Winroute werkt niet goed :(

Pagina: 1
Acties:

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 08:33

sjaak

un giorno credi

Topicstarter
Ik heb op een 486, 8 MB, 3com nic en een NE2000 compatible nic, Windows 95 geinstalleerd, de NTS Enternet software van Casema / Cable Wanadoo, en Winroute lite. Echter nu is er een probleem, want msn messenger wil bij de clients niet verbinden, ik kan geen mail versturen, maar wel de meeste sites bezoeken, maar niet alles downloaden, sommige wel, sommige niet. Ook napster doet het b.v. heel vaak niet. Als ik in de log kijk van Winroute zegt ie dat er een error is: Error: Main: D0013:995 - WRSendPacket() Failed. Ik dus winroute verwijderen, opnieuw installeren, werkt nog steeds niet, winroute pro ook niet, winroute verwijderd, software casema (incl. virtuele PPPoE adapter) en de netwerkkaartjes gedeinstalleerd, alles weer opnieuw geinstalleerd, en nog steeds hetzelfde probleem. Zou het nu aan windows liggen? Moet ik windows opnieuw installeren? (liver niet natuurlijk, het is en blijft een 486 :D) of moet ik naar een ander pakket kijken?

Verwijderd

Kan zijn dat je de Windows Socket 2 update moet installeren aangezien dat Windows 95 gebruikt. Tevens heb ik gehoord dat Winroute niet echt stabiel loopt op Windows 95.

Je hebt een oude machine, ideaal voor Linux dus! (of freesco)

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Topicstarter
Ik ga iig ff die update proberen, ik heb trouwens windows 95 C. Ik heb hier trouwens wel linux op cd liggen, en kan ook wel van alles downloaden, alleen ik loop elke keer vast met het verbinden naar internet via dat PPPoE.

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Topicstarter
Op dinsdag 06 maart 2001 12:20 schreef T-Rob het volgende:
Tevens heb ik gehoord dat Winroute niet echt stabiel loopt op Windows 95.
Toen ik nog thuis woonde draaide Winroute, op de zelfde Windows versie maandenlang zonder problemen. :)

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Topicstarter
Nou, update geinstalleerd, Winroute zegt ook, Win95c, met Winsock2 gevonden, maar probleem blijft bestaan. Messenger connect nog steeds niet, en zodra ik mail wil gaan versturen verschijnen die errors weer.

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:26

Crusader

Arc Nature

Dit is een bekend probleem. Had ik ook last van. De oplossing was dacht ik tweeledig, een registry setting voor WinRoute zelf (IPFragMode) en een aanpassing van de MaxMTU op je systeem (dat de verbinding heeft).
Zie voor een uitgebreide omschrijving van de oplossing deze pagina (van Tinysoftware zelf):

http://www.tinysoftware.com/pppoe.html

Bij mij was dit de oplossing.

EDIT: Laat je niet in de war brengen door de termen DSL en ADSL, ik weet dat je Casema hebt, maar dat Casema modem gebruikt ook PPP over Ethernet (pppoe) dus is deze oplossing voor jou waarschijnlijk ook van toepassing.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Topicstarter
Ik ga het proberen, iig bedankt voor de moeite :)

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Topicstarter
Nou, mailen gaat nu wel, maar msn wil nog niet, heb mtu-waardes aangepast, maar kan niet de waarde vinden die alles laat werken. Is dit een probleem van Winroute wat door andere software opgelost kan worden. Ik denk dat het door die combinatie, winroute, PPPoE komt. Maja, wie ben ik :)

• Crusader

Crusader

Arc Nature

De oplossing die ik aangaf verhelpt alleen de WRSendPacket failed errors.
Wat MSN betreft is het een ander probleem. Ik heb begrepen dat MSN niet echt lekker overweg kan met NAT (wat WinRoute dus gebruikt).
Misschien vind je op de site van Tinysoftware meer informatie hierover.

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Topicstarter
Raar dan, want bij een vriend van me werkt het wel, en bij mijn ouders thuis, kunnen ze alledrie tegelijk msnen via winroute... :?

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Topicstarter
Ondertussen wordt ik knettergek...

Het mag gewoon niet ofzow...

Ik kan b.v. ook geen winamp downloaden... :(

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Topicstarter
Op woensdag 07 maart 2001 13:50 schreef Crusader het volgende:
De oplossing die ik aangaf verhelpt alleen de WRSendPacket failed errors.
Btw, die errors blijven bestaan. Zou het dan toch aan win95 liggen?

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Da's vreemd, maar niet onmogelijk. Dat het bij mij werkt is nog geen garantie dat het bij jou ook werkt.
Heb je beide oplossingen gedaan, dus zowel de MaxMTU aangepast én IPFragMode toegevoegd aan de registry settings?
Anders zou ik het ook niet weten...

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op woensdag 07 maart 2001 14:45 schreef micha het volgende:
Raar dan, want bij een vriend van me werkt het wel, en bij mijn ouders thuis, kunnen ze alledrie tegelijk msnen via winroute... :?
Ik ben het eens met crusader...
Probeer eens Winroute 4... daar zit NAT in... je hoeft praktisch niets in winroute in te stellen... op de clients hoef je alleen maar de gateway op te geven.... messenger en de meeste andere programma's hobbelen er zo achteraan zonder instellingen...
gewoon de demoversie neerhalen... wat je daarna nog meer kan doen, kan je denk ik zelf wel verzinnen... (Registreren is één van de mogelijkheden..............................................)

Verwijderd

Gewoon winroute van je schijf gooien en alles PUUR NATUUR laten draaien.

bij ons werkt dat het beste

Ze hadden mij ook aangeraden om sygate of winroute te installeren en dat werkte ook niet.

Dus ff tandenknarsend denken en klooien en het is gelukt wat ze zelfs bij dunnet niet lukte, op de internet pc 2 netwerk kaarten, op de andere 1 netwerk kaart (beide 3com)
en het werkt fantastisch.

Ik kan niks MEER op de ene pc dan op de andere alles staat op beide pc's (icq, zone alarm, msn en nog veel meer)

Dus gewoon PUUR NATUUR laten draaien dat werkt het beste.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op donderdag 08 maart 2001 04:51 schreef reneetje het volgende:
Gewoon winroute van je schijf gooien en alles PUUR NATUUR laten draaien.

bij ons werkt dat het beste

Ze hadden mij ook aangeraden om sygate of winroute te installeren en dat werkte ook niet.

Dus ff tandenknarsend denken en klooien en het is gelukt wat ze zelfs bij dunnet niet lukte, op de internet pc 2 netwerk kaarten, op de andere 1 netwerk kaart (beide 3com)
en het werkt fantastisch.

Ik kan niks MEER op de ene pc dan op de andere alles staat op beide pc's (icq, zone alarm, msn en nog veel meer)

Dus gewoon PUUR NATUUR laten draaien dat werkt het beste.
hm... je hebt dus:
internetaansluiting naar ene LAN-adapter van pc1, daarna van de andere LAN-adapter van pc1 naar de LAN-adapter van pc2???

Maaareh... puur natuur laten draaien???? Met windows2000 gaat dat wel... (internetsharing)... maar deze gast draait win95

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik sluit me aan bij T-Rob freesco is ideaal voor zo'n bak. Sneller en geen gezeik. Wel ffe goede vuurmuur regels maken. (oa msn op poort 1863). Wel ff de netwerkkaarten goed om zetten (eth0 is voor Inet)

Verwijderd

wrong answer

deze draait op 98 se en die andere op 95

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Topicstarter
De pc waar dus internet op draait, daar staat Win95C op, de clients zijn een W2k machine en een Win98SE machine. Winroute 4 is geinstalleerd, NAT is ingesteld, en tot nu toe is me overal gelukt, behalve deze keer dan.

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Topicstarter
En ik sta niet negatief tegenover freesco of linux of whatever, alleen krijg ik het niet werkend geinstalleerd hier met al die vage zooi van casema.
Pagina: 1