Beste tweakers,
Ik heb jullie hulp nodig. Ik ben momenteel bezig met het samenstellen van mijn nieuwe PC. Dit wordt een snelle multimedia / game pc met de nodigde snelheid en geheugen. De volgende samenstelling heb ik al:
Zoals je kan zien in mijn selectie hierboven mis ik alleen nog een videokaart
Mijn eerste keuze voor een videokaart was snel gemaakt aangezien ik een veel goede dingen hoorde over de GeForce GTX 275. Maar een maat van mij heeft deze videokaart laatst aangeschaft en hij was er niet echt over te spreken (minder snel als hij had verwacht), en hij is ook redelijk luidruchtig. Op zich is 'minder snel' natuurlijk een relatief begrip, hij heeft een heel ander systeem dan ik. Toch maar besloten om zelf op onderzoek uit te gaan om zo de juiste kaart te vinden, zoals een echte tweaker dat doet!
Ik heb verschillende reviews, reviews, en reviews bekeken en natuurlijk de BBG (High-end) doorgelopen.
Ik moet zeggen dat ik er niet veel wijzer uit ben geworden. Vroeger was ik echt een Geforce fan maar ik zie nu dat Radeon kaarten net zo goed zijn. Soms is GeForce beter, soms is Radeon beter. Conclusie: Ik ga me niet vasthouden aan 1 merk, maar sta open voor zowel Radeon als GeForce kaarten.
Fijne conclusie, maar het maakt de keuze van een videokaart alleen maar moeilijker
Daarom vroeg ik me af of jullie mij konden helpen met mijn keuze. Hieronder de nodige informatie!
Prijs
€250,-.
Prestaties
Het is een game en multimedia pc en ik wil deze zo snel mogelijk laten draaien. Er zal vaak met Photoshop gewerkt worden, Full HD en Blue ray films worden afgespeeld op zowel het 23" TFT als 42" LCD scherm en ik wil de mogelijkheid hebben om de meeste games op de hoogte resolutie te kunnen spelen met een nette framerate.
Beeldkwaliteit
Ik sluit de 23" TFT aan met DVI. Een DVI -> HDMI kabel verzorgt de connectie met het 42" LCD scherm. Beide schermen moeten kunnen draaien op 1920x1080 Full HD 1080p.
Geluid
Passieve of vloeistofkoeling is niet aan de orde, dus ik hou het op ventilatorkoeling. Ik vind het mooi als de Videokaart 2 slots inneemt, waarbij 1 slot dient als afvoer voor de warmte. Op die manier gaat de warmte meteen de kast uit. Dit is een pré, niet essentieel!
) ben of een DVD kijk wil ik geen geloei horen.. Nou heb ik een geluiddempende kast, maar het moet wel binnen de perken blijven.
Verbruik
Irrelevant, zolang mijn 500 Watt voeding het maar trekt.
Overclockmogelijkheden
N.V.T.
Compatibility
De kast biedt flink wat ruimte, dus elke kaart moet wel passen. Wat ik wel belangrijk vind is dat de videokaart aansluit bij mijn andere hardware. Misschien dat je bepaalde merken niet moet combineren, dat zou ik niet kunnen zeggen, hopelijk jullie wel
SLI/Crossfire
Is niet gewenst, lijkt me overbodig.
Extra
Ik zat zelf te denken aan de Nvidia GeForce GTX 285 of de ATi Radeon HD 5850, waarbij de ATi Radeon HD 5850 steeds iets beter presteert als de GTX 285. Je hebt snellere kaarten, maar die komen boven de €300,- uit.
Een enorme post mensen, hopelijk kunnen jullie mij verder helpen! Bedankt alvast!
