GeForce 8800 GT: Strepen in beeld bij boot -> loopt vast

Pagina: 1
Acties:

• Ranc
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-05 20:00
Hi tweakers,

Vandaag wilde ik weer eens lekker WoW gaan spelen, maar bij het inloggen leek het alsof mijn PC crashte.
PC crashte niet echt maar liep gewoon ineens absurt traag, cursor bewoog supertraag, maar ik kon niets meer (ctrl+alt+del werkte zelfs niet meer)
Anyways, ik mijn PC reboote en kreeg direct groene horizontale strepen en witte verticale strepen in beeld.
En zodra Windows 7 zou moeten gaan starten blijft mijn PC hangen (met groene strepen in beeld)

Dus ik geboot in veilige modus wat wel werkt, en mijn videokaart drivers (Nvidia GeForce 8800 GT) ge-uninstalled en weer gereboot in "normale" modus. Nu start Windows 7 64Bit wel normaal op (maar nog wel met Groene en witte strepen ALLEEN bij het booten dus niet IN windows)
Heb ik meteen de nieuwste drivers van Nvidia geinstalleerd, maar dat mocht niet baten.

Fan van de videokaart gechecked en blijkt nog goed te werken.
Videokaart eruit gehaald en helemaal stofvrij gemaakt, maar het probleem blijft.

Nu wil ik graag jullie mening; is dit duidelijke een gevalletje kapotte Videokaart en moet ik een nieuwe kopen of hebben jullie nog andere suggesties?

Alvast bedankt,
Ranc

• udybees
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-10-2025
Lijkt mij dat je kaart op het punt staat te overlijden, hier een topic over het spontaan overlijden van de oudere variant van de 8800 met de G80 core, maar ondertussen lijken ook de g92 cores met bosjes uit te vallen

Het doodgaan van G80GTX/Ultra kaarten

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:54

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dit lijkt inderdaad over wat we misschien inmiddels wel het Nvidia debakel kunnen gaan noemen. Door een produktiefout reeds ontdekt in Novmeber 2006 door HP in eerste instantie in de G84 en G86 mobile GPU's, gaan de GPU's vroegtijdig naar de eeuwige hardwarevelden.

Vervolgens bleek de G92 mobile serie er ook last van te hebben oa. aangegeven door HP en Apple, Nvidia heeft dit alles tot Juni/Juli 2008 ontkend. Tot op de dag van vandaag heeft Nvidia niets aan het probleem gedaan, tenminste niet dat ik ergens terug heb kunnen vinden.

Nu blijkt ook de 8800 desktop serie ook dezelfde produktiefout te kennen. De produktiefout bestaat uit het gebruik van verkeerde materialen om verschillende delen van de GPU samen de solderen. De gebruikte materialen zijn niet bestand tegen de warmtewisseleningen welke voorkomen in een GPU.

Wanneerf je nog gaantie hebt dan laat je de kaart omruilen, wanneer garantie niet meer van toepassing is raad ik je aan een mooie AMD/ATi kaart uit te zoeken. Nvidia is arrogant en vreemd bezig de laatste paar jaar bezig echt fantatische kaarten hebben ze op het moment niet en door het onophoudelijk hernoemen van oude technologie kun je er bijna niet zeker van zijn of je daadwerkelijk een andere kaart koopt welke niet is gebasseerd op hetzelfde proces als de 8800 die nu bij jou gestorven is.

Tot Nvidia weer iets degelijks op de markt heeft gezet is het aan te raden deze GPU's/kaarten links te laten liggen. Gelukkig bied AMD/ATi met zijn 4000 en nu de 5000 serie uitstekende alternatieven.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

udybees schreef op donderdag 24 december 2009 @ 23:17:
maar ondertussen lijken ook de g92 cores met bosjes uit te vallen
Raar dat ik hier dan nog niks over ben tegen gekomen.

• Ranc
Superbedankt voor jullie snelle reacties en adviezen.

Die topic had over gare GeForce kaarten had ikzelf nog niet gevonden!
Maar het moge duidelijk zijn dat ik over ga stappen naar een ATI-kaart.

Eens kijken of een goeie vervanger kan vinden met een prijsrange van 50 tot 100 euries...

Verwijderd

Mag ik jou dan aanraden om de videokaart eerst even in een andere computer te stoppen?

Just to be 100% sure.

