Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
- VNC is te Spartaans en traag, er zijn veel betere programma's en VNC zit alleen daar al mee niet in de klasse van RAdmin. Bovendien zijn de berichten van werkende Aero tegenstrijdig.
- Logmein schakelt ook Aero uit want het gebruikt ook een Mirror driver.
Simpel namen van paketten opnoemen omdat je ze kent is niet erg behulpzaam, ook ik weet wat Google voor me kan betekenen. Ik hoopte enkel dat iemand hier ook frustratie ondervond van Windows 7 met een Windows 95 look en een goede oplossing had gevonden... en deze met me wou delen.
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Ik ben bang dat jouw wens (ook op kerstmis) niet in vervulling zal gaan.
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
rdp7 is ook voor xp en vista beschikbaar
alleen moet je idd wel een aero capable machine hebben als client
vista met rdp7 naar win7 zou ook aero moeten doen.
Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!
Het frustrerende is dat op XP <-> XP het er veel mooier uitziet omdat thema's nog gewoon werken. Pas met Vista/W7 is dat RA hard gaan zuigen... totaal onnodig ook omdat zoals ik zei XP <-> wel eye candy had en net voelde alsof ik er zelf achter zat qua snelheid.
Bummer... Dubbel bummer want Radmin heeft een probleem dat hij niet alleen Aero uitschakelt maar ook als er geen client ingelogd is Aero uit blijft en niet aan gezet kan worden. Alleen uninstall helpt.
Dus zelfs een betere oplossign zou al mooi zijn, al is het niet zoals ik stiekem wensde...
Ik snap alleen niet zo goed waarom je het aan willt hebben. De meeste remote tools gaan ervanuit dat je wilt werken achter of aan een PC die niet fysiek te benaderen is. Op basis van die aanname gaat (ging) men er ook vanuit dat eyecandy minder van belang is dan functionaliteit.
Als ik trouwens op de site van Radmin kijk, dan zie ik niets over het uitschakelen van aero.
The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm
Als ik vanaf m'n XP machine rdp naar een Windows 7 machine krijg ik gewoon het Windows 7 Basic thema i.p.v. Aero, ziet er verder bijna hetzelfde uit en absoluut niet Windows 95 achtig. Hoewel je natuurlijk thema's in de eigenschappen ook helemaal uit kunt schakelen, en dan krijg je inderdaad het Windows Classic theme.Tijgert schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 03:16:
Hmm... dus ik zal, als ik het zo lees, met een XP client altijd een W95 look hebben op mijn remote geadministreerde W7 machine?
Omdat ik er heel veel tijd achter door breng en het irriteerd dat het zo foeifoeilelijk is vergeleken met mijn oude XP install.Ik snap alleen niet zo goed waarom je het aan willt hebben.
Het is ook minder belangrijk, maar met de snelheid van de machines en verbindingen is het zeer goed mogelijk dat het wat leuker oogt zonder er flink voor te boeten. Gat in de markt om dit te maken wellicht?Op basis van die aanname gaat (ging) men er ook vanuit dat eyecandy minder van belang is dan functionaliteit.
Lijkt me niet iets voor in de reclame campagne nee. In het forum van Famatech staat het duidelijk, overal in Google ook EN ik maak het zelf mee, dus trust meAls ik trouwens op de site van Radmin kijk, dan zie ik niets over het uitschakelen van aero.
Dat zou al heel wat zijn... maar de thema's zijn bij mij ook uitgeschakelt...Als ik vanaf m'n XP machine rdp naar een Windows 7 machine krijg ik gewoon het Windows 7 Basic thema i.p.v. Aero, ziet er verder bijna hetzelfde uit en absoluut niet Windows 95 achtig.
Dat is wat ik nu heb!Hoewel je natuurlijk thema's in de eigenschappen ook helemaal uit kunt schakelen, en dan krijg je inderdaad het Windows Classic theme.
Hmmm....nu ik dus lees dat thema's wel behoren te werken ga ik verder stoeien en eens zien wat ik voor elkaar kan krijgen met un-reinstallen. Bedankt voor deze info, hier kan ik ook wat mee.
Nee.Tijgert schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 03:16:
Hmm... dus ik zal, als ik het zo lees, met een XP client altijd een W95 look hebben op mijn remote geadministreerde W7 machine?
Je hebt wel 'gewoon' Aero - mits je alle instellingen maxed out hebt staan.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Met de RDC7 client doen Aero thema's het gewoon, wel even de instelling op 32bit zetten. Tevens "Desktop Composition aanzetten". Daarna zou het moeten werken (mits de hardware in je XP machine aero ondersteunt).
[ Voor 16% gewijzigd door Jay-v op 28-12-2009 14:02 ]