Toepassen v Dual Gigabit ethernet netwerk tussen 2 pc's

Pagina: 1
Acties:

• rvdm88
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-12-2024
Thuis heb ik 2 pc's staan die bijde Dual Gigabit ethernet poorten in het moederbord hebben zitten,
Hoe kan ik gebruik maken van die 2e netwerk poort, om zo de overdrachtsnelheid te optimaliseren tussen deze twee computers?

in mijn huidige netwerk heb ik een ADSLmodem met routerfunctie die maar twee UTP poorten heeft,
ook heb ik mijn twijfels over de doorvoersnelheid van de modem,
Zou het dus ook mogelijk zijn om beide computers met zowel met de router als met elkaar te verbinden?
hiermee zou ik de overdracht snelheid tussen beide computers willen optimaliseren

mijn ene computer is een zelf gebouwde PC met een ASUS Croshair met nForce590 chipset
mijn andere computer is een Dell Workstation xw8400 met X5000 chipset

• uname -r
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-07-2025
Een van de mogelijkheden zou zijn om een gigabit ethernet router er tussen kunnen plaatsen, op de WAN poort sluit dan je ADSL modem aan.

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-03 16:44
Uiteraard geen probleem.
Kleef op beide interfaces van de PC's die je met elkaar gaat verbinden een IP dat buiten de netwekrange zit van je ADSL spul.

Vb. 10.10.10.1 255.255.255.0 op de ene PC en 10.10.10.2 255.255.255.0 op de 2e PC.
Je geeft geen default gateway in op de setting van die andere netwerkcard op beide PC's.
DNS ook niet nodig.

De andere PC zal wel verschijnen in de netwerk-neighborhood of me doet zelf een "drive mapping" op de PC waar je dan de 10.10.10.x adresjes gebruikt.

Welk soort "overdracht" doe je tussen beide PC's ? Filesharen ? Heb je een FTP service draaien op de PC's ?