Aero Peek in Win 7 inschakelen (aanvinken) onmogelijk

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melkislekker
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-07 21:38
Hallo,

Ik heb de officiele Nederlandstalige Windows 7 (geen illegale kopie) geinstalleerd, en het blijkt onmogelijk mijn Aero Peek in te schakelen, ook na gekloot in mijn register!

En dat terwijl ik op deze computer, met PRECIES dezelfde specs, een maand geleden een illegale engelstalige versie had, waar aero peek wel werkte!

Dat vind ik vreemd. Hier het voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/eumsug.jpg

Hoe los ik dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Videokaart drivers opnieuw installeren. Als windows 7 je vinkje en bijbehorende tekst in het grijs zet, betekent dat normaalgezien dat je videokaart niet sterk genoeg is om aero weer te geven (of er slechte of geen drivers zijn en dus je vidkaart niet goed herkent).

Get Airflow, save the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z500
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 09:42
Windows prestatie index opnieuw laten bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:09

Aganim

I have a cunning plan..

Klopt, je zal inderdaad eerst de prestatie index opnieuw moeten laten bepalen, aangezien Windows op basis van deze score opmaakt of Aero wel of niet bruikbaar is op je systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke versie van Windows 7 heb je? Ik weet niet meer zeker welke (zijn er zoveel) maar de goedkopere versie hebben het niet.

Verder moet even je prestatie index laten bepalen want aan die screenshot kan ik zien dat je aero helemaal niet aan hebt staan.

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2009 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Aan je screenshot te zien staat Aero niet aan, geen Aero, geen Aero Peek...

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:48
Verwijderd schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 18:35:
Welke versie van Windows 7 heb je? Ik weet niet meer zeker welke (zijn er zoveel) maar de goedkopere versie hebben het niet.

Verder moet even je prestatie index laten bepalen want aan die screenshot kan ik zien dat je aero helemaal niet aan hebt staan.
Gelukkig worden deze 'goedkopere' versies niet in NL verkocht. Overigens heb je waarschijnlijk Aero niet aanstaan...als je dit aanzet (of de prestatie index opnieuw laat bepalen) gaat het vast weer werken...

Dit 'probleem' is natuurljk erg eenvoudig zelf te fixen is en had je dit natuurlijk zelf ook gewoon kunnen vinden..... |:(
Volgende keer wel even wat meer inzet tonen voordat je hier je vraag dumpt.

[ Voor 18% gewijzigd door TheVMaster op 25-12-2009 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melkislekker
Prestattie-index is opnieuw uitgevoerd en heb een ruime score. De allernieuwste drivers voor Nvidia 9500GT heb ik ook geinstalleerd, maar niets schijnt te helpen. Aero-peek was direct beschikbaar in Vista en Windows 7 Eng, maar in de NL versie, een legale versie nog, doet hij het niet.

Ik zou bijna willen oproepen om geen software meer te kopen...

Afijn, dit zijn de instellingen van de prestatie-index, dit zou toch gewoon moeten doen? Ook het aanpassen in de register werkt niet en ik heb geen opties meer, wat valt er nog te doen?

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/160zzbs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:54
Je moet aero inschakelen, want aan je screenshot te zien is dit niet ingeschakeld. ( _, vergroten, en kruisje zitten dan helemaal in de hoek en zijn wat groter. Schakel dit eerst in, en dan werkt ie wss wel.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het zou het moeten doen. Heb je niet andere software draaien die aero automatisch uitschakelt?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als je de Aero troubleshooter eens draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:54
Rechtermuisknop op het bureaublad -> aan persoonlijke voorkeur aanpassen -> en in dat venster kies je bijvoorbeeld het standaard Windows 7 Aero thema.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:39

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Als eerste wil ik opmerken dat ik het erg jammer vind dat een aantal mensen, en dan vooral ook de moderator, nogal uit de hoogte doen. Dit is echt niet nodig. Niet iedereen weet alles en dit forum is net zo'n goede plek voor hulp als enig andere.

Ik strompel dit topic toevallig binnen omdat ook ik een probleem heb met Aero en believe you me, ik weet wat ik doe.

Met onderstaande hardware (zie sig) en W7 x64 Ultimate had ik eerst gewoon Aero. Toen ik Radmin installeerde ging Aero uit en is daarna nooit meer aangegaan (eigenschap van Radmin en Miror drivers). Nu wou ik eens andere Remote Admin software proberen of die wel met Aero aan konden werken en dus uninstallde ik Radmin... maar Aero bleef uit.

Niks wat ik deed hielp:

- Radmin uninstallen.
- SLI uitzetten.
- Videokaarten verwijderen (software) + drivers verwijderen (195.62).
- Thema's wisselen.
- Eye candy uit en aan zetten.
- Aero troubleshooter.
- Diverse tweaksoftware.

Ik heb gelezen dat er software is wat idd Aero uitschakelt (Radmin is er een van), maar doordat Radmin er vrij snel op ging weet ik niet welk ander pakket nu Aero uit zou schakelen en ook uitgeschakelt houdt.

