Prosecco over Macbook Pro

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Rabin20
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-05-2024
Hallo,

Ik heb gister een nieuwe Macbook pro in de aanbieding gekocht. En was vandaag bij mijn vriendin, en toen heeft haar zus per ongeluk een kwart champagneglas prosecco over het toetsenbord van mijn macbook omgeschoten. Ik heb meteen met een doek alles van het toetsenbord afgeveegd. De macbook doet het wel gewoon nog, nu een uur later. Maar ik baal er echt van. Hij plakt en stinkt naar prosecco. Kan er iets kapot gaan? Misschien niet nu maar op de lange duur? Roesten enz. Het is een unibody, dus aluminium macbook pro. Alvast bedankt voor de informatie.

Met vriendelijke groeten,

Ruben

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:17
Ruben,
Natuurlijk kan er iets kapot gaan elektronica en vloeistof gaan niet samen, geen accidential support er bij gekocht?
Ikzelf kon dit bij Dell wel, weet ik nog bij aanschaf van de laptop.

*knip*

Aanzetten tot fraude is niet gewenst op GoT.

[ Voor 72% gewijzigd door Hoedje op 25-12-2009 10:28 ]

Anoniem: 259917

Goed dat hij nog werkt, maar je macbook na een uur aanzetten is niet zo slim.
Ik raad je aan om je macbook nu uit te zetten en tenminste 2 dagen te laten drogen zodat de prosecco kan verdampen.
edit:
zo laten drogen
Afbeeldingslocatie: http://www.geeky-gadgets.com/wp-content/uploads/2009/06/carbon-fiber-leather-macbook-case_1.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 259917 op 24-12-2009 21:24 ]

• PSP123
Anoniem: 259917 schreef op donderdag 24 december 2009 @ 20:44:
Goed dat hij nog werkt, maar je macbook na een uur aanzetten is niet zo slim.
Ik raad je aan om je macbook nu uit te zetten en tenminste 2 dagen te laten drogen zodat de prosecco kan verdampen.
Ach ja, dat is te begrijpen je wilt toch zien of de laptop het nog doet. Verdampen kan je het beste doen ja!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:45

BHQ

Ja, niet dus. Dat is gewoon pure oplichterij.

[ Voor 40% gewijzigd door Hoedje op 25-12-2009 10:29 ]

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-05 12:21
Dat lijkt me niet echt een heel nette manier.
En volgens mij is dit ook het soort advies dat we hier op GoT liever niet zien, los van het feit dat je aanname dat je het apparaat n'importe quoi kunt terugbrengen natuurlijk helemaal niet klopt.

[ Voor 33% gewijzigd door Hoedje op 25-12-2009 10:29 ]

Punctuality is the politeness of kings

• Rabin20
Kan ik hem gewoon terugbrengen ondanks dat hijs is uitgepakt en al een paar uur gedraaid heeft? Ik zie wel dat ik dan een tegoedbon krijg. Maar dat maakt niet uit, ik koop toch een nieuwe. Ben nu al verliefd op het beestje.

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-05 10:56
komt je terug bij de mm met een macbook die rijkt naar prosecco... ja hij paste niet helemaal bij het interieur...het wijnrek had al een andere kleur...

denk dat ze je bij de mediamarkt niet eens serieus nemen als je dat zo komt vertellen...En tevens is het oplichting. Het beste kun je gewoon de macbook uit laten en zorgen dat ie goed kan drogen. In hoeverre je iets open kan schroeven helpt het qua opdrogen.. maargoed blijft een unibody..

suc6 ermee

...

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Rabin20 schreef op donderdag 24 december 2009 @ 20:52:
Kan ik hem gewoon terugbrengen ondanks dat hijs is uitgepakt en al een paar uur gedraaid heeft? Ik zie wel dat ik dan een tegoedbon krijg. Maar dat maakt niet uit, ik koop toch een nieuwe. Ben nu al verliefd op het beestje.
Nee want er is een lading prosecco overheen gegaan.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• TrailBlazer
  • Laatst online: 18:59

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Zus van vriendin heet hopelijk een WA verzekering? gewoon daar op gooien dan Het is natuurlijk wachten op gezeik als er vloeistof overheen is gegaan.

