Toon posts:

ATI 5770 resolutie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een V7 22" monitor. In de technische beschrijving staat een resolutie van 1680 x 1050.
Kies ik die, dan heb ik maar een gedeeltelijk beeld.(Als ik hem al kan kiezen, want met de ATI driver is ie er niet). Voorheen had ik een Nvidia. Daar kon ik zelf een resolutie aanmaken van 1600 x 1050 en had ik perfekt beeld. Nu moet ik 1440 x 900 kiezen, en dan is het beeld grof. Daarboven zit nog 1600 x 1200 en thats it. Driverversie is 9.12
Ook heb ik met Powerstrip zitten rommelen, maar dat lukt ook niet. De monitor heeft een VGA aansluiting en kan dus ook niet via DDC uitgelezen worden. Driver aangemaakt via Powerstrip en resolutie naar 1600 x 1050 helpt ook geen fluit. Een game als GTA4 ziet er prachtig uit , maar na een paar minuten klapt hij vast en krijg je een melding van VPU uitgeschakeld en ga je over naar software matige versnelling.

Dus eigenlijk ga ik nog even de kerstdagen doorrommelen en daarna gaat ie het balkon over. Back to Nvidia.
Of misschien hebben jullie nog een oplossing?

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Heb je eerst álle videokaart-drivers gewist en daarna de nieuwste drivers (9.12) van de ATi-site gedownload? :)

[ Voor 22% gewijzigd door _the_crow_ op 25-12-2009 11:06 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-05 10:00
Ik heb hetzelfde gehad. Ik heb andere drivers geinstalleerd en het werkte.

Verwijder eens de drivers en laat windows eens de drivers installeren. Dit werkte voor mij

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-05 15:27

jmk

Idd even cleane install ATI drivers doen.

Misschien kan je nog kijken naar drivers voor de monitor. Zal wel niet, maar onder windows xp heb ik betere resultaten gehad na drivers voor mijn CRT monitor te hebben geïnstalleerd.

Yippie kayak, other buckets!

Verwijderd

Topicstarter
Het was een schone installatie van Windows 7. Met de Microsoft driver had ik meer keuze. Resolutie probleem heb ik inmiddels opgelost. In de CCC staat een pad naar je 2ND driver in je registry. Daar heb ik gewoon de resolutie die ik wilde kiezen, ingetikt, restart en hoppa. Je kan dus alle resoluties intikken die je maar kan verzinnen en dan kiezen.

• Vleis
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-01-2021
Ik had een gelijkaardig probleem, mijn pc herkende de monitor zelfs niet eens.
Toen heb ik de drivers van de monitor geïnstalleerd + de drivers van ATI (Catalyst 9.12 of zoiets), en toen kon ik gewoon de goede resolutie kiezen bij beeldscherm.
Pagina: 1