Ervaringen met defect Crucial geheugen (1.5 jaar oud)?

Pagina: 1
Acties:

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-01 16:24

Edgarz

Tweako-active since1986

Topicstarter
Vraag voor de ongelukkigen die ook wel eens te maken hebben gehad met defect geheugen van Crucial (set BL2KIT12864AA80A):

Hoe zijn jullie ervaringen met de garantie afwikkeling (lifetime warranty)?
Mijn 4 Gb DDR2 kit heeft na 1.5 binnen de Crucial Ballistix specs gedraaid te hebben de geest gegeven (complete Windows 7 breakdown ;( ). Maar weer mijn oude vertrouwde Kingston HyperX 2 Gb teruggezet en alles functioneert weer perfect.

Nu geeft Crucial een mooi klinkende lifetime warranty op de Ballistix, maar hoe reëel is het dat ik een vervangend setje terug krijg? Voordat ik het geheel naar de US ga opsturen lijkt mij dat wel interessant om te weten.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De keuze is wel of niet opsturen. Oftewel: opsturen, en kijken wat er gebeurt. Je zorgen maken is zinloos totdat er een probleem is.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Topicstarter
gambieter schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 13:14:
De keuze is wel of niet opsturen. Oftewel: opsturen, en kijken wat er gebeurt. Je zorgen maken is zinloos totdat er een probleem is.
'Zorgen' is een groot woord. Probeer alleen wat input te krijgen om de afweging nieuw setje kopen - garantie vervanging Crucial te ondersteunen. Voor het geld hoef ik het niet te laten, maar niet uit hoeven geven is weer mooi meegenomen.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Edgarz schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 13:42:
'Zorgen' is een groot woord. Probeer alleen wat input te krijgen om de afweging nieuw setje kopen - garantie vervanging Crucial te ondersteunen. Voor het geld hoef ik het niet te laten, maar niet uit hoeven geven is weer mooi meegenomen.
Waarom zou je de garantie niet claimen? Ik zie nog steeds niet waarom je uberhaupt ervaringen zoekt, die zeggen niets over jouw specifieke geval. Contact opnemen met de verkoper/winkel en garantie claimen :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Garantieperikelen horen in SF

> SF

Heb je eigenlijk al contact gehad met Crucial (of beter, je leverancier) en gevraagd wat ze je kunnen bieden?

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Topicstarter
TERW_DAN schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 13:55:
Garantieperikelen horen in SF

> SF

Heb je eigenlijk al contact gehad met Crucial (of beter, je leverancier) en gevraagd wat ze je kunnen bieden?
Nope, al een week in afwachting van reply. Vandaar dat ik langzaam aan een beetje richting oplossing wil.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Edgarz schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 15:50:
Nope, al een week in afwachting van reply. Vandaar dat ik langzaam aan een beetje richting oplossing wil.
Met wie heb je dan contact opgenomen? Je moet namelijk naar je leverancier, niet direct naar Crucial. Iets meer informatie zou wel makkelijker zijn. Crucial zit trouwens ook in Europa, dus je hoeft helemaal niet naar de VS.

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Topicstarter
gambieter schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 19:54:
[...]

Met wie heb je dan contact opgenomen? Je moet namelijk naar je leverancier, niet direct naar Crucial. Iets meer informatie zou wel makkelijker zijn. Crucial zit trouwens ook in Europa, dus je hoeft helemaal niet naar de VS.
Leverancier bestaat niet meer... Maar zal Crucial Europe eens aanschrijven.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:09
Ik heb zelf laatst ook wat vooronderzoek gedaan naar de garantieafhandeling van Crucial (echt een topserie, dat Ballistix :') ; hiervoor al 2x RMA via de shop) Je moet voor Europese garantieafhandeling je geheugen naar de UK sturen, een paar euro extra tov. een pakket binnen Nederland.

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-01 22:21

Smarron

The bend

Ik heb ook ervaring met de RMA procedure van Crucial. Je moet even zorgen dat je via de UK-website een RMA-nummer krijgt. Daarna kun je je defecte dimms gewoon opsturen en krijg je vrij snel een vervangende set.

In mijn ogen doet Crucial de afhandeling zeer naar behoren.

[ Voor 12% gewijzigd door Smarron op 28-12-2009 17:56 ]

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Pagina: 1