• Cedrix9000
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-01-2023
Ik heb vanmiddag mijn pc geupgrade naar : Asus P7P55D LE , Core i7 860 2.80 Ghz , OCZ Low Voltage DDR3 Dual Channel.

Het probleem is dat de bios maar 2 GB Ziet ipv 4 GB, Ik heb ze in de goeie dimm slots gedaan en ze zitten er allebij goed in.
Als ik in windows 7 x64 kom staat er 4 GB Ram (1.99 GB Beschikbaar)

Hoe kan ik dit oplossen?

Bvd Cedric. :)

Just do It

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-02 09:31
Op welke bios zit je? Ik weet dat Asus voor de P7P55D serie een bios heeft vrijgegeven die geheugen compatibility bevorderd :)

Anders, probeer eens de reepjes los, misschien is er eentje stuk, maar registreerd windows wel dat er 'iets' inzit.

• Cedrix9000
Ik zit nog op de bios die er standaard bij zit.
Ik heb de modules op de slots apart getest. ze werken beide maar als ze allebij erin zitten is er maar 2 GB beschikbaar.
Ik zet de nieuwe bios erop misschien maakt dat verschil.

Bedankt! prettige kerst !

Just do It

• Cedrix9000
Ik heb de bios naar versie 0201 geflashed en het probleem doet zich nog steeds voor.
Zijn er nog andere oplossingen?

Just do It

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-01 05:18

KompjoeFriek

Statsidioot

Volgens deze gebruiker van het zelfde moederbord was het probleem verholpen nadat hij tig keer zijn geheugen opnieuw in zijn moederbord gestoken had. Controleer of alle pinnetjes goed contact maken en probeer het eens.

Bij een ander hielp het om de CPU opnieuw in het socket te stoppen. Aangezien de memory controller bij een i7 in de CPU zit klinkt dat ook aannemelijk dat er wat mis gaat als niet alles even goed contact maakt :-)

ps. kicken van een topic binnen 24 is niet gewenst.

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

• Cedrix9000
Heb de processor opnieuw geinstalleerd , probleem is nu opgelost.
bedankt voor jullie hulp.

slotje aub.

Just do It

Pagina: 1