Jaaroverzicht CPU

Pagina: 1
Acties:

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:58
Allereerst, een prachtig artikel Willem!

Toch heb ik een kleine aanmerking op het thin-and-light deel van de Intel processors:

Allereerst een typo:
Zo werd de ultrathin-markt aangevoerd door processors als de SU9300 en de SU3500, beide ultrazuinige processors met respectievelijk een enkele en twee cores.
Dat moet de SU9400 zijn die oa veel in de Acer Aspire Timeline te vinden was.

Verder mist eigenlijk nog een kleine aanvulling op het stuk. In het SU9400/SU3500-tijdperk was eigenlijk enkel Acer die echt goede zaken deed door met de Timeline-series te stunten. Pas in Q4 2009 brak de markt echt los met processors als de:

Intel Celeron SU2300 (dualcore)
Intel Pentium SU2700 (singlecore)
Intel Pentium dual-core SU4100 (dualcore)
Intel Core 2 Duo SU7300

Dat lijkt mij, persoonlijk, nog wel een nuttige aanvulling voor het artikel. Daarvoor stond de markt eigenlijk stil en verliep het ook niet zoals Intel had verwacht. De nieuwe procs zijn dan ook een stuk goedkoper. Iets dat in de volgende twee artikelen te lezen valt:
http://notebookspot.nl/ni...verkoopt-niet-update.html
http://notebookspot.nl/ta...n-and-light-pagina-1.hrml
http://tweakers.net/archieven/tag/ultraportable

[ Voor 5% gewijzigd door GENETX op 25-12-2009 11:42 ]

• DLGandalf
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02 21:56
Verder is de su9300 en de su3500 respectievelijk een dual- en single core, niet andersom zoals nu in het artikel het geval is.

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:08
De pagina "AMD"
Inmiddels is ddr3, mede door het grotere aanbod aan processors en moederborden die dit snellere geheugen ondersteunen, goedkoper dan ddr2-geheugen geworden.
DDR3 is goedkoper aan het worden, maar volgens mij is DDR2 nog steeds goedkoper (goedkoopste DDR2 vs. goedkoopste DDR3, t.net PW, 2x2GB). Maargoed, het kan zijn dat ik verkeerd kijk natuurlijk :P

Verder is het volgens mij DDR2/DDR3, ipv ddr2/ddr3. Althands, binnen T.net zullen er vast verschillende definities gebruikt worden, maar die van de pricewatch is uppercase.

"Overig", bij "SheevaPlug" wordt nu gelinkt naar de wikipediapagina, maar T.net heeft er zelf ook een nieuwsitem van: nieuws: Marvell lanceert ontwikkelkit voor 1,2GHz Linux-muurcomputer. Destijds geschreven bij de aankondiging, iets minder volledig inmiddels maar zeker niet slecht. Ik zou voor de t.net link gaan.

Overigens is het wel een goed artikel verder. Met plezier gelezen :)

• Dimitri R
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-01 09:32
Deze laat ik even aan Willem over :).

Abort Retry Fail?

• willemdemoor
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

willemdemoor

Redacteur
GENETX en DLGandalf, ik heb het mobiele Intel-stukje licht aangepast (iig foutjes eruit), maar verder niet uitgebreid: ik wil het gras niet voor de voeten van Olaf en zijn notebook-jaaroverzicht wegmaaien. Dit soort aspecten komen daar aan bod :)
blackangel, je hebt gelijk: ddr2 is nog een paar euro goedkoper (2x2GB kvr scheelt zo'n 5 euro :P) Even verduidelijkt / aangepast en ook de eigen link naar de SheevaPlug opgenomen, thx :)

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:17

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Dan nog een puntje: het artikel staat niet in de review-categorie, zoals de andere jaaroverzichten, maar in overige. Misschien nog even aanpassen?

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• willemdemoor
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

willemdemoor

Redacteur
Goed punt DirkW, thx :)
Pagina: 1