Ik ben net nieuw op tweakers, maar ik denk niet dat het verboden is om iemand anders zijn advertentie te laten zien.
Maar ik merkte net een advertentie op bij te koop aangeboden.

linkje : V&A aangeboden: HIS HD 4850 IceQ 4

En als je niet van 2de hands houd, vind ik dit een hele fijne kaart voor een leuke prijs ( heb hem zelf ook :) )

pricewatch: Sapphire Vapor-X HD 4850 1GB GDDR3 PCI-E

:)

• Ranc
Bedankt voor de tip, maar ik heb helaas geen andere PC met een PCI-e slot...

Ik heb me al een nieuwe video kaart besteld, namelijk de:
Sapphire Radeon HD4770
Schijnt qua prijs/kwaliteit verhouding zeer nice te zijn, ik ben benieuwd :)

Thanks again!

Verwijderd

_Dune_ schreef op donderdag 24 december 2009 @ 23:33:
Dit lijkt inderdaad over wat we misschien inmiddels wel het Nvidia debakel kunnen gaan noemen. Door een produktiefout reeds ontdekt in Novmeber 2006 door HP in eerste instantie in de G84 en G86 mobile GPU's, gaan de GPU's vroegtijdig naar de eeuwige hardwarevelden.

Vervolgens bleek de G92 mobile serie er ook last van te hebben oa. aangegeven door HP en Apple, Nvidia heeft dit alles tot Juni/Juli 2008 ontkend. Tot op de dag van vandaag heeft Nvidia niets aan het probleem gedaan, tenminste niet dat ik ergens terug heb kunnen vinden.

Nu blijkt ook de 8800 desktop serie ook dezelfde produktiefout te kennen. De produktiefout bestaat uit het gebruik van verkeerde materialen om verschillende delen van de GPU samen de solderen. De gebruikte materialen zijn niet bestand tegen de warmtewisseleningen welke voorkomen in een GPU.

Wanneerf je nog gaantie hebt dan laat je de kaart omruilen, wanneer garantie niet meer van toepassing is raad ik je aan een mooie AMD/ATi kaart uit te zoeken. Nvidia is arrogant en vreemd bezig de laatste paar jaar bezig echt fantatische kaarten hebben ze op het moment niet en door het onophoudelijk hernoemen van oude technologie kun je er bijna niet zeker van zijn of je daadwerkelijk een andere kaart koopt welke niet is gebasseerd op hetzelfde proces als de 8800 die nu bij jou gestorven is.

Tot Nvidia weer iets degelijks op de markt heeft gezet is het aan te raden deze GPU's/kaarten links te laten liggen. Gelukkig bied AMD/ATi met zijn 4000 en nu de 5000 serie uitstekende alternatieven.
Kan het dat de desktop versie van de G92 ook spontaan dood kan gaan? [Heb die 9600GT, die is overleden.]

• pluisje2004
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-01 22:54
Ik heb sinds enkele dagen ook problemen met mijn 8800 GT. Ik merkte dat Windows Vista in een lage resolutie opstartte. Toen heb ik de resolutie verhoogd maar kwam er toen achter dat er een driver probleem was (uitroepteken bij videokaart). Het opnieuw installeren van de drivers geeft soms de melding dat de kaart niet gevonden wordt, en als het wel lukt dan geeft een reboot strepen (meer blokjes eigenlijk) in zowel het biosscherm als het windows-startscherm. Bij het starten van windows zijn de strepen weg, maar dan staat het gele uitroepteken er weer net zo hard. Programma's die OpenGL of directx eisen werken ook niet.

[ Voor 11% gewijzigd door pluisje2004 op 27-12-2009 23:27 . Reden: Kom er achter dat mijn problemen ook overal gemeld worden en dus niets toevoegen aan deze post ]

• Ranc
Mijn problemen zijn (zoals verwacht) verholpen door er een nieuwe video kaart (Sapphire Radeon HD4770) in te prikken. Mijn PC'tje loopt weer als een zonnetje!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:54

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op zondag 27 december 2009 @ 11:11:
[...]

Kan het dat de desktop versie van de G92 ook spontaan dood kan gaan? [Heb die 9600GT, die is overleden.]
Dit topic: Het doodgaan van G80GTX/Ultra kaarten zegt genoeg denk ik, er zijn ook 8800 serie kaarten gebasseerd op de G92. (rebranding, leuke bezigheid ;( )

[ Voor 11% gewijzigd door _Dune_ op 04-01-2010 11:39 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1