Vraag over Cisco Aironet 1200

Pagina: 1
Acties:

• dennisvti
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-07-2025
Hoi allemaal,

Ik heb een Cisco Aironet 1200 gekocht, een A variant (5ghz).
Echter heeft deze niet heel veel bereik vind ik terwijl deze op max uitzend, via de ingebouwde antenne.
Nu zie ik dat er ook een b/g kaartje inkan en dat je dan externe antennes kan aansluiten.
Alleen zijn deze kaarten van Cisco in G bijna niet te vinden, zodoende is mij vraag; kan ik ook gewoon een normale Intel G kaart gebruiken in deze access point? Dit is een mini-pci.

Ik hoor het graag,

Met vriendelijke Groet,
Dennis

Verwijderd

Helaas kan dat niet.

Die Cisco werkt alleen met een Cisco kaart.

Het kan zijn dat je ook na het insteken van de nieuwe kaart een upgrade moet doen van de IOS, want de oude ondersteund geen WPA2 / AES.
Dat moet met een TFTP programma. Mij is het pas na 16 keer !!! gelukt om die IOS erin te krijgen.

Maar als het eenmaal werkt, prachtig.

Kijk maar op e-bay. Die dingen zijn voor rond de 50 euro te krijgen.

Maar het klopt dat de a-band zwakker is. Komt door de frequentie en lager output power (volgens mij). Je zou kunnen overwegen om high gain (> 6 dBi) antenne's te gebruiken.
Het voordeel van de a-band is dat hij bijna storings vrij is. Bijna geen enkele consumenten router zend op de a-band. De B/G band zit propjes vol.... (dus veel interferentie, en lagere snelheden). Ik zou de router op een betere plek hangen, waar hij meer "in zischt" is. Zeker bijna tegen het plafond aan monteren in het midden van een muur.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2009 16:50 ]