• PSP123
*knip*

[ Voor 91% gewijzigd door Hoedje op 25-12-2009 10:30 ]

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Niet netjes dat is gewoon pure oplichting. Hoe zou jij het vinden als jij die Macbook Pro koopt nadat hij hem heeft ingeleverd en hij na een half jaar kuren gaat vertonen. Het beste gewoon verzekeringswerk van maken mits je vriendin haar zus daarvoor verzekerd is.

[ Voor 35% gewijzigd door Hoedje op 25-12-2009 10:30 ]

• ralpje
  • Laatst online: 09:55

ralpje

Deugpopje

PSP123 schreef op donderdag 24 december 2009 @ 20:59:
[...]

Hier heb je wel recht op, na 7 dagen terug brengen, de zogehete afkoelperiode.
Volgens mij heb je het over de zgn. colportagewet, de wet 'Koop op afstand'. Heeft dus alleen betrekking op online aankopen, niet als je iets in de winkel gekocht hebt.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Inderdaad, wet koop op afstand geldt niet voor bij de MM.

Waarom die mac terugsturen? Als hij het nog doet en de wijn is verdampt, dan is het toch prima?

i3 + moederbord + gehuegen kopen?

• Mr.Nobody
  • Niet online
kom op zeg! dit is gewoon aso.

je hebt 3 opties:

• hopen dat ie het blijft doen
• schoonzus cash laten dokken
• verzekering schoonzus aanspreken

optie 3 of 2 lijkt me meest logisch. als je een fout maakt moet je niet proberen om een ander de schuld te geven (of voor de kosten laten op draaien)

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• bestaudio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-08-2024

bestaudio

Gnoeeeeeee

Mijn advies, macbook met open klapt scherm op zijn kop ergens op leggen en gewoon wachten tot het gedroogd is.
Sterker ik kan mij nog herinderen dat ik onlangs voor het geven van zo'n tip icm een telefoon terug brengen terug ben gefloten door een modje waar hij achteraf ook compleet gelijk in heeft.

Slowly getting there, euh wait whut? Slowly?

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-05 16:42

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

De unibody Macs hebben een folie onder het keyboard, dat vuil en vocht weghoudt van het logicboard. Het vocht dat erop terecht komt, lekt weg naar de kant van de optical drive. Dit ter info.

Verder zou ik er verzekeringswerk van maken.

Launching containers into space

Anoniem: 193933

PSP123 schreef op donderdag 24 december 2009 @ 20:59:
[...]

Hier heb je wel recht op, na 7 dagen terug brengen, de zogehete afkoelperiode.
*knip*
Afkoelperiode is gelul. Op het moment dat je iets koopt in een winkel ga je een koopovereenkomst aan. Je betaalt het bedrag voor een goed product. Aangezien het product gewoon goed is heb je geen recht op geld terug of whatever. Mits ongeopend en ongebruikt geeft een winkel nogal eens een waardebon of een ander product mocht je het willen ruilen, al is dit puur een gunst en geen verplichting voor de winkel.

Overigens zitten er vochtsensoren onder het keyboard dus je garantie is nu meteen verlopen, tenzij je via je verzekering/cash van zus een nieuwe kan kopen.

[ Voor 18% gewijzigd door Hoedje op 25-12-2009 10:31 ]

Anoniem: 132566

*knip*

[ Voor 92% gewijzigd door Hoedje op 25-12-2009 10:31 ]

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Zo, wat een ontzettend laakbare aanzet tot fraude.

Ik zou een spuitbus ipa (iso-propanol alcohol) pakken , de mac op zijn kop leggen en dan de wijn eruit spuiten.
De IPA is daarvoor bedoeld en is na 2-3 minuten opgelost.

Dagje laten liggen en klaar.

• BHQ

BHQ

En weer, deze oplichterspraktijken horen hier helemaal niet thuis. Voor de verzekering kosten deze gevallen alleen maar tijd..

[ Voor 18% gewijzigd door Hoedje op 25-12-2009 10:31 ]

Anoniem: 154173

Terugbrengen naar de winkel is onzin en daar zouden we hier niet eens over moeten praten imo.
Mijn mening is dat je het beste naar de verzekering kan gaan van je schoonzus.
Daar bestaat de verzekering voor..
En dan moeten zij maar kijken of de laptop het nog doet of niet, jij moet in ieder geval een nieuwe krijgen.

Ik zou het risico niet nemen dat hij het na een tijdje opeens niet meer doet en je er niks meer aan kan doen!

Succes!

• Mr.Nobody
  • Niet online
Jarpse schreef op donderdag 24 december 2009 @ 22:10:
[...]

