Anchor teksten hightlighten op een pagina.

Pagina: 1
Acties:
  • 259 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste,
Ik wil via een link:
<p><a href="#label">Voorbeeldtekst</a> </p>

Een anchor tekst highlighten en niet hierna toe springen.
<h2 id="label">Een inhoud</h2>

Nu werkt dit wel mbv css code:
h2:target {
color: white;
background: #f60;
}

Alleen wordt dan de hele regel gehighlight en niet alleen een woord. En ik spring ernaar toe, wat ik niet wil.
Verder wil ik ook dat als ik op een bepaalde link klik alle anchorwoorden worden gehighlight en niet maar 1.
Dit krijg ik ook niet voor elkaar.

Wat ik dus wil is dat als ik op een bepaalde link klik op mijn pagina, meerdere (door mij bepaalde) woorden worden gehighlight. Klik ik op een andere link dan moet voorgaande selectie ongedaan worden gemaak en de nieuwe bijbehorende woorden worden geselecteerd. Kan iemand me op weg helpen? Ben ik al goed op weg met bovenstaande?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Javascript?

Hang een event aan die link en highlight corresponderend element :-)

Edit: Wil je wel tips geven, maar weet niet uit je TS of je wel deze route wilt nemen...

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2009 03:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:02

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Dit zal je inderdaad moeten doen met javascript. Let daarbij wel op. Je zegt dat je niet naar de bijbehorende anchor wil springen. Wanneer je dit soort basisfunctionaliteit gaat veranderen kan je tegen problemen oplopen ;)

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beiden bedankt voor het antwoord.

@MUeR, tja hoe ik de basisfunctionaliteit kan aanpassen weet ik eigenlijk niet, vandaar....

@ Pi3turp zou je me (op weg) willen helpen?
Ik weet heel weinig van Java.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 19:46:
Beiden bedankt voor het antwoord.

@MUeR, tja hoe ik de basisfunctionaliteit kan aanpassen weet ik eigenlijk niet, vandaar....

@ Pi3turp zou je me (op weg) willen helpen?
Ik weet heel weinig van Java.
Hieruit blijkt dat je nog geen kaas hebt gegeten van de materie waarmee je bezig bent en feitelijk doe je dus een scriptrequest wat hier niet toegestaan is. In de Devschuur hebben we het over zélf programmeren/maken. Kun je dat (nog) niet dan zul je je dus moeten verdiepen in de materie en een tutorial ofzo doorlopen. Of het klusje uitbesteden aan iemand die dat wel kan. Hoe dan ook zijn we hier niet om kant-en-klare oplossingen voor je aan te dragen. We helpen je at best met jezelf helpen.

Dit is overigens als eens eerder tegen je gezegd zie ik.

[ Voor 7% gewijzigd door RobIII op 25-12-2009 19:53 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.