

op 320v240(RGB24) doet ie het vloeiend

GrTz. J
(P.S. probeer de SEARCH functie voortaan eerst even.)

mijn huispagina > http://www.johanschaap.nl

• Mc.Boldy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-08 10:54

Mc.Boldy

Chopperfreak without chopper

Simpel: Extra USB-poorten aanschaffen (insteekkaartje) of een mobo aanschaffen die meerdere (4*) USB-poorten ondersteund.

https://jobs.sap.com/search/?createNewAlert=false&q=&locationsearch=%27s-Hertogenbosch&optionsFacetsDD_department=&optionsFacetsDD_customfield3=&optionsFacetsDD_country=

Verwijderd

Topicstarter
ik doe nu 320x240 (wel RGB) en dan geeft hij die melding, zelfs met 10 frames/sec ;(;(!!
Kan het anders een software prob zijn (heb al laatste drivers) Had al search gedaan op camera en bandbreedte, maar kon niet zo snel iets vinden! ;);)
but thanx anyway!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 06 maart 2001 11:55 schreef McBoldy het volgende:
Simpel: Extra USB-poorten aanschaffen (insteekkaartje) of een mobo aanschaffen die meerdere (4*) USB-poorten ondersteund.
CAM is aangesloten via extra sloten van Asus bord, dus 2 standaard, en extra uitbreiding op mamabord voor 3 xtra usb-poorten :?:?:?
dus ikke ben at a loss...
maar misschien proberen met extra kaarje..
alhoewel ik het betwijfel omdat ze al op een "apart kanaal" zitten?! OF is dat dan een soort interne hub die moederbord uitbreiding?

Verwijderd

USB doet 12 MBit.

Je kunt een microfoon aan je soundcard hangen. Is misschien iets lastiger afstemmen, maar je ontwijkt het bandbreedte probleem volledig. Hoogstwaarschijnlijk levert het ook nog een betere kwaliteit geluid op (hoewel dat voor chat natuurlijk niet zo boeit).

Verwijderd

Topicstarter
okay okay
is natuurlijk de makkelijkste oplossing...
maar waarom betaal ik dan voor een cam met audio???
ik denk dat ik er maar aan zal geloven... snif... :'(

• Mad-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-07 10:10
Ik heb ook een probleem met de USB bandbreedte..Op 1 van de 2 USB poorten heb alleen een Gamepad (Thrustmaster Firestorm Dual power)en op de andere heb ik de Toucam Pro van Philips aangesloten. Alles werkt goed totdat ik via Netmeeting contact leg. Krijg dan ook deze melding van te weinig bandbreedte. Deze reactie krijg ik ook als ik via de bijgesloten software een videomail wil sturen. In de waarschuwing staat dat het systeem 23%(?) en de Toucam 76% gebruikt en deze laatste om 1% heeft gevraagd... Als ik de gamepad uit de USB poort pak werkt het allemaal wel.. Ook vandaag op advies een USB HUBje gekocht. Men zij n.l. in de winkel dat het vaak een "stroomvoorzieningsprobleem is". Maar niks hoor als ik hem op de hub aansluit (met eigen stroomvoorziening)blijf ik de zelfde melding houden. Het is heel irritant als je steeds die game controller eruit moet halen voordat je de cam kan gebruiken.. iemand nog een goed advies?

Dank. Mad-x

P3 800, 256 RAM, Win ME.

K8N Neo2-54G, 2 x CMX512 3200XL, XFX 6800GT, Antec Sonata met 380 True Power Voeding

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 09:38
en als je, alleen om ff te testen, nu eens alleen de cam aansluit? zegt ie het dan ook?

Maak je eigen poll

• Mad-X
Nee, als alleen de cam is aangesloten werkt het dus allemaal goed..

K8N Neo2-54G, 2 x CMX512 3200XL, XFX 6800GT, Antec Sonata met 380 True Power Voeding

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:18

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Hoeveel bandbreedte heeft USB 2.0 dan?

/dev/null

• Mad-X
Ongetwijfeld veel meer maar daar heb ik niks aan..Ik wil gewoon zonder o te pluggen beide USB apparaten kunnen gebruiken. Dat moet toch niet zo moeilijk zijn..?

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:21
Op Sunday 28 October 2001 10:52 schreef I_Stealth_I het volgende:
Hoeveel bandbreedte heeft USB 2.0 dan?
480 megabit per seconde

Verwijderd

Op zondag 28 oktober 2001 02:11 schreef Mad-X het volgende:
Ik heb ook een probleem met de USB bandbreedte..Op 1 van de 2 USB poorten heb alleen een Gamepad (Thrustmaster Firestorm Dual power)en op de andere heb ik de Toucam Pro van Philips aangesloten. Alles werkt goed totdat ik via Netmeeting contact leg. Krijg dan ook deze melding van te weinig bandbreedte. Deze reactie krijg ik ook als ik via de bijgesloten software een videomail wil sturen. In de waarschuwing staat dat het systeem 23%(?) en de Toucam 76% gebruikt en deze laatste om 1% heeft gevraagd...
Dit heb ik dus ook. Zelfs op mijn laptop waar verder helemaal niets aan de usb poorten hangt. Heeft iemand nog een idee hoe dit kan komen? En waarom is die 23% gereserveerd ??

Verwijderd

Je moet ook niet aan USB beginnen, is gewoon slecht ;)

En dan te bedenken dat je op USB 256 apparaten kan aansluiten.......

Maar serieus, misschien is het probleem wel M$ ???

• -=unicron=-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-06 08:17

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

De bandbreedte van USB 1.0 1.1 is 12Mbits/s
De bandbreedte van USB 2.0 is 480Mbits/s

De som 12Mbits/s / door 8 = 1.5MBYTES/s
De som 480Mbits/s / door 8 = 60MBYTES/s

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

Pagina: 1