En weer, deze oplichterspraktijken horen hier helemaal niet thuis. Voor de verzekering kosten deze gevallen alleen maar tijd..
:? tuurlijk niet, daarvoor zijn het verzekeraars ...
het is zeker zielig dat ze moeten betalen?

in dit geval mag de schoonzus dokken / verzekering aanspreken.
als het nou om 10 euro ging gaf ik je gelijk.

terugbrengen naar de winkel, dat is fout (geen oplichting trouwens)

[ Voor 30% gewijzigd door Mr.Nobody op 24-12-2009 22:23 . Reden: quote toegevoegd ]

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:59

Jrz

––––––––––––

Je kan een nieuwe topcase (toetsenbord / muispad) kopen voor niet al te duur.. maar toch nog best wat euros.

Ik zou iig even naar WA kijken

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Tsja verzekering kan prima als de zus van de TS een WA verzekering heeft. Dan is het goed, maar als je hem opstuurt als zijnde 'hij ging zomaar stuk' dan hoop ik dat de verzekering je keihard hierop pakt.
Of het nou om 1000 of om 10 euro gaat maakt niet uit.

Dat de laptop er schade van heeft op lange termijn geloof ik niet, zoals hierboven al gesuggereerd wordt. Fundeer dat eens!
Zeker als je de zaak goed schoonmaakt en laat drogen heb je rotzooi eruit voor dingen kunnen oxideren.

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Inderdaad, gewoon aanspraak maken op de verzekering van haar. Daar is die verzekering tenslotte voor.

Terugbrengen naar de winkel is gewoon oplichting (ik vond de kleur niet mooi, wtf?!). Daar komt bij, dat je bij veel winkels echt niet zomaar geopende laptops kan retourneren. Wet koop op afstand is hier uiteraard niet van toepassing, je hebt het product immers niet "op afstand" gekocht! :P

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Boudewijn schreef op donderdag 24 december 2009 @ 22:27:

Dat de laptop er schade van heeft op lange termijn geloof ik niet, zoals hierboven al gesuggereerd wordt. Fundeer dat eens!
Wellicht niet direct, maar als er inderdaad indicators onder het toetsenbord zitten, kun je zometeen op geen enkele manier garantie meer claimen. Als over een half jaar een onbenullig onderdeel het begeeft en je garantie wilt claimen, is het eerste waar ze mee aankomen het waterschade-argument. Alleen dat al zou reden moeten zijn om nu aktie te ondernemen, ook als is er geen directe schade (afgezien van <ekdom>die lucht</ekdom>.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Boudewijn schreef op donderdag 24 december 2009 @ 22:27:
Tsja verzekering kan prima als de zus van de TS een WA verzekering heeft. Dan is het goed, maar als je hem opstuurt als zijnde 'hij ging zomaar stuk' dan hoop ik dat de verzekering je keihard hierop pakt.
Of het nou om 1000 of om 10 euro gaat maakt niet uit.
Mr.Nobody: Om die reden dus ;) Natuurlijk kan het ook prima 'legaal' geregeld worden. Maar omdat er al een aantal niet deugende adviezen geroepen werden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ga er anders eens mee langs de Apple store en vraag hun om advies.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atomic frogger
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-05 21:00
Anderhalf jaar geleden heeft mijn huisgenote ook een glas bier over mijn laptop gestoten, dit hebben we gewoon opgelost via haar verzekering. Ik kreeg gewoon een X bedrag op mijn rekening gestort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rabin20
hey, ik vind jullie reacties allemaal echt top. Ik type jullie dit berichtje vanaf de macbook. En ik moet zeggen hij laat echt absoluut geen kuren merken. Ik denk dat ik gewoon geluk heb gehad. Ik vond het terugbrengen ook wel een beetje oplichting, maar wat zouden jullie zelf doen. Volgensmij denken jullie dat de schade veel erger is. De hoeveelheid die over het toetsenbord viel die eigenlijk wel mee. Er zat nog een klein beetje in het glas. En volgensmij is het grootste gedeelte gewoon op het aluminium blijven liggen en dus meteen met een doek opgeveegd. Ik zag trouwens de reactie der er zich een folie bevind onder het toetsenbord. Dat vocht weg houdt van het logicboard. Maar het juist bij de optical drive terecht komt. Betekent dit minder erge schade? Volgensmij heb ik gewoon geluk gehad. Ik vroeg me wel nog af, of dit ongeluk niet gevolgen voor de toekomst kon hebben. Dus dat de macbook sneller kapot gaat ofzo. Of dat hij op de lange termijn gaat roesten, en er toch na lange tijd iets kapot gaat ten gevolgen van het omgestoten glas. Alvast super bedankt voor jullie hulp, reacties, tips. Echt Super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-05 14:29

Ace

Happy Happy Joy Joy

De 'Enter' toets lijkt toch niet meer te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250518

WA-verzekering ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
Jarpse schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 00:53:
[...]

