Toon posts:

Hoe achterhaal ik een land in php

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Weet iemand hoe ik een land in php kan achterhalen. Dus als iemand uit belgie de site bezoekt dat hij dan zegt Belgie en als iemand uit nederland komt dat hij dan 'Nederland' zegt.
Ik wil dit graag gaan gebruiken voor mijn stats alleen heb ik nergens iets in deze vorm gezien!! wie is er zo aardig mij te zeggen wat de code hiervoor is??

Bedankt alvast
Ruud kamphuis

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

deze vraag is vorige week nog voorbij gekomen.. zoek hier.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Verwijderd

Er is niet een bepaalde code die dat kan doen: probeer eens te kijken naar $REMOTE_HOST.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, na het posten heb ik eens grondig zitten zoeken en ik vond het al, sorry dat ik te snel een topic plaatste :P

grtz ruud :)

• Bas Jansen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-06 18:29
Dit is ook erg leuk: http://www.geobutton.com/geophrase.htm

Kan je zelfs de stad en de provincie laten zien op je pagina.

Verwijderd

Ja, ehmm, stad waar ik vandaan kom op de pagina? dachutnie ! Volgens die site zit ik nu in Rotterdam ehhhmmm, Den Haag is dus waar ik ben...

Kijk, als ik nu in Lutjebroek zou wonen, is het nog wel een beetje logisch dat ie m'n plaatsnaam niet herkent.. maar Den Haag zou toch moeten kunnen ?

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zeker ook Cistron MAXX :?

Kep hier namelijk precies etzelfde :)

Dit kan dus ook net zo goed aan cistron liggen.

• martinvw
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-12-2025
Hmm, ik schijn in Utrecht te wonen, leuk dat ik het weet, ik altijd maar denken dat ik in de buurt van Breda woon, en dat mijn provider daar een kantoor heeft. Casema/wanadoo

Verwijderd

Verschil tussen Rotterdam en Leeuwarden schijnt ook erg moeilijk te zijn...then again...ligt ook vlak bij elkaar :)

Conclusie: grappig maar het werkt niet echt

Verwijderd

Hoe je dit achterhaalt is simpel maar daar integen is het weer extreem moeilijk om het te maken.

Stel jij komt van YYYY.XXXXX.planet.nl dan moet je dus weten dat de domein planet.nl van een Nederlandse provider is, met de extensie .nl is het wel duidelijk maar wat als het nou een .COM is.
Bedrijven die diensten aanbieden hebben een enorme databases met alle domeinnamen / IP-ranges en bij welk land/bedrijf ze horen op die manier kunnen ze bepalen in welk land jij je bevind!

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
als je zoiets als dit bedoeld, moet je maar ff mail/icqen/msnen voor de code :)

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

ff searchen

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.