• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:17
Ik voreg me af heeft de 8600 GT een jumper? ik heb de overklok natuurlijk iets te hard gedaan en krijg hem niet meer gereset.
Ik zie op google 1000 verschillenmde 8600 GT's
Dus dit schiet niet op, er zittenalleen 2 pinnetjes langs elkaar.
En er staat onder j8 en ze staan in een appart hokje zeg maar, met onder een vierkantje en rechts een driehoek.

Help? Hoe krijg ik deze settings weer in hun fabriek modus? ik heb BIOS algeprobeerd maar nu is mijn cpu overklok totally gone :( .
En ik heb een Asrock G31M-GS dus dat schiet ook al niet veel op ;p .

Het geen dat ik zie zijn geel groeen paars gekleurde strepen over mijn hele beeld..
Bedankt en een prettige kerst!

Absoluut relatief, relatief absoluut.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:01
Hoe heb je hem overgeclocked? Gewoon in Windows? Als je dan de instellingen terug zet naar normaal zou hij het weer moeten doen.

Probeer hem anders eens in een andere PC, of met een Linux LiveCD.

Als hij in een andere PC ook strepen geeft dan heb je je kaart gewoon vernield :)

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
een videokaart heeft geen jumper om het te resetten, als jij nu allemaal strepen in je beeld hebt door het overklokken heb je waarschijnlijk je kaart gesloopt... test hem eens in een andere pc zou ik zeggen

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• alaintje
Nee hij geeft beeld, vista start op ik wacht 10 seconden en ik krijg strepen :p (op het bureaublad ben ik, alles is opgestart msn en xifre enzo endan gebeurt het) .
Ik heb hem eerst met MSI geoverklokt:
Afbeeldingslocatie: http://img710.imageshack.us/img710/5926/gpu259c.jpg

En toen iets te zwaart met rivatuner :( .
En je grafische kaart kun je toch niet vanuit je BIOS overklokken?

Ik heb geen andere pc om hem te testen :(

[ Voor 16% gewijzigd door alaintje op 25-12-2009 14:19 ]

Verwijderd

Nedernakker, die strepen heten artifacts.
Kun je maken door de kaart in de oven te leggen.
Forgot to add: Je kan alleen een je CPU OC'en in het BIOS, GPU niet.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2009 14:20 . Reden: Forgot somethin ]

• alaintje
Lol? In de oven, hij is toch al gebakken hoop ik xD?

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-05 22:04

Bolletje

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 14:18:
Dat is niet direct de oplossing. Artifacts komen niet alleen door slecht soldeersel. Ook door warmte bijv. of een hoge overclock (niet stabiel).

Als je nu eens in veilige modus opstart ?

[ Voor 16% gewijzigd door Bolletje op 25-12-2009 14:20 ]

• alaintje
Dat zal ik proberen, tot over een minuutje of 5?

• Xenomorphh
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

Dat weet hij wel maar omdat de TS het woord strepen gebruikt doet hij dit ook..
Overigens heb je een goed punt met dat bakken

Voor TS hier een link over hoe en wat.

Het doodgaan van G80GTX/Ultra kaarten

offtopic:
Overigens zie ik het nut van een 8600GS overclocken niet koop dan een 8800 gt 2e hands of beter..

[ Voor 10% gewijzigd door Xenomorphh op 25-12-2009 14:26 ]

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• alaintje
Dit heft dus geen zin.
Ik kreeg met het opstarten eerst een Cmos worng setting dus f1 gedaan en toen zou hij op zijn default moetn staan maar nog steeds artifacts.
Dus heeft geen zin.
Mijn voeding trekt geen 8800 denk ik.
En ik had van stock naar hoogste overklok bijna 100 punten meer ;) .
En 4 minimale frames meer en 3 gemmideld, dit neem ik echt wel winst hoor!