Mr.Nobody: Om die reden dus ;) Natuurlijk kan het ook prima 'legaal' geregeld worden. Maar omdat er al een aantal niet deugende adviezen geroepen werden..
aansprakelijkheidsverzekering is btw verplicht voor iedereen, das dus nooit een probleem om deze aan te spreken als je iets sloopt van een ander..
ik heb zelf een extra aanvulling op mijn inboedelverzekering die dit ook dekt. ik betaal daar extra voor en heb hem 1x gebruikt: mijn vrouw gaf zwemles aan haar gsm van 2 weken oud. (ik zou deze dekking nooit gebruiken voor lage bedragen, aangezien ik verzekeringen zie als noodoplossing.)
of het nu mijn schuld is of dat iets gewoon kapot valt maakt dus voor mij niet uit: dit valt onder de polis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Mr.Nobody schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 10:23:
[...]

aansprakelijkheidsverzekering is btw verplicht voor iedereen, das dus nooit een probleem om deze aan te spreken als je iets sloopt van een ander..
Tenzij je het over een motorrijtuig hebt is dat niet correct, iig niet in Nederland.
Edit: of tenzij je de eignaar bent van een Kerncentrale :+

[ Voor 7% gewijzigd door ralpje op 25-12-2009 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zou er toch mee naar de Apple store gaan, je weet nu wel dat hij het goed doet maar als er een paar waterschadesensoren getriggerd zijn dan heb je gewoon geen enkele vorm van garantie meer als er straks iets anders defect raakt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
ralpje schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 10:27:
[...]

Tenzij je het over een motorrijtuig hebt is dat niet correct, iig niet in Nederland.
Edit: of tenzij je de eignaar bent van een Kerncentrale :+
8) niet doorvertellen.

bij mij zit ie in de woonverzekering, maar idd niet verplicht.
als ik zie wat je er voor moet betalen zou ik hem wel nemen, altijd handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Gewoon naar een reparateur brengen en die naar indicatoren en andere potentiele probleempunten laten kijken. Als iets moet worden gerepareerd kun je dat met de hoogstwaarschijnlijk aanwezige verzekering regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:21

Osxy

Holy crap on a cracker

Ik zou alsnog het via de verzekering gaan oplossen, de kans dat dit later nog problemen gaat geven is erg groot.

Ook al is er geen directe schade door het vocht kan het zijn dat garantie word geweigerd als men bij iets anders constateren dat er vocht aanwezig is geweest, zelfs als het vocht dit defect niet heeft veroorzaakt.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:42
Voor de mensen die dit dus graag willen voorkomen:

daarvoor hebben ze de volgende oplossing bedacht.

http://www.logickeyboard....-cover-macbook-1529p.html

Top voor op je macbook en ik vind het ook nog eens lekkere typen omdat de toetsen van een macbook pro zo glad zijn. Af en toe even onder de kraan en hij is weer helemaal schoon.

Zal binnenkort even een fotootje maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rabin20
Hey, ja ik wou zelf ook een toetsenbord beschermer gaan aanschaffen. Maarja ik heb de laptop een dag, dat was nog een aanschaf die de komende weken ging plaatsvinden. Inmiddels zie ik dat de toetsenbord verlichting aan bijna alle toetsen kapot is. Ook het groene lichtje als je CAPSLOCK aanzet gaat niet meer branden. Ik heb wel vernomen dat zij verzekerd is voor dit soort ongelukken. Beste oplossing: Naar de winkel van aanschaf gaan, mijn verhaal uitleggen. En dan de laptop opsturen en door een expert laten nakijken, repareren, schoonmaken. Volgensmij wel, zo aan jullie reacties te lezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:12
Tip nooit drank/eten in de buurt van je pc/laptop 8)7 .