Op re-installen na, weet ik niet meer wat ik kan doen... wat ik nog wel kan zeggen is dat mijn probleem zelfs nog lelijker is. Ik heb niet alleen geen Aero, maar het beeld reverteerde volledig naar basic, dus zonder enige kleuren AT ALL. Geen gekleurd kruisje in de rechterbovenhoek, geen blauwe banden om het scherm, niks nada noppes.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je zowel de "Desktop Window Manager (DWM)" als "Themes" services draaien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melkislekker
SgtElPotato schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 14:41:
Rechtermuisknop op het bureaublad -> aan persoonlijke voorkeur aanpassen -> en in dat venster kies je bijvoorbeeld het standaard Windows 7 Aero thema.
It's just simpel as that!
Ik had de standaard basic pakket in mijn Windows 7 nl versie.

Zeer bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=33168852,noline]Op re-installen na, weet ik niet meer wat ik kan doen... wat ik nog wel kan zeggen is dat mijn probleem zelfs nog lelijker is. Ik heb niet alleen geen Aero, maar het beeld reverteerde volledig naar basic, dus zonder enige kleuren AT ALL. Geen gekleurd kruisje in de rechterbovenhoek, geen blauwe banden om het scherm, niks nada noppes.
Het kan wel eens zijn (ben niet bekend met Radmin) dat er services of drivers achter blijven die dit doen, vmware heeft ook van dat soort rare keuren die krijg je ook nooit 100% uninstalled. Verder heb je genoed software welke Aero uitschakelt, oude apps voor DOS of Win95 om als voorbeeld te noemen maar ook apps die niet goed zijn geprogrameerd of een zelf geknutselde GUI API erop na houden. In vista gebeurde het nog wel eens dat de interface ineens omsprong naar de compatible modus (dus geen Aero) maar in Win7 heb ik dat nog niet gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Heb je zowel de "Desktop Window Manager (DWM)" als "Themes" services draaien ?
Ja, beide confirmed aan en automatisch startend.
It's just simpel as that!
Ik had de standaard basic pakket in mijn Windows 7 nl versie.
1 down, kittle carlile ;) Mag ik dit topic dan kapen? hehe
Het kan wel eens zijn (ben niet bekend met Radmin) dat er services of drivers achter blijven die dit doen, vmware heeft ook van dat soort rare keuren die krijg je ook nooit 100% uninstalled.
Het Radmin forum heeft ook idd discussies over het probleem van dat Aero niet meer aankrijgbaar is, zelfs zonder geconecteerde client... mogelijk last van sloppy programming en dat zou ook verklaren waarom het nu nog steeds geblokkeerd wordt. Lastig te vinden.
Verder heb je genoed software welke Aero uitschakelt
Ook dat heb ik gehoord ja. Ziet er naar uit dat Ghosten en dan stap voor stap Reinstallen de enige oplossing is om de culprit te pakken te krijgen... friggin MS met z'n friggin Windows, z'n friggin onvriendelijkheid en z'n friggin 'Aero troubleshooter' HA! lachertje (en dat van een alltime 24/7 Windows gebruiker).

Doe maar gewoon, dan doe je al raar genoeg ;)
In vista gebeurde het nog wel eens dat de interface ineens omsprong naar de compatible modus (dus geen Aero) maar in Win7 heb ik dat nog niet gehad.
Zodra ik de dader heb, zal ik hem hier en-publiek ophangen en schandknapen.. of wacht, aan de schandpaal nagelen bedoel ik ;)

[ Voor 2% gewijzigd door alt-92 op 27-12-2009 14:13 ]

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tijgert schreef op zondag 27 december 2009 @ 06:38:
Ook dat heb ik gehoord ja. Ziet er naar uit dat Ghosten en dan stap voor stap Reinstallen de enige oplossing is om de culprit te pakken te krijgen... friggin M$ met z'n friggin Windows, z'n friggin onvriendelijkheid en z'n friggin 'Aero troubleshooter' HA! lachertje (en dat van een alltime 24/7 Windows gebruiker).
Geef je niet de schuld aan de verkeerde? Lijkt me dat Radmin met zń sloppy programminging de boosdoener is.
Aero bestaat al jaren en tegen slecht programmeren kan geen enkele troubleshooter op ;)

Overigens vind ik het meest kwalijk dat het probleem achterblijft ná deïnstallatie, dat is echt niet netjes.

Maar laat ons horen als je wat verder bent, je zal vast niet de enige zijn met dit probleem :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:16

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wat je kan doen om na te gaan of alles daadwerkelijk ongedaan is gemaakt is door in een VM bijvoorbeeld een uninstall monitor te installeren (die dus bijhoud wat er verandert aan je systeem tijdens de installatie van een programma), de changes bekijken en die vergelijken met jouw eigen systeem. Sommige shareware versies werken volledig voor x aantal dagen, ideaal om te zien wat nou het probleem heeft veroorzaakt. Voor hetzelfde geld wordt de registratie van een .dll bestand ongedaan gemaakt, maar niet weer terug geregistreerd bij het verwijderen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Tijgert schreef op zondag 27 december 2009 @ 06:38:

