Newsserver extern doorrrouten

Pagina: 1
Acties:

• Ghanso
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11-2021

Ghanso

Ik gheet Ghanso

Topicstarter
Ik heb via een ISP1 op adres 1 toegang tot een newsserver. De ISP geeft deze toegang omdat het ip in het netwerk bevindt en wordt er dus geen gebruik gemaakt van wachtwoord en naam. Dus connecten met news.ISP1 is genoeg.

Nu wil ik met ISP2 op adres 2 toegang tot deze newsserver en wil ik dus via mijn server bij ISP1 hier toegang toe krijgen.

Hoe krijg ik dit gemakkelijk voor elkaar? zodat ik in SABnzbd toegang heb tot de newsserver van ISP1?

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Ik heb dit gedaan door vanaf locatie 2 een vpn tunnel te maken naar locatie 1 en hier via nat naar buiten te gaan. Nu doe ik dit met mijn router alleen maar voor poort 119 (Mikrotik RouterOS op beide locaties)

Maar ongetwijfeld moet het met andere software ook kunnen.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

vpn maken van client isp2 -> isp1

maar kun je niet met naam en wachtwoord, inloggen dan ?
bij xs4all kan dat gewoon. zij het met een wat lagere snelheid

[ Voor 66% gewijzigd door Fish op 25-12-2009 14:16 ]

Iperf

• Ghanso

Ghanso

Ik gheet Ghanso

Topicstarter
Via window's VPN is het inderdaad helemaal gelukt, maar alleen als dan ook al het verkeer via de VPN gaat, ik wil specifiek de newsserver url dan via de vpn laten gaan.
Dus heb ik "use default gateway on remote network" uitgevinkt in windows. Het newsserver adres heb ik omgezet naar ip en via cmd "route add [newsserverip] mask 255.255.255.0 192.168.0.150" toegevoegd maar lijkt niet te werken. Kan dit of zie ik iets over het hoofd?

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:05
doe eens een tracert naar je newsserver en kijk over welke route die gaat.

• Ghanso

Ghanso

Ik gheet Ghanso

Topicstarter
Bedankt allen, aan de hand van de tracert ben ik erachter komen om nog een extra 255 aan de netmask toe te voegen! Het werkt nu.
Pagina: 1