Met toetsenborden kun je ze in gedistilleerd water gooien en dan een paar dagen laten drogen. Vrees echter dat dit met je macbook niet kan. Misschien is hij goed demonteerbaar? Daar zou je eens naar kunnen googlen als je niks met de winkel kunt regelen. Ik denk dat je bij apple niet hoeft aan te kloppen.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Daarom ook die isopropanolalcohol...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
  • Laatst online: 17-01-2024
Even een tip!

Ik heb ditzelfde voorgehad.
Iedereen heeft een inboedelverzekering. Vraag diegene die het gedaan heeft (of het huis waar het is gebeurt) en bel even met de verzekeringsmaatschappij, het wordt voor de volle 100% vergoed.

Even bellen na de kerst en laat het maken. Meestal is het direct totallost waardoor je een nieuwe mag uitkiezen van de verzekering. Binnen enkele dagen heb je het bedrag terug gekregen op je rekening. Als er slechts iets vervangen moet worden gebeurt dit ook vrij snel en wordt ook volledig vergoed.

Doen he!

Ik zit zelf bij interpolis, deden niet moeilijk. Enige wat ik moest doen was me bon of reparatie bon opsturen. Ik heb in dit geval mijn bon verstuurd en het bedrag terug gekregen. De laptop moet je dan afgeven bij de applestore, i.v.m. fraude.

[ Voor 28% gewijzigd door Remko.me op 25-12-2009 16:37 ]

Bekijk mijn site: Remko.me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rabin20
Hey, ja haar vader had verteld; dat ze jaren geleden ook al een ongeluk met een fotocamera was gebeurd. En dat dit ook via de verzekering geregeld was. Ik hoop alleen niet dat hij totallost wordt verklaard. Aangezien de laptop 150 euro was afgeprijsd op 23 en 24 december. Dat was de reden waarom hij gekocht werd. Maar het lijkt me sterk dat die laptop meteen totallos word verklaard, aangezien alleen de toetsenbord verlichting het nu niet doet. Hij moet natuurlijk wel nagekeken worden, en waarchijnlijk schoongemaakt. Dalijk moet ik zelf nog die 150 gaan bijleggen haha. Dat zou minder zijn. Als het goed is dan lijkt het me handig om dit topic nog een paar dagen open te houden. Dan zal ik jullie op de hoogte houden van de voortgang. Is misschien wel handig voor mensen om te weten hoe dit in zijn gang gaat. Het lijkt me immers niet de eerste, maar zeker ook niet de laatste keer dat zoiets als dit gaat gebeuren.

Groeten,

Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

offtopic:
Groeten is niet de bedoeling.

Succes ermee ,maar nakijken is ook niet goedkoop ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atoombom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-05 14:49
ik heb ooit ook melk per ongeluk overgegoten over mijn macbook hij werkt nog steeds prima, zo erg is het ook alweer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwezz
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:01
Ik heb ook ooit eens een glas cola over mijn Acer Aspire gekapt.
Toetsenbord zorgvuldig uitgekuist en goed laten drogen.

Nu, 4 jaar later werkt hij nog steeds als een zonnetje.

Maar ik besef wel dat ik veel geluk heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:42
ik heb toen er bier over m'n macbook was de guide op ifixit gevolgd en alles schoon gemaakt. maar dit was wel helemaal me eigen schuld (het bier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-03-2024

JvW

On my way home...

Op mijn Dell laptopje (waarop ik nu dit bericht tik) is 2 jaar terug een glas rose leeggelopen. Hij was helemaal doordrenkt. De laptop was al wat ouder en verzekeringstechnisch was er niet veel te halen. Maar ik heb de laptop opengemaakt en gereinigd & laten drogen.
De enige echte schade was het keyboard. Alles werkte wel maar plakte verschrikkelijk. Ik heb het getracht te reinigen maar zonder veel succes. Uiteindelijk voor een paar tientjes een nieuw keyboard gekocht op ebay en erin gezet.

Verder nooit meer iets van gemerkt.

Overigens zou ik in jouw geval wel degelijk gebruik maken van de verzekeringsoptie (op de legale manier)

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

AFR

Als je veel geluk hebt is de laptop niet aangetast.

Het probleem van een drank zoals prosecco is dat er suikers en zuur in zit die langzaam op de electronica invreten en pas na langere tijd schade oplevert. Normaal gesproken zou je de laptop het beste direct open moeten draaien, reinigen met demin water en een vluchtige vloeistof en enkele dagen laten drogen tot ALLE vloeistof is verdampt. Vooral onder de kleine SMD onderdelen kan vocht dagen blijven zitten; electronica functioneert dan prima maar door aanwezige spanning + vocht +vuil kan er een electrolytische reactie ontstaan die de soldeerverbindingen en doormetalisering van de printplaat aantast. Let trouwens op met isoprop: dit kan connectoren en het printmasker aantasten.

