Toon posts:

Verbinden PC met stereo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik wil graag mijn PC (op de 1e etage) verbinden met mijn stereo (begane grond). Dat wil ik het liefst met een kabelverbinding. Volgens mij heb ik een audiokabel (lengte ca. 20 meter) nodig met een 3.5 mm jack en een 2x tulp. De stekkers passen niet door de al aanwezige buis, dus die moeten gesoldeerd worden (?).

Mijn vraag is, is dit een goede oplossing? is 20 meter kabel niet te lang? Is het mogelijk om deze stekkers te solderen? En kan iemand mij adviseren welke kabel en stekkers ik moet gebruiken.

Ik ben benieuwd naar de reacties.

Vriendelijke groet,
Jacob

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-02 16:44

Verwijderd

Het is goed te doen met de kabellengte van 20 meter, overigens zijn er ook draadloze oplossingen hoor.
Met de kabel aangesloten moet je voor de bediening van de PC steeds naar boven, niet echt handig.
Als je al in het bezit bent van een draadloze modem/router kun je een draadloze audio streamer aan de stereo koppelen. Deze zijn 2e hands al voor zo'n €75,- te verkrijgen op MP. Zoek naar :
  • Philips Streamium
  • Squeezebox
Deze apparaten geven 9 van de 10 keer een betere geluidskwaliteit dan de PC rechtstreeks, en zijn gewoon vanuit de luie stoel te bedienen.

Succes d:)b

PS. Solderen is overigens prima te doen (zie post hierboven), wat je zoekt is wel verkrijgbaar bij http://www.conrad.nl

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2009 12:30 . Reden: Antwoord op de vraag van TS ]

Verwijderd

Topicstarter
Ontzettend bedankt voor de tips. Ik ga me zeker buigen over de draadloze aansluiting. Bediening vanuit de luie stoel is ook wat waard ;)
Nogmaals, tnx.