Toon posts:

Mac-gebruiker kan niet met ons AoE3 via LAN spelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van ons heeft besloten een Macintosh te kopen ipv. een Windows-laptop. De klanttevredenheid bij Macs is erg hoog en hij is één van de tevreden gebruikers.

We wilden alleen pas Age of Empires 3 spelen op de Mac. Hij had het perfect geïnstalleerd, maar hij kon steeds niet verbinden met onze game.

We hebben veel verschillende patches geprobeerd, downgrades en upgrades, maar niets schoot op. Op sommige websites zag ik dat het online met een bepaalde patch moet, maar op sommige zag ik dat het helemaal niet mogelijk is.

Een alternatief zou Age of Empires 2 of Red Alert 3 online zijn. Het zal toch niet zo zijn dat alle Mac-spellen problemen hebben met multiplayer met Windows?

• thomasf
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
de mac games draaien in een soort emulator, enige oplossing is bootcamp.

ook hier heb ik problemen met c&c en red alert 3 die niet multiplayer kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
Hier staat toch echt dat Red Alert 3 wel mogelijk is om online te spelen versus Windows gebruikers.
• Multiplayer interplay with PC - The MAC version of Red Alert 3 supports interplay between PC and MAC users, thus making it possible for Red Alert 3 MAC players to challenge PC players to non-ranked and ranked online matches.
http://portal.commandandc...e/redalert/redalert3_mac/

• Michielsnoek
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-02 14:30
heb je geprobeerd de firewall uit te zetten?

Verwijderd

Topicstarter
Natuurlijk, we zijn echt een uur bezig geweest met het zoeken naar een oplossing.

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:45

Tys

Ik heb laatst nog C&C General: Zero Hour op mijn Macbook gespeeld in een LAN met 3 andere mensen die Windows PC's gebruikte (Windows 7 en Windows XP). Werkte zonder problemen (Macbook als host) zolang de UTP kabel er maar goed inzit. :P

Age of Empires weet ik niet, maar de C&C reeks is zeker speelbaar met verschillende OS'en. De patch levels zijn daarbij niet altijd gelijk geloof ik .. daarvoor moet je even in de release notes kijken.

My flight statistics: (449.638km in 124 flights) Next trips: Estonia, Latvia, Lithuania

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:10
AoE ondersteunt geen cross-platform networking, ook de oudere versies niet. Daar ben ik op mini LAN parties thuis al vaak tegenaan gelopen.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Verwijderd

Topicstarter
Teleurstellend, dan maar Red Alert. :)

• SneakyChipmunk
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-12-2024
Dr. Strangelove schreef op zondag 27 december 2009 @ 16:40:
AoE ondersteunt geen cross-platform networking, ook de oudere versies niet. Daar ben ik op mini LAN parties thuis al vaak tegenaan gelopen.
Is dit niet in de patch 1.0.4 (vraag we niet wanneer) opgelost, ik kan me namelijk herinneren dat het sync probleem met mac en pc users was verholpen. Of heb je de update al en werkt het nog steeds niet? Als het niet werkt kan ik namelijk wat geld besparen...

The Mac build is now in sync with version 1.12 of the PC Age 3 software.
Added custom online scenario support for multiplayer games (PC 1.12).
Fixed some out-of-sync bugs (PC 1.12).

bron: http://www.macupdate.com/info.php/id/23987

En weet iemand of ik mijn cd key van de pc versie voor de mac versie kan gebruiken?

[ Voor 17% gewijzigd door SneakyChipmunk op 30-12-2009 13:53 ]

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:54
Tussen Age of Empires 2 voor Windows en OSX zijn echt protocol verschillen (waarooom?) dus dat zal dan bij AOE3 ook wel zo zijn ben ik bang.

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Dit lijkt me overigens een softwareprobleem, vandaar dat het beter past in Apple Software & Diensten :)

ACS > ASD

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• SneakyChipmunk
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-12-2024
ZpAz schreef op woensdag 30 december 2009 @ 13:59:
Tussen Age of Empires 2 voor Windows en OSX zijn echt protocol verschillen (waarooom?) dus dat zal dan bij AOE3 ook wel zo zijn ben ik bang.
Ik begrijp niet echt wat je met protocol verschillen bedoeld. Bedoel je dat de pc en mac versie ondanks de patch nog steeds niet samen kunnen of dat de pc key niet werkt op de mac? Of iets anders misschien:P.

Verwijderd

Okay,

Nog eenmaal dan voor de duidelijkheid...Is het nu mogelijk om te spelen met die 'gesyncte' patches tussen Mac en Windows gebruikers? Dus voor de Maccers 1.05 en Windows 1.12? We zien elkaar wel hosten, maar CRC mismatch etc verwijst naar uhhh...de eerste van het lijstje

Jaaa ik ben even de piraat uit aan het hangen geweest op mijn Mac dus. En op die andere PC :P Leuk genoeg spel op te kopen? Jazeker....Maar kom op! PC versie is inmiddels te koop voor de tientje. Op de Mac betaal je nog steeds de hoofdprijs van 45...Mij een te grote gok

Kortom..heeft iemand het werkende gekregen met aangeschafte versies?

• freyk
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-02 18:54
De windows versie via wine (kronenberg of crossover) draaien?

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:54
SneakyChipmunk schreef op zondag 03 januari 2010 @ 16:01:
[...]

Ik begrijp niet echt wat je met protocol verschillen bedoeld. Bedoel je dat de pc en mac versie ondanks de patch nog steeds niet samen kunnen of dat de pc key niet werkt op de mac? Of iets anders misschien:P.
Inderdaad,

Het protocol (taal waarmee het spel over het netwerk comminuceert) is anders onder de Windows varianten van de games, dan de OSX varianten van de games (dit is bij AOE1 en 2 zo, 3 weet ik niet). Geen idee wat de reden is dat ze dit hebben gedaan, maar goed.

Als je de windows versie (1 en 2) onder wine speelt, en je zorgt voor de juiste dll-etjes, dan kan je wel gewoon multiplayeren naar windows toe.

De performance kan dan wel wat minder zijn, zo werkt full-screen hier dan niet goed. Dus speel ik windowed.

[ Voor 6% gewijzigd door ZpAz op 09-02-2010 12:15 ]

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

Pagina: 1