In jouw geval zal ik zsm contact opnemen met een Apple service point om te vragen of ze nog wat voor je kunnen betekenen. Indien zij van mening zijn dat bepaalde onderdelen (preventief) moeten worden vervangen kun je proberen aanspraak te maken op de WA verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Nog een keer omdat het voor sommige mensen niet duidelijk is, zoals die hierboven.
ALTIJD NAAR DE VERZEKERING TOE! Als Apple merkt dat er vocht over je laptop is gekomen heb je gewoon geen enkele vorm van garantie zelfs al gaat iets totaal anders kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

AFR

Tsurany schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 01:48:
Nog een keer omdat het voor sommige mensen niet duidelijk is ...
Vandaar de nuancering middels "normaal", "in jouw geval" en "indien".

Ik ben het 100% eens met dat je moet proberen om dit via de verzekering te regelen. Uit ervaring weet ik helaas dat het zeer onwaarschijnlijk is dat (1) een verzekering de laptop volledig zal vergoeden en (2) zeker in deze tijd van het jaar het even kan duren voordat je hier uitsluitsel over krijgt. Het lijkt me daarom toch niet onverstandig om parallel hieraan al contact op te nemen met een servicepoint om te laten kijken wat er mis is?
In het beste geval kunnen zij constateren dat alleen het toetsenbord nat is geweest en dit vervangen (zal de verzekering eerder vergoeden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
  • Laatst online: 17-01-2024
Rabin20 schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 20:29:
Hey, ja haar vader had verteld; dat ze jaren geleden ook al een ongeluk met een fotocamera was gebeurd. En dat dit ook via de verzekering geregeld was. Ik hoop alleen niet dat hij totallost wordt verklaard. Aangezien de laptop 150 euro was afgeprijsd op 23 en 24 december. Dat was de reden waarom hij gekocht werd. Maar het lijkt me sterk dat die laptop meteen totallos word verklaard, aangezien alleen de toetsenbord verlichting het nu niet doet. Hij moet natuurlijk wel nagekeken worden, en waarchijnlijk schoongemaakt. Dalijk moet ik zelf nog die 150 gaan bijleggen haha. Dat zou minder zijn. Als het goed is dan lijkt het me handig om dit topic nog een paar dagen open te houden. Dan zal ik jullie op de hoogte houden van de voortgang. Is misschien wel handig voor mensen om te weten hoe dit in zijn gang gaat. Het lijkt me immers niet de eerste, maar zeker ook niet de laatste keer dat zoiets als dit gaat gebeuren.

Groeten,

Ruben
Je krijgt de aanschafprijs van een vergelijkend product.. dus je krijgt het hele aankoop bedrag terug!

En over totallost, bij mij was het een klein beetje water (!!!!!) en de mijne pas totallost. En daarbij apple kan precies zien waar en hoe er water over gaat. (Door indicators) Hierdoor is je garantie volledig komen te vervallen... dus zorg ervoor dat hij GOED wordt nagekeken, je krijgt het volledig terug.

[ Voor 11% gewijzigd door Remko.me op 26-12-2009 12:35 ]

Bekijk mijn site: Remko.me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rabin20
Nou, ik denk dat mijn geluk is dat de laptop pas 1 dag oud was. Nu 3 dagen. Lijkt me niet dat de verzekering dan niet het bedrag van een nieuwe laptop uitkeerd. Ik ga over een halfuurtje eens naar locale apple premium reseller. En daar eens informeren wat hiermee kan gebeuren.

Met vriendelijke groeten,

Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-05 18:41

EgoPro

Time is an illusion.

Op zondag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 336780

Niet bekend met grote steden waar de winkels elke zondag los zijn? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ja, niet overal zijn we zo achterlijk dat winkels niet open mogen zijn op zondag.

--

Bij mij was 't een keer goed mis na een glaasje ijsthee en een PowerBook G3. Tobo si teh plakplak (nieuwe gekocht) en d'r was een of ander kutweerstandje doorgefikt waardoor de backlight niets meer deed. Nieuw mobo nodig :/ Kon ik toen gelukkig los kopen voor een niet onredelijke prijs op www.ifixit.com (toen nog pbfixit.com).

