Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

problemen met usb (cpu valt uit na gebruik flash usb)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

ik ben de trotse bezitter van een compaq evo n800c

Computer:

Mobile Intel(R) Pentium(R)
kloksnelheid: 2,00 GHz, 1,50GB
4 - M CPU 2.00 GHz

Systeem:

Microsoft Windows XP
Professional
Versie 2002
Service Pack 3

maar er is een probleem,

Beschrijving:

mijn computer werkt prima, mijn usb muis doet wat hij moet doen mijn usb internet stick doet het, alles behalve alle usb apparaten waar ik dingen in kan opslaan usb sticks, externe hardeschijfen etc.

wat gebeurt er dan bij gebruik van die apparaten?

zodra ik de usb stick in de usb poort doe dan gebeurt er even niks (dan is hij het apparaat aan het installeren en klaar maken voor gebruik) en dat kan ik hem vaak wel gewoon open maar zodra ik bestanden ga kopiëren valt mijn cpu uit en doet mij pc niks meer en blijft hij op het laatst bekende beeld staan.

zelfs al ik een externe hardeschijf gebruik die eigen voeding heeft gebeurt het, soms gebeurt het al voor dat ik ook maar de map/schijf van de usb stick kan openen en soms duur het juist weer heel lang.

waarom doe die andere usb apparaten het wel?

en hoe kan ik die probleem oplossen? (ik hem half heel google door gezocht naar antwoord maar niks kunnen vinden)

graag hulp!

alvast bedankt,

Rolf

edit: ik heb de drivers al opnieuw geïnstalleerd (van usb)

• ChaosZ0ne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:29
wat vraagjes:
cpu= in dit geval computer ofzo? het het betekent eigenlijk central processing unit, ofwel je processor namelijk.
heeft het vroeger wel gewerkt?
probeer eens andere drivers te installeren; zoek uit wat de fabrikant is van je usb chipset, en het typenummer, daarna kan je van hun site misschien nieuwe drivers downloaden. mocht het vroeger wel gewerkt hebben, zoek dan eens naar oudere drivers.

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik krijg een voorgevoel dat het iets met IRQ's te maken heeft.. heb je daar al naar gekeken?

Verwijderd

Topicstarter
Imperium schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 15:53:
Ik krijg een voorgevoel dat het iets met IRQ's te maken heeft.. heb je daar al naar gekeken?
ik ben niet echt heel goed met computers maar wat zijn IRQ's en hoe los ik het op?

Verwijderd

Topicstarter
ChaosZ0ne schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 15:46:
wat vraagjes:
cpu= in dit geval computer ofzo? het het betekent eigenlijk central processing unit, ofwel je processor namelijk.
heeft het vroeger wel gewerkt?
probeer eens andere drivers te installeren; zoek uit wat de fabrikant is van je usb chipset, en het typenummer, daarna kan je van hun site misschien nieuwe drivers downloaden. mocht het vroeger wel gewerkt hebben, zoek dan eens naar oudere drivers.
vroeger werkte alles normaal.

maar ik zal even kijken naar andere drivers.

Rolf

Verwijderd

Topicstarter
even een bumpje,

mijn probleem is nog steeds niet opgelost.

Verwijderd

Heb precies hetzelfde probleem. en ook nog niet opgelost, heeft er iemand een antwoordt
Pagina: 1