• Gnermo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-08-2025

Gnermo

All about that bass!

Topicstarter
Hey allemaal.

Probeer voor een kleine casemod me fanblades te spuiten, maar ik heb een probleem. Ik heb net netjes de sticker van de fan er af gehaald en hoopte een klein schroefje te vinden.

Inplaats daarvan vindt ik een klein, soort van, siliconen of rubberen dopje op deze plek.

Weet iemand hoe je deze er uit haalt om bij de schroefjes te komen? Heb al een pincet geprobeerd, en een tandenstoker.

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-01 22:31
Wie zegt dat daaronder een schroefje zit? :)

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-01 23:25
die plug moet je eruit halen en daar zitten dan klemmtjes die je uit het gat moet halen...niks geen schroeven.. niet alles zit vast met schroeven =9

maar.. waarom plak de randen van je fan niet gewoon af???

ja, daag.

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-01 17:54
Als ik jouw was zou ik de fan ook maar niet gaan spuiten, dan raakt de fan in onbalans en geet die veel meer geluid maken.
Of je moet al hhhheeeeeeeellll goed kunnen spuiten, maar dat denk ik niet.

• Gnermo

Gnermo

All about that bass!

Topicstarter
Remmes_NT schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 22:37:
die plug moet je eruit halen en daar zitten dan klemmtjes die je uit het gat moet halen...niks geen schroeven.. niet alles zit vast met schroeven =9

maar.. waarom plak de randen van je fan niet gewoon af???
Doe het liever zo, moet hem ook nog (goed) schoonmaken.

Tips om die plug er uit te halen dan? :)

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
@brambo

Dat is wel het laatste waar ik me zorgen om zou maken eerlijk gezegd!

Verder zou ik niet de fan demonteren maar gewoon de randen afplakken idd. werkt perfect hiero!

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-01 17:54
@warhamstr
Als je je pc casemod een beetje stil wilt houden moet je niet al te hart je fan gaan spuiten, ik lul echt niet zomaar iets.
Het is ook niet voor niets dat autobanden worden uitgeballanseert, anders gaat de boel trillen (en op den duur dus stuk)

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-01 15:58
Ach zolang je niet langer als een jaar van je fans wilt genieten en ook niet zoveel om herrie geeft zou ik me idd geen zorgen maken en kan je de fans gerust spuiten ;)

tip om fan uit elkaar te halen: normaliter zit er een plasic of metalen ringetje om de as in een groef in de as. In deze ring zit een opening (soms moeilijk te zien), deze ring kan je met een speld, pincet of tangetje lospeuteren, daarna valt eea zo uit elkaar ;)

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-12-2025
Maar autobanden zijn net iets zwaarder en net iets groter. Ik denk dat een paar gram meer of minder verf heus wel los zal lopen hoor.

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-01 15:58
De balanceergewichten die bij het balanceren gebruikt worden zijn in verhouding tot het gewicht van de autoband+velg een stuk kleiner als een paar gram verf in verhouding tot de fanblades van zo'n fan lijkt me?!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-01 14:45
@Hierboven: Het zou niet de eerste keer zijn dat ik een fan zie kapot springen omdat deze uit balans is door het gebruik van plakband op een fan om een scheurtje tegen te houden. ;)

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-01 23:25
het zou kunenn dat je de fan molt maar door de verf kan je ook de luchtverplaatsing minder maken..

ja, daag.

Verwijderd

als je een HEEL dun laagje spuit is er niks aan de hand.

Niet er 2 cm vanaf gaan zitten met je spuitmondje maar cm of 20 en hem in de kleur nevelen die je hebben wilt..

even in 3 keer doen.
Zo doe ik het altijd en na 3 jaar doen ze het nog altijd..

Ga je het met een kwast doen.. en dan hoogglans wit voor je kozijnen gebruiken.. dan gaat het mis.

• Gnermo

Gnermo

All about that bass!

Topicstarter
Heeft er nou iemand een tip om dat 'siliconen' ding te verwijderen aan de achterkant zodat ik het blad er af kan halen? :)

• PRaGA88
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-01 14:23
Kijk op youtube ;) Heb er een filmpje opgezet hoe je het demonteert en monteert.

• Gnermo

Gnermo

All about that bass!

Topicstarter
PRaGA88 schreef op donderdag 31 december 2009 @ 15:14:
Kijk op youtube ;) Heb er een filmpje opgezet hoe je het demonteert en monteert.
Zal handig zijn als je zegt waar op gezocht moet worden ;)

EDIT :Heb hem er nu af, maar het ringetje schoot weg... Dat wordt een nieuwe fan kopen :+

[ Voor 15% gewijzigd door Gnermo op 31-12-2009 15:44 ]

Verwijderd

Even met een magneet over de vloer gaan.

eentje uit een oude HDD o.i.d... zijn lekker sterk, anders ben ik bang dat je in het bekende scenario komt van: "net-besteld-en-binnen en hey-daar-ligt-ie :P"

edit- typo's

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2010 18:52 ]

• Gnermo

Gnermo

All about that bass!

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 18:51:
Even met een magneet over de vloer gaan.

eentje uit een oude HDD o.i.d... zijn lekker sterk, anders ben ik bang dat je in het bekende scenario komt van: "net-besteld-en-binnen en hey-daar-ligt-ie :P"

edit- typo's
Heb jij voor mij een speciale magneet die op plastic reageerd? _/-\o_

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:11

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Gnermo schreef op donderdag 31 december 2009 @ 15:39:
[...]
EDIT :Heb hem er nu af, maar het ringetje schoot weg... Dat wordt een nieuwe fan kopen :+
Of het ringetje van een andere donor fan gebruiken zou denk ik ook wel moeten kunnen, je kan hem stiekem volgens mij ook wel zonder ringetje laten als je niet met je pc gaat zeulen en doen anders moet je steeds die fan weer in elkaar zetten :+

Signature

Verwijderd

Gnermo schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 19:25:
[...]

Heb jij voor mij een speciale magneet die op plastic reageerd? _/-\o_
haha nee zo had ik het niet bekeken, dom van mij ;)

Statisch dan? :P ragebol o.i.d.

edit- verkeerde quote :)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2010 13:31 ]

Pagina: 1