Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels heb ik enkele maanden mijn iPhone en ben er dolgelukkig mee. Alleen heb ik het gevoel dat ik geen push-notificaties krijg van applicaties, behalve voor sms berichten. Hoe kan ik dit testen?

Heb verder op basis van advies gekozen voor de Navigon navigatie, ondanks dat mijn ouders zelf een TomTom hebben. Ik zat vorige week met verhuizen in de auto bij een vriend, maar het GPS signaal was erg slecht. Dit was in hartje Rotterdam.

Een week daarvoor heb ik het uitgeprobeerd in omgeving Maassluis, waar een vriend van mij woont. Helaas werkt het daar ook niet erg goed.

Ik ben blij met mijn iPhone, maar zou wel graag push-notificatie willen en redelijk GPS-bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:18
Breng hem terug naar de Winkel als je GPS het niet goed doet.
En hoe test je dat? Door ergens stil te staan en te wachten op GPS? En doet ie het met Google maps wel goed?

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Google Maps gaat altijd goed. Navigon gaat ook weleens goed, maar hij geeft heel vaak aan dat er een slecht of vaak ook geen signaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:07
Download een IM app zoals eBuddy stuur jezelf via MSN een bericht terwijl de app in pushmode runt.

Zo weet je meteen of push notifications werk.

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, als ik het programma afsluit krijg ik niet nog 5 minuten push-berichten voor MSN berichten. Werkt dat bij jullie wel? Ik zie overigens ook geen instelling daarvoor. Er staat wel gewoon dat ik online ben op MSN als eBuddy 2 minuten is afgesloten op mijn computer.

En zijn hier wel mensen die wel erg goed GPS bereik hebben?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2009 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockmanz
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 12:24:
Nee, als ik het programma afsluit krijg ik niet nog 5 minuten push-berichten voor MSN berichten. Werkt dat bij jullie wel? Ik zie overigens ook geen instelling daarvoor. Er staat wel gewoon dat ik online ben op MSN als eBuddy 2 minuten is afgesloten op mijn computer.

Push berichten kunnen niet doorkomen als je wifi netwerk niet goed ingesteld is (of zoals bij mij ondanks dat wifi "goed" ingesteld is het nog niet doorkomt): http://support.apple.com/kb/HT3576
Probeer anders eens wifi uit te zetten of het volgende: http://viewoftheuk.wordpr...sh-notification-wifi-bug/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:07

Je kan de push instellen in eBuddy tot 2 uur, bij de instellingen.
Als je dan terug naar het springboard gaat dan kan je dus nog tot 2 uur berichten ontvangen via push.

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Die is er toch echt wel :P Instellingen, berichtgeving moet op aan staan en bij E-buddy staat het bij Chat opties, Notificatie nieuw bericht.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:13

Roytoch

Nietes

Is je iphone gejailbreakt? Zo ja, dan is het een bekend probleem.

@hieronder: oh, dat bedoel ik idd ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Roytoch op 26-12-2009 12:51 ]

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie het inderdaad. Op de iPhone bij instellingen staan notificaties compleet aan.
in eBuddy staat 'notificatie nieuw bericht' ook gewoon aan.

Het betreft inderdaad een geimporteerde iPhone 3GS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Dat maakt hem nog niet gejailbreakt :P Mijn 3GS is ook geimporteerd maar daar werken de notificaties gewoon. Zou inderdaad zoals rockmanz zegt eens zonder wifi proberen.

Heb je wel toestemming geven voor de notificaties? Programma's die toestemming hebben komen in de lijst te staan, ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://pics.dieben-online.net/not.jpg

Vaag dat dat een probleem is dat importeren dan..heb de mijne gewoon in iTunes kunnen activeren..

[ Voor 47% gewijzigd door Glashelder op 26-12-2009 12:52 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-08 20:34
roy.ahuis schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 12:43:
Is je iphone gejailbreakt? Zo ja, dan is het een bekend probleem.
Je bedoelt dat het voorkomt bij hacktivated toestellen.

Kurt, heb jij toevallig een simlockvrije iPhone? Geen push berichtjes komt eigenlijk alleen maar voor als je je telefoon niet netjes heb geactiveerd in iTunes.

Als je jailbroken bent is er een oplossing: http://www.pushfix.info/notifications

EDIT: Ah je hebt inderdaad een geïmporteerde. Dan is dat de oorzaak, ik weet niet precies hoe je het moet oplossen. Maar jailbreaken en bovenstaande site volgen zou het moeten doen ;)

Meerinfo over jailbreaken: [iPhone & iPod touch] Jailbreaken - Deel 3

[ Voor 22% gewijzigd door Vanx op 26-12-2009 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het betreft inderdaad een gejailbreakte iPhone 3GS. Ik heb mijn iPhone geimporteerd, omdat ik het niet eens ben met het verkoopbeleid van Apple en ik had nog een contract van 8 maanden lopen.

Push fix van http://iclarified.com/entry/index.php?enid=4431 werkt niet. Cydia repository is down.
De jouwe kost $5.95.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2009 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Laatst online: 21:11

MsG

Forumzwerver

Is de iphone ook geunlockt dmv software? Of enkel gejailbreakt? Jailbreaken maakt niks uit, unlocken wel. Zodra jij het activatieproces gaat overslaan krijg je geen Apple certificaat voor Push. En is het dus dagdag met Push-functionaliteit. Pushfix gaat niet werken, tenzij je het leuk vind om met inmiddels duizenden andere mensen een setje certificaten te delen. Oplossingen:

Een certificaat kopen van die man voor 5,95.
Een simkaart kopen van de gelockte provider en zo oneindig lang zelf certificaten brouwen.

Ik heb het tweede gedaan met een T-Mobile kaart en kan nu mn eigen certificaten maken, veel handiger dan oplossing 1 imo.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is erg duidelijk nu. Ik dien aan een T-mobile sim-kaart zien te komen.
Kun jij niet de volgende keer dat je in SSH zit, mij je certificaten toesturen?

Afbeeldingslocatie: http://www.guzer.com/pictures/pretty_please_cat.jpg
Pliessssss...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik zie niet in waarom ik mijn certificaat zou weggeven zodat ik zelf geen push meer heb :). Het proces om een nieuwe certificaat aan te maken vereist wel een nieuwe activatie, wat ik enkel kan triggeren door mn iPhone te formatteren weer. Daar heb ik geen zin in aangezien ik dat ongewenst al 3x achter elkaar heb veroorzaakt en hij net weer goed is.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar zou ik mijn iPhone ook moeten formatteren als ik een T-mobile simkaart geleend heb? Ik mag toch hopen van niet? Hij hoeft toch niet uniek te zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Je push certificaat moet zeker uniek zijn, want die bepaald welke berichten je krijgt. Anders krijg je iemand anders' berichten namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Als je een T-Mobile sim leent moet hij inderdaad geformatteerd, althans je moet het activatieproces, welke je hebt overgeslagen nu wel doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hopelijk is dat de reden waarom Ping! ook niet werkt. Die blijft hangen op "Bezig met connecteren".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kn4kw0r5t
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-07-2022
Activatieproces kun je toch überhaupt niet overslaan? Ik heb zelf een 3GS gejailbreakt/simlock-vrij en draai met Vodafone, maar heb nergens last van. Activatie inderdaad wel even met een T-Mobile simkaartje gedaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Jawel, blackra1n slaat een activatie over. Maar op jouw manier heb je push behouden.

[ Voor 7% gewijzigd door MsG op 26-12-2009 14:24 ]

Pagina: 1