SMS naar database zetten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een admin gemaakt om allemaal data te managen, vooral financieel. Nu is het niet erg officieel gaat meer om een vriendengroep met allemaal uitgaven. Omdat we nogal vaak op pad zijn en een uitgave hebben wil ik een systeem maken om die uitgave meteen per SMS naar mijn database te zetten.

Dus zo:
Er is een uitgave (bijv. 45euro door Piet, Cornelis en Jan betaald door Jan).
SMS dus: "uitgave 4500 jan. piet, cornelis, jan"

Nu zoek ik een dienst die de SMS ontvangt en via een HTTP request naar een script op mijn website stuurt die het vervolgens in de database zet.
Dus de dienst moet mijn SMS ontvangen, roept een link op (bijv. site.nl/incomming.php?sms=uitgave 4500....).
Zodat ik met die info kan verder werken. Voorwaarde is wel dat de dienst (bijna) gratis is en dat die dus niet betaalde sms'jes terug stuurt.

Voorbeeld van zo'n dienst is "SMS Messaging Server" maar die kost een hoop geld en moet op je computer draaien die ik vaak uit heb staan.

Alvast bedankt en een fijne kerst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Tsja wat is nou precies je vraag of discussiepunt?

Mischien wat meer info aandragen (welke architectuur, taal, database?)

[ Voor 42% gewijzigd door Boudewijn op 25-12-2009 16:33 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-09 11:12
Een SMS 'gateway' kost nou éénmaal geld. Ik denk trouwens als je over 3G beschikt het nog makkelijker kan zijn, namelijk per e-mail. Dat is en blijft namelijk gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Manuel schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 17:10:
Een SMS 'gateway' kost nou éénmaal geld. Ik denk trouwens als je over 3G beschikt het nog makkelijker kan zijn, namelijk per e-mail. Dat is en blijft namelijk gratis.
Is inderdaad een optie, maar hoe lees je inkomende mails uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:20
http://www.xpertmailer.com/examples.php

Read mail ( class POP3 ) :
<?php

define('DISPLAY_XPM4_ERRORS', true); // display XPM4 errors
require_once '/path-to/POP3.php'; // path to 'POP3.php' file from XPM4 package

// connect to POP3 server with authentication
$c = POP3::Connect('pop.hostname.net', 'username', 'password') or die(print_r($_RESULT));
$s = POP3::pStat($c) or die(print_r($_RESULT)); // get mailbox status
list($i, $b) = each($s); // $i - total number of messages, $b - total bytes
if ($i > 0) { // if we have messages
$r = POP3::pRetr($c, $i) or die(print_r($_RESULT)); // <- get the last mail (newest)
echo $r; // print the source of message
} else echo 'MailBox is empty !';

POP3::disconnect($c); // disconnect

?>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt! Zal er komende dagen aan gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-09 11:12
En anders is het nog altijd mogelijk om een PEAR class te gebruiken:
http://pear.php.net/package/Net_POP3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ooit van Asterisk gehoord? Ik ken een paar mensen die gebruik maken voor hun telefoon verkeer via hun eigen asterisk box te laten gaan (voor telefoonverkeer etc op te nemen/ door te schakelen) Maar normaal moet je er ook smsen naar kunnen versturen.

http://www.asterisk.org

SMS:http://www.asterisk.org/astdocs/node247.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Dat ding is meer dan 2 jaar oud. En ik vind 'm lelijk, maar dat is persoonlijk. Zou dan eerder voor iets als Zend_Mail gaan: http://framework.zend.com/manual/en/zend.mail.read.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SMS Studio van Codesegment? Ik heb het 2 weken terug geplaatst als SMS gateway bij een klant voor het melden van storingen. Moet zeggen na het één en ander proberen wordt het steeds een beter product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die programma's kosten toch redelijk veel geld, wat ik er niet voor over heb. Ga toch proberen via POP3 wat te knutselen en als ik er niet uitkom installeer ik Zend wel even, ziet er toch makkelijker uit. Bedankt voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-09 10:57
Verwijderd schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 19:45:
Die programma's kosten toch redelijk veel geld, wat ik er niet voor over heb. Ga toch proberen via POP3 wat te knutselen en als ik er niet uitkom installeer ik Zend wel even, ziet er toch makkelijker uit. Bedankt voor de tips!
Je kan zelfs gewoon die library uit Zend gebruiken ;). Gewoon de juiste bestandjes kopiëren en hopsa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-09 18:01
Als alternatief op de geboden oplossingen zou je nog kunnen kijken naar een GSM modem via een usb-to-serial kabel. Dat is relatief makkelijk met oudere Nokia telefoons waarbij zo'n kabel meestal zelfs gewoon officeel te verkrijgen is (denk aan de DKU-2 of DKU-5 geloof ik). Die kabel geeft je op de PC een interface (onder Windows een COM poort, onder linux een stty). Vervolgens is óf via AT commando's óf via een simpel stukje software mogelijk om de binnenkomende smsjes te ontvangen. Kosten zijn dan relatief laag (één oude telefoon, een kabel en een PC). Voorbeelden van die software zijn gnokii en afgeleiden.

Er is hier ook een topic over geweest waar ik ook al eens een opzet gegeven heb voor Linux (voor Windows werk het ongeveer hetzelfde, maar heb ik persoonlijk geen ervaring mee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 16:30:
Ik heb een admin gemaakt om allemaal data te managen, vooral financieel. Nu is het niet erg officieel gaat meer om een vriendengroep met allemaal uitgaven. Omdat we nogal vaak op pad zijn en een uitgave hebben wil ik een systeem maken om die uitgave meteen per SMS naar mijn database te zetten.

Dus zo:
Er is een uitgave (bijv. 45euro door Piet, Cornelis en Jan betaald door Jan).
SMS dus: "uitgave 4500 jan. piet, cornelis, jan"
Geen idee of het een alternatief is, maar ... www.groepsrekening.nl

Een alternatief zou kunnen zijn... Als je internet op je mobiele telefoon hebt, kun je toch zelf ergens een formuliertje op e.o.a (gratis) webserver zetten die de uiteindelijke actie aanroep doet. mailen, of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-09 06:57
Verwijderd schreef op zondag 27 december 2009 @ 11:45:
[...]
Geen idee of het een alternatief is, maar ... www.groepsrekening.nl
[...]
Dat is inderdaad precies waar we Groepsrekening.nl voor hebben ontwikkeld: het bijhouden van uitgaven binnen een groep. Het heeft geen SMS gateway maar wel een mobiele versie op m.groepsrekening.nl. Hier kan je je uitgaven vanaf elke telefoon met internet makkelijk registreren.

Als je vragen hebt over het gebruik, hoor ik het graag!
Pagina: 1