[ Voor 33% gewijzigd door alaintje op 25-12-2009 14:33 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:06

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

alaintje schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 14:32:
Dit heft dus geen zin.
Ik kreeg met het opstarten eerst een Cmos worng setting dus f1 gedaan en toen zou hij op zijn default moetn staan maar nog steeds artifacts.
Dus heeft geen zin.
Mijn voeding trekt geen 8800 denk ik.
En ik had van stock naar hoogste overklok bijna 100 punten meer ;) .
En 4 minimale frames meer en 3 gemmideld, dit neem ik echt wel winst hoor!
Heb je al eens geprobeerd Windows in veilig mode te starten, op dat moment wordt er namelijk een basic VGA driver geladen die de kaart alleen op de basic hardeware aanspreekt om alleen 2D (desktop) beeld te tonen. Mogelijk krijg je dan wel beeld en kun je de overclock ongedaan maken.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• nedernakker
  • Laatst online: 16-11-2024
bedankt voor je nuttige uitleg, heb ik weer wat geleerd 8)7

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• alaintje
Ik zei eerder dat je je gpu niet in het BIOS kunt overklocken :F .
Maar terzijde, ik kon niet in rivatuner of MSI komen, ze zeiden dat er geen geldige hardware was gevonden...
Ik heb nog niet geprobeerd om nog een keer op te starten na de veilige modus.
Dat doe ik zometeen. als het is gelukt laat ik wel een bericht achter.
Ik was al van plan een nieuwe pc te kopen, maar dat pas in Januari of Februari... Niet nu plotseling.
Er komen dan hopelijk Nvidia kaarten uit, of berichten erover ;p (iets meer dan deze ene benchmark).
Ik zal zo eens proberen...

• alaintje
Niet gelukt, in veiligge modus zegt hij dat er geen hardware te vinden is.
En als ik vista opstart heb ik gewoon normaal beeld, 10 à 20 seconden lang.
En dan krijg ik allemaal strepen.

• Allubz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-04 12:39
Okay..

1) Je kunt een videokaart overclocken dmv. een alternatieve BIOS - In jouw geval NIET DOEN aangezien je met een software-matige overclock je kaart of hebt opgeblazen of te ver hebt overgeclocked. Een BIOS overclock leg je pas vast als je 100% (lees: HONDERD PROCENT) zeker weet dat je software-matige overclock stabiel is.

2) Het kan zijn dat je aan je kaart permanente schade hebt aangericht (vooral als je een (veel) te hoge overclock hebt vastgelegd en vervolgens een intensieve benchmark als Furmark hebt gedraaid) en dat je alleen nog op stock of lagere settings je videokaart kunt gebruiken OF zelfs helemaal niet meer zonder artifacts. Dit is de laatse en meest vervelende optie maar kan het resultaat zijn van foutief (en een beetje dom), te ver overclocken van je videokaart.

3) Als je een PCI of PCI-E slot hebt kan je een 2e videokaart als primaire videokaart laden en de andere passief laten meedraaien (niet in de zin van koeling maar in het systeem, zodat die niet in CF of SLi of überhaupt actief meewerkt). Op die manier kan je met programma's als NVFlash e.d. een BIOS (ofwel een dump van de huidige kaart met NiBiTor of een gedownloade BIOS, even zoeken ik geloof dat de site MVKtech.net heet) laden in de extra kaart (je foutieve 8600GT) en daarmee de oude instellingen herstellen waarmee je een >kans< hebt dat het verhaal weer wordt herkend en kan draaien.

4) Mocht het je toch nog lukken: Kan je denk je binnen die 10-20 seconden Rivatuner opstarten en de clocks van je kaart een stuk terugdraaien(, op 'Test' klikken) en vastleggen voor de huidige instellingen c.q. als vaste instelling na de reboot (dus wat je ook hebt gedaan nadat je 'm de laatste keer met Rivatuner 'te ver' hebt overgeclockt?)

Persoonlijk denk ik dat je je kaart 'gebrickt' oftewel kapot gemaakt hebt omdat de kaart niet meer juist wordt herkend in Windows (uit de foutmeldingen uit Safe Mode alswel van de MSI / Rivatuner programma's). Dit kan je in het vervolg voorkomen door heel voorzichtig je GPU clocks te verhogen en bij elke verhogen uitgebreid te testen. Het lijkt wat kinderachtig maar je zult maar pech hebben en een te hoge overclock vastleggen en daardoor je kaart bricken in een flinke benchmark.

Laten we hopen dat ik niet gelijk heb en dat je de kaart weer aan het werk krijgt door de clocks lager in te stellen mocht je in één van de programma's komen - maar reken er niet op.

Succes!