Ik heb jullie hulp nodig. Ik ben momenteel bezig met het samenstellen van mijn nieuwe PC. Dit wordt een snelle multimedia / game pc met de nodigde snelheid en geheugen. De volgende samenstelling heb ik al:
- • Microsoft Windows 7 Home Premium (NL Retail)
- Intel Core i5 750
- Asus P7P55D Pro
- 2 x OCZ Platinum Low Voltage OCZ3P1600LV4GK (8GB totaal)
- Intel X25-M Postville SSDSA2MH080G2R5 80GB
- Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB
- Cooler Master Silent Pro M500
- LG CH08LS10 (Blu-ray speler)
- LG GH22LS (Extra CD/DVD brander, voor 'on-the-fly' branden)
- Cooler Master Sileo 500
- HP 2309m (1920x1080 Full HD 1080p)
- Philips 42PFL5604H (aangesloten als 2de beeldscherm)
Zoals je kan zien in mijn selectie hierboven mis ik alleen nog een videokaart
Ik heb verschillende reviews, reviews, en reviews bekeken en natuurlijk de BBG (High-end) doorgelopen.
Ik moet zeggen dat ik er niet veel wijzer uit ben geworden. Vroeger was ik echt een Geforce fan maar ik zie nu dat Radeon kaarten net zo goed zijn. Soms is GeForce beter, soms is Radeon beter. Conclusie: Ik ga me niet vasthouden aan 1 merk, maar sta open voor zowel Radeon als GeForce kaarten.
Fijne conclusie, maar het maakt de keuze van een videokaart alleen maar moeilijker
Prijs
€250,-.
Prestaties
Het is een game en multimedia pc en ik wil deze zo snel mogelijk laten draaien. Er zal vaak met Photoshop gewerkt worden, Full HD en Blue ray films worden afgespeeld op zowel het 23" TFT als 42" LCD scherm en ik wil de mogelijkheid hebben om de meeste games op de hoogte resolutie te kunnen spelen met een nette framerate.
Beeldkwaliteit
Ik sluit de 23" TFT aan met DVI. Een DVI -> HDMI kabel verzorgt de connectie met het 42" LCD scherm. Beide schermen moeten kunnen draaien op 1920x1080 Full HD 1080p.
Geluid
Passieve of vloeistofkoeling is niet aan de orde, dus ik hou het op ventilatorkoeling. Ik vind het mooi als de Videokaart 2 slots inneemt, waarbij 1 slot dient als afvoer voor de warmte. Op die manier gaat de warmte meteen de kast uit. Dit is een pré, niet essentieel!
Dit vind ik jammer om te lezen en bevestigt ook het verhaal van een maat van mij die de GeForce 275 GTX heeft aangeschaft. Ik vind het geluid onder een enorme load niet belangrijk bijvoorbeeld tijdens gamen, maar als ik gewoon aan het surfen (op internetWith its low power consumption at idle and high-but-not-excessive consumption under load, we were relatively sure that with the GT200 Nvidia would maintain the reputation they’ve had since the GeForce 7800 GTX as a maker of relatively quiet high-end cards. We were wrong.
Verbruik
Irrelevant, zolang mijn 500 Watt voeding het maar trekt.
Overclockmogelijkheden
N.V.T.
Compatibility
De kast biedt flink wat ruimte, dus elke kaart moet wel passen. Wat ik wel belangrijk vind is dat de videokaart aansluit bij mijn andere hardware. Misschien dat je bepaalde merken niet moet combineren, dat zou ik niet kunnen zeggen, hopelijk jullie wel
SLI/Crossfire
Is niet gewenst, lijkt me overbodig.
Extra
Ik zat zelf te denken aan de Nvidia GeForce GTX 285 of de ATi Radeon HD 5850, waarbij de ATi Radeon HD 5850 steeds iets beter presteert als de GTX 285. Je hebt snellere kaarten, maar die komen boven de €300,- uit.
Een enorme post mensen, hopelijk kunnen jullie mij verder helpen! Bedankt alvast!
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2009 12:31 . Reden: eigen idee toevoegen ]