[...]
Het Radmin forum heeft ook idd discussies over het probleem van dat Aero niet meer aankrijgbaar is, zelfs zonder geconecteerde client... mogelijk last van sloppy programming en dat zou ook verklaren waarom het nu nog steeds geblokkeerd wordt. Lastig te vinden.
Ik zou ook eens proberen je Windows Performance Index (je weet wel, daar waar je die 5.9 met gemak haalt) een keer opnieuw te draaien.
Een goede score qua Graphics driver zorgt er namelijk ook voor dat Aero (peek) wordt 'vrijgegeven',

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem zoals je deze beschrijft klinkt mij erg bekend in de oren. Klaarblijkelijk gebeurt dit oa wanneer je een bepaald thema kiest voor Windows 7. Bij deze toewijzing van desbetreffend thema zal Aero Peek NIET meer actief zijn. Na het selecteren van een Aero Peek capable thema doet hij het gewoon weer. Grz Knoert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Geef je niet de schuld aan de verkeerde? Lijkt me dat Radmin met zń sloppy programminging de boosdoener is.
Aero bestaat al jaren en tegen slecht programmeren kan geen enkele troubleshooter op
Tja, wie is de 'schuldige'? Ik begrijp niet waarom een Mirror driver niet samen kan werken men RA software, alsof dat de heilige programmeergraal is. Daar meerdere RA paketten dit probleem hebben ligt het probleem meer bij MS dan bij anderen.
Overigens vind ik het meest kwalijk dat het probleem achterblijft ná deïnstallatie, dat is echt niet netjes.
Of het probleem ligt elders...
Wat je kan doen om na te gaan of alles daadwerkelijk ongedaan is gemaakt is door in een VM bijvoorbeeld een uninstall monitor te installeren (die dus bijhoud wat er verandert aan je systeem tijdens de installatie van een programma),
Helaas weet ik niet hoe ik dat moet doen... suggesties?
Ik zou ook eens proberen je Windows Performance Index (je weet wel, daar waar je die 5.9 met gemak haalt) een keer opnieuw te draaien.
Mwa, met een GTX295 zal dat toch geen probleem zijn? Ik kom tot 7,8 ;)
Het probleem zoals je deze beschrijft klinkt mij erg bekend in de oren. Klaarblijkelijk gebeurt dit oa wanneer je een bepaald thema kiest voor Windows 7. Bij deze toewijzing van desbetreffend thema zal Aero Peek NIET meer actief zijn. Na het selecteren van een Aero Peek capable thema doet hij het gewoon weer. Grz Knoert.
Was dit voor de originele TS bedoeld? Ik heb alle thema's geprobeerd die er in zaten... Dat was de eerste stap zelfs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je bij 'Windows Kleuren' wel een vakje voor transparantie en kun je die aan en uitvinken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijgert schreef op zondag 27 december 2009 @ 23:45:
[...]

Tja, wie is de 'schuldige'? Ik begrijp niet waarom een Mirror driver niet samen kan werken men RA software, alsof dat de heilige programmeergraal is. Daar meerdere RA paketten dit probleem hebben ligt het probleem meer bij MS dan bij anderen.
Mjah is gewoon een technische limitering. Aero maakt gebruik van je 3D kaart om alles uit te rekenen. Een mirror driver kopieert de data en de operatie maar niet het resultaat, kan hij ook niet want die stuurt je 3D kaart naar je scherm, Hij kan het resultaat van je 3D kaart ook nie zomaar overnemen omdat de mirror driver er ook zijn eigen operaties op los laat.

Als je 3D kaart iets uit rekent en je mirror driver weer iets anders dan is de kans heelerg groot dat wat ze uitrekenen niet overeenkomen waardoor je op je mirror driver iets anders ziet dan op het fysieke scherm.

Wat die 3D kaart doet dat kan Microsoft niet weten omdat dat in handen is van de fabrikant (nVidia, AMD). Dan is het beter om Aero even uit te schakellen en terug te gaan op je processen welke over CPU lopen want die heb je wel in handen. Je zou de 3D berekeningen van Aero wel over je CPU kunnen doen maar dan is de belasting weer te hoog.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2009 05:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:16

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Tijgert schreef op zondag 27 december 2009 @ 23:45:
[...]
Helaas weet ik niet hoe ik dat moet doen... suggesties?
Hoezo niet? Ik geef je toch duidelijke instructies, of niet? Men neme een virtuele machine, VMWare of Virtualbox bijvoorbeeld en installeert Windows 7 erin. Vervolgens een install monitor (bijvoorbeeld http://download.cnet.com/...4-10764895.html?tag=mncol) en daarna RAdmin. Bekijk de wijzigingen die aangebracht zijn, kijk of deze bij jouw eigen systeem aanwezig zijn en verwijder het (eerst even backup maken uiteraard). Misschien dat er ergens een policy is ingesteld ofzo?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

@ Sizzlorr: interessant... nu weet ik ook hoe dat werkt. Thanks.

@ Hero Of Time: Sorry, ik begreep je verkeerd. Maar dit is idd erg duidelijk en ik ga het direct doen.

Pagina: 1