Toon posts:

Verbindingsproblemen op de PS3

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Gisteren een 250GB PS3 Slim gekocht, maar het lukt mij maar niet om verbinding te krijgen met het internet. Ik heb het volgende uitgevoerd in 'instellingen internetverbinding'.

Instelmethode: aangepast
Verbindingsmethode: draadloos
WLAN-instellingen: scannen, en mijn eigen netwerk gekozen (geeft 87% aan, beveiliging WPA2-PSK, AES), daarna handmatig invoeren.
SSID: eigen netwerk
WLAN beveiliging: WPA-PSK/WPA2-PSK
WPA sleutel: ingevoerd
Instelling IP: automatisch
DHCP: niet instellen
DNS: automatisch
MTU: automatisch
Proxyserver: niet gebruiken
UPnP: inschakelen

Verbinding testen -> IP-adres ophalen, mislukt. Ik heb het geprobeerd handmatig in te voeren, alleen dan heb ik een standaardrouter, primair en secundair DNS nummer nodig, geen idee hoe ik daar aan kom. Maar doe ik iets verkeerd/ wat kan ik nog meer proberen? Zit bij Ziggo btw.

Alvast bedankt en fijne dagen :).

Groetjes, Erik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircam
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-12-2019
Begin voor de gein eens met het vermelden welk modem/router je nu hebt voor het wireless gedeelte. Je router moet NAT2 ondersteunen anders gaat het nooit werken.

IP adres etc kan je vinden op je PC door een DOS venster te starten en "ipconfig /all" in te typen (uiteraard zonder de quotes). Hier staan de gegevens die je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Laat DHCP automatisch verlopen dan zou je verbinding moeten hebben je krijgt alles uitgedeeld behalve een IP zo uit je verhaal begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan het niet zo zijn dat op je router mac filtering aan staat toevallig?