Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Fijne en gelukkige kerstdagen.

Ik heb een SynchMaster2494HM die HDMI ondersteund. Vandaag met kerst heb ik o.a. een HDMI kabel gekregen. Deze heb ik achter in mijn videokaart gestoken, ik heb een Nvidia GeForce 9800 GX2.

De eerste keer dat ik mijn HDMI kabel in mijn computer stook kreeg ik zwart beeld daarom heb ik de computer opnieuw opgestard en toen kreeg ik beeld.
Alle resoluties werken goed behalve de FullHD, 1080p, 1920 x 1080 (ingebouwd). Hierbij is de uitlijning van het scherm niet goed, het bureablad is groter dan dat ik in het scherm kan zien. Ik mis ongeveer een halve tot een hele centimeter.

Mijn display-drivers zijn vorige week geupdate via het programma dat wordt aangeraden door de website zelf.
Het lijkt ook of de kwaliteit wat minder is dan van te voren...

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt

[ Voor 0% gewijzigd door Ginz op 28-12-2018 21:16 ]

• Sinister81
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-05 17:06
Meestal klopt de uitlijning niet als de hz van de monitor niet klopt.
Tip: Probeer eens een driver voor je monitor te vinden op de samsung site.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

overscan uitzetten op je tv, afhankelijk van het merk tv noemenze het wel anders

Iperf

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-05 15:57

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

ChrisLahaye: Wat heb je allemaal al geprobeerd? We zien namelijk wel graag dat men alvast zelf op zoek gaat naar oplossingen en dingen probeert, alvorens een topic aan te maken. Zie ook Het algemeen beleid
Sowieso vermelden wat je al geprobeerd hebt, als je dat gedaan hebt, want anders komt men hier vast met "oplossingen" aan die je al geprobeerd hebt. Zo kun je jezelf (en ons) mooi tijd besparen :)

Zeker ook kan het lonen om even wat te zoeken, want mogelijk vind je dan al gelijk het antwoord:
Een stukje tekst wat ik letterlijk uit een productreview van deze monitor pluk:
Nu was ik tevreden over het beeld, maar het leek me ook wel prettig om mijn taakbalk terug te hebben. Resolutie stond goed, dus het moest ergens in het scherm liggen. Een aantal opties geprobeerd, maar uiteindelijk vond ik de optie AV Mode, die standaard aan staat. Toen ik deze uitzette had ik opeens weer het volledige beeld. Ik denk dat deze optie voor niet-native full hd input is, maar waarom deze standaard aan staat, is mij enigzins een raadsel.
Kun je die optie vinden in je Menu? Of staat er iets over in de handleiding?
Mogelijk lost dat het probleem op.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gegoogled en de handleiding meerdere keren doorgekeken.

Het probleem is nu opgelost door de AV-mode uit te schakelen. De kwaliteit is aanzienlijk verbeterd en het beeld is nu goed uitgelijnd.

Heel erg bedankt!