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Picaroon
  • Laatst online: 29-05 12:05
Voor dit soort gevallen bestaat de WA verzekering. Wanneer de tegenpartij verzekerd is, moet zij deze aanspreken... Hell, zelfs schade toegebracht door huisdieren kan vergoed worden.

Voor de rest is misbruik maken van dit soort verzekeringen erg makkelijk en ik verbaas me dat men hier blijkbaar maar licht over nadenkt.

Als je slim was geweest hadden jullie die verzekering al lang op de hoogte gebracht... Maar dat heb je zeker niet gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enzo Dizono
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-05-2022
Niet te veel met modder gooien he? daar kunnen die lappies ook niet tegen

www.jessekraal.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Laatst online: 22:10

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Ik heb vorige week een 4 jaar oude MacBook nog schoon gemaakt. Daarover was een glas icetea overheen gegaan. Uiteindelijk heb ik alle toetsen eraf gehaald (zie iFixit.com hoe) en die allemaal schoon gemaakt tegen het plakken. De topcase eraf gehaald en 't logicboard ook schoon gemaakt eerst met een non-statische doek, daarna heb ik op de plekken waar veel icetea opgedroogd zat met ammoniak en een wattenstaaf de troep eraf geveegd. Ook op 't logicboard zelf heb ik 't zo gedaan, hetzij wel met veel minder ammoniak natuurlijk. Om het weer te wat neutraler te maken daarna met water bevochtigde wattenstaafjes nog eens erover en weer met die doek.
Daarna met een föhn droog gemaakt op de laagste stand.
Hierna een uurtje boven de warme verwarming gehangen en geprobeerd.

Inmiddels werkt hij weer prima en er waren geen sporen van aanvreet op 't logicboard. Het is natuurlijk afwachten wat er in de toekomst gebeurd, maar verder dan dit zo kun je niet echt meer gaan.

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Hoe is het afgelopen TS?

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik weet niet of ammoniak nou zo handig is om te gebruiken (forse base) , en een foehn (geioniseerde lucht :X) al helemaal niet. Lekker met de ESD... dat kan een later aan de dag tredend gevolg zijn.

Ik spuit alle meuk er altijd gewoon af met een bus isopropanolalcohol, dat is ervoor gemaakt. Als echt alles eraf is (en ja dat kost een halve bus....) stop ik met spuiten en droogt de alcohol in een paar minuten op,
De kleverigheid etc heb je eraf gespoten dus dat mag dan vervolgens lekker op een krant oid opdrogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Laatst online: 30-05 16:42

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Boudewijn schreef op zondag 03 januari 2010 @ 17:19:
Ik weet niet of ammoniak nou zo handig is om te gebruiken (forse base) , en een foehn (geioniseerde lucht :X) al helemaal niet. Lekker met de ESD... dat kan een later aan de dag tredend gevolg zijn.

Ik spuit alle meuk er altijd gewoon af met een bus isopropanolalcohol, dat is ervoor gemaakt. Als echt alles eraf is (en ja dat kost een halve bus....) stop ik met spuiten en droogt de alcohol in een paar minuten op,
De kleverigheid etc heb je eraf gespoten dus dat mag dan vervolgens lekker op een krant oid opdrogen.
^^ waarheid

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rabin20
Geachte Tweakers ik type jullie dit bericht vanaf mijn geliefde macbook pro ( ja nog steeds dezelfde). Ik heb de Macbook ingeleverd bij de winkel van aankoop. Deze is vervolgens opgestuurd naar een apple repair center, waar een schaderapport is gemaakt. De Macbook is daarbij helemaal uit elkaar geschroefd en grondig geinspecteerd. Daaruit is gebleken dat de folie onder het toetsenbord inderdaad al het vocht heeft opgevangen. En er dus alleen de toetsenbord verlichting is gestorven. Daarvoor moest helaas wel een heel duur onderdeel vervangen namelijk de hele topcase moet vervangen worden. Kosten waren voor schade Rapport, onderdeel en reparatie kosten 553 euro. Ik heb inmiddels mijn Macbookje dus weer terug en de schade-claim is bij de verzekering ingediend. Ik zal jullie wel laten weten wat ik voor een reactie ga krijgen.

Groeten,

Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 301679

voortaan dit soort apparaten gescheiden houden van feestjes etc. Dat is gewