Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

De laatste tijd loop ik tegen een veelvoorkomend probleem aan. Vaak maak ik tekstbestandjes die ik graag een andere extensie wil geven. Op mijn oude computer was het vaak zo dat als ik de naam veranderde in bijvoorbeeld voorbeeld.txt het bestand automatisch een .txt extensie kreeg.

Op mijn Windows Vista gebeurt dit om onverklaarbare redenen niet. Zo wou ik een .ext bestand maken voor ArmA 2, dat ik in notepad maakte door middel van tekst, door middel van de naam te veranderen in descriptions.ext. Het resultaat hiervan is dat het volledige bestand "Descriptions.ext.txt" zou gaan heten, wat natuurlijk niet de bedoeling is.

Vaak kon ik dit oplossen door een bestandje van een willekeurige locatie te kopiëren, leeg te gooien, en naar eigen wens aanpassen, maar natuurlijk is dit erg onhandig.

Bij "opslaan als..." heb je soms de mogelijkheid om je bestand om te zetten naar een bepaalde extensie. Helaas is dit deze keer niet het geval; ik kan alleen kiezen uit .txt en Alle Bestanden, wat beide niet het gewenste resultaat geeft.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen dit vervelende probleem te verhelpen.

Vrolijk kerstfeest en een gelukkig nieuw jaar,

ubermachtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

In explorer bovenaan op tools > Folder options > view > hide extentions for common file types uitvinken?

[ Voor 16% gewijzigd door fsfikke op 25-12-2009 18:10 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn dank is groot, dit heeft gelijk het probleem verholpen, alles werkt weer perfect:)