[PC][Win7 ENT x64] CS: Source vreemd latency probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:56

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Topicstarter
Nog geen topic voor gevonden, en zelfs op google kan ik niemand vinden die dit probleem kent, dus ik heb de primeur, al weet ik niet of ik daar blij mee moet zijn :P

Op een Windows 7 Enterprise installatie heb ik Steam geinstalleerd en daarop Counterstrike Source. Deze is automatisch geupdate naar de nieuwste versie, het is immers Steam.

De game start prima op. Vervolgens ga ik naar 'find servers' en geef wat zoekopties op (europa, <50ms ping, etc). Ik krijg netjes een lange lijst met servers, gesorteerd op latency. Het varieert tussen de 17 en de 80 milliseconden. En nou komt het!

Eender welke server ik selecteer om te spelen: zodra ik dubbelklik verschijnt er een venster (wat je ook krijgt als je bv een server wil joinen die vol is) waarin de ping ineens omhoog vliegt. Eerst naar 1000, dan 2000ms, en verder. Maw oneindige ping.

Bij World of Warcraft komt het niet voor: daar is mijn ping gewoon netjes onder de 100ms.
UT3 - zelfde verhaal, werkt als een droom!

Wat heb ik geprobeerd:

Rebooten
Steam Herstarten (het is een schone installatie dus herinstall niet geprobeerd)
Andere netwerkkaart (zowel wired 100mbit alswel Wireless 300n)

Het probleem blijft.

Mijn router is de Netgear WNDR3700, de firewall is ingeschakeld en mijn pc heeft een statisch DHCP adres op basis van mac-address, maar dat heb ik altijd al gehad en dat heeft nooit problemen gegeven.

Nu vraag ik me af, kan dit iets te maken hebben met een zogenaamde 'stack' in Windows 7? Zoals in dit topic? Zo ja, wat kan ik doen om dit na te gaan?

Iemand anders nog zaken die ik kan proberen?

[ Voor 3% gewijzigd door HTT-Thalan op 24-12-2009 21:35 ]