Interesse in een custom build workstation, voor gaming, wetenschappelijke toepassingen, of puur om de stijl? Contact @ https://vogd.design

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-01 11:51
alaintje schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 00:06:
hoe bedoel je?
En als ik vista opstart heb ik gewoon normaal beeld, 10 à 20 seconden lang.
En dan krijg ik allemaal strepen.
en wanneer je rivatuner deinstaleerd vanuit veilige modus en daarna windows normaal opstart?

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

• Killerbert
  • Laatst online: 03-05 17:34
een klein beetje vaag verhaal.
als je in veilige modus zit, heb je dan alsnog strepen? heb je überhaupt beeld in veilige modus?
Als je geen strepen hebt en gewoon goed beeld, dan is de kans groot dat je GPU nog werkt.

wel even handig om dat te vermelden.
alaintje schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 00:06:
en wat bedoel je daar precies mee???

edit:
en zie hierboven: rivatuner de-installeren.

[ Voor 5% gewijzigd door Killerbert op 26-12-2009 02:47 ]

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

• alaintje
Ik heb gewoon beeld in veilige modus, alleen als ik rivatuner of MSI opstart dan geeft hij foutmeldingen.
Die allemaal lijden dat er geen grafische kaart anwezig is of niet werkt ofzo.
Maar ik kijk wel via mijn grafische kaart dus raar?

En ik heb gen benchmarks gedraaid naar het overklokken, hij was 100% stabiel, maar hij kon hoger dat weet ik, bij msi kon hij niet verder dus ben ik met rivatuner te werk gegaan.
Ik zal dadelijk even rivatuner in veilige modus verwijderen...

En ik kan nergens in mijn BIOS van mijn asrock G31M-GS iets over de grapichs card vinden?
Ik zal Ccleaner metn even registry's laten deletn en opruimen!

EDIT:/ iets wat dus raar is, speedfan detecteert geen gpu, terwijl de gpu toch reelijk warm is(iets warmer dan normaal, maar niet schadelijk) maar alleen als ik nu een benchmark zal draaien smelt die weg denk ik ;p .
hier foto'tje:
Afbeeldingslocatie: http://img684.imageshack.us/img684/892/speedfann.jpg
Lol, mijn cpu is wel ijskoud, dus het kan denk ik niet dat ik daar de grapichs van gebruik, onboard vga heb ik ook niet aangesloten, dus er MOET wel beel van de gpu afkomen

[ Voor 32% gewijzigd door alaintje op 26-12-2009 13:04 ]

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-01 11:51
alaintje schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 12:50:
Ik heb gewoon beeld in veilige modus, alleen als ik rivatuner of MSI opstart dan geeft hij foutmeldingen.
Die allemaal lijden dat er geen grafische kaart anwezig is of niet werkt ofzo.
Maar ik kijk wel via mijn grafische kaart dus raar?
Nee, niet raar, rivatuner en je drivers worden niet ingeladen. Deinstaleer rivatuner vanuit veilige modus

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

• alaintje
Jullie zijn geweldig :D
het werkt weer (H).
Bedankt, ik hoefde alleen maar rivatuner te deinstaleren, en voor de zekerheid MSI ook maar even gedaan.
Nogmaals bedankt mensen _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ .

Maar is het nu lijnk om weer te overklokken?
Heel voorzichtig maar... deze keer

[ Voor 17% gewijzigd door alaintje op 26-12-2009 13:10 ]

Verwijderd

GPU kan je ook gewoon overklokken in bios als je het gewono ondersteunt

• alaintje
Mijne dus niet :(

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07-2025
Je kunt je GPU niet overclocken in de bios van je moederbord. Je zou hoogstens de bios van je videokaart kunnen aanpassen. Maar dat is niet nodig, aangezien softwarematig overclocken ook prima werkt.

Ik zou eerst eens je GPU goed testen, kijken of er geen artifacts ontstaan bij zware benchmarks. Als dit niet het geval is dan is je GPU nog gewoon in orde en kan je best wel weer proberen over te clocken. Doe het deze keer alleen wel in kleine stapjes!

specs

• alaintje
Ik kan niet emer zo zwaar overklokken, maar wel nog vors hoor, als je ergens alaintje op de furmark site ziet kun je mijn score zien, gelijk aan een 8800 gt dacht ik ( dus best netjes).
bedankt mensen

Pagina: 1