Toon posts:

Disney EEE PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb voor me dochtertje een Disney EEE PC gekocht, maar alles was verder goed.
Wou m dus op een LCD scherm aansluiten maar lukte niet echt dus stekker er uit, laptop dicht en was naar beneden gegaan en bij het openen en weer gaan starten had ik geen beeld meer of het beeld staat vol met horizontale en verticale strepen. zie dus niks meer...........................

Als ik de vga stekker in de laptop stop zie ik op het 2e LCD scherm het opstart scherm van XP maar zodra die opgestart is krijg ik geen signaal meer.

Garantie zal je zeggen maar ja hoelang duurt dat normaal... me dochtertje had m al in der handen en moet m nu weer voor een lange tijd afgeven!!!!
Dus daarom probeer ik eerst zelf een oplossing te vinden...

Wat ik tot nu toe heb gedaan is:

Tijdens het opstarten op F9 gedrukt zodat alle instellingen terug komen... (dit kan ik doen via het 2e scherm)
maar zodra die opstart gaat het 2e scherm uit...

Opstarten in veilige modus werkt niet omdat ie dan zegt de installatie is niet afgerond.

En nu weet ik het niet meer.....

Heeft iemand hier een oplossing voor???

Alvast bedankt namens mij en me dochtertje!!!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Al een of andere functie-toets gebruikt? vaak is het functie+<f-nogwat>

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-05 17:29
Als je nog een installatie cd van XP hebt liggen ( wel zelfde versie dus Home NL bijv. ), kan je daarmee proberen op te starten. Als dat ding geen cdrom heeft, moet je een bootable usb proberen.

Wat de monitor betreft, of die is kapot, of de onboard VGA lijkt me.
In het 2de geval is het raar dat de externe monitor dan wel werkt.

Waarom XP vastloopt, is lastig zo te zeggen.

Als laatste heel misschien nog een optie om hem open te schroeven en de HD/SSD op een een 2de pc/laptop aan te sluiten.

Wel zuur voor je dochtertje..

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-05 15:58
@ Yippie, dat laatste lijkt me niet erg handig, als je er zelf in gaat sleutelen gaan ze misschien moeilijk doen met de garantie ? Of zie ik dat verkeerd ?

gewoon nee.

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-05 17:29
Lijkt me niet dat voor zoiets je garantie vervalt, dat kan de TS´er zelf verder het beste beslissen.
Voor de rest is het maar afwachten of die actie eventueel wat oplevert. Je sluit alleen dingen uit.

Nu ik erover nadenk komt Boudewijns opmerking boven mijn vorige post wel logisch over nav de omschrijving van TS'er.

Probeer is alle mogelijkheden als er niet staat welke fn=F knop je moet hebben voor presentatiemodus.
Zou in ieder geval verklaren waarom het 2de scherm op zwart gaat op het moment dat die het `start` hoort te laten zien.