Upc router naar router

Pagina: 1
Acties:

• Rickxbox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-02 18:47
Ik heb gister mijn upc router aangesloten en dat werkt helemaal perfect als ik met een kabel vanaf de TM602B(upc router) in mijn laptop werkt het gewoon goed. Maar als ik dan mijn kabel vanaf de TM602B naar mijn orspronkelijke router trek Linksys WAG200G om die als switch te gebruiken werkt het helmaal niet. Ik snap er helemaal niks van. De DHCP server die ik doorkrijg van de TM602TM = 10.15.115.129 wat volgens mij helemaal niet goed is maarja. Dan disable ik mijn DHCP op de linksys en vul ik in bij lokale ip adres van de router in 10.15.115.200 en dan krijg ik nog niks. Wat doe ik verkeert?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:44
Weet je zeker dat dat upc ding een router is? Meestal zijn kabelkmodems echt alleen modem, geen router (verklaart ook dat externe ip adres). In dat geval moet je dus wel een router erachter plaatsen op de normale manier.

[ Voor 9% gewijzigd door Nielson op 25-12-2009 19:31 ]

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:05
Je TM602B is geen router en deelt alleen 1 ip adres uit dat is dus je WAN adres.

Je moet je modem aansluiten op een router en dan het modem herstarten zodat deze het nieuwe mac adres kan registreren.

• Rickxbox
oke dus dan zal ik een andere router moeten kopen omdat deze die ik nu heb geen wan poort heeft maar een line ingang.

• hhoekstra
Jup die je nu hebt is een ADSL router.

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Probeer de Linksys eens in te stellen op Bridge Mode Only.

• hhoekstra
Soldaatje, UPC geeft maar 1 extern IP adres uit. Dus wanneer hij er meerdere pc's op aangesloten heeft zullen die niet kunnen internetten.

• Rickxbox
Zojuist een Linksys WRT610N. Nu hopen dat het goed komt. :)

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ja maar misschien dat je wel de dhcp server handmatig kan instellen met de gegevens van het modem.

• Rickxbox
Dat heb ik geprobeerd om de gegevens handmatig in te stellen. Als je ook mijn start topic leest.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Soldaatje schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 20:53:
Ja maar misschien dat je wel de dhcp server handmatig kan instellen met de gegevens van het modem.
Nee ook dan niet, je hebt een apparaat nodig wat aan NAT doet Een router met WAN poort dus, UPC modems zijn namelijk bridged. Enkel een switch wat die oude modem/router dus nu in feite was was zal nooit werken, ook niet als daar een DHCP server opzit die je in kan stellen ;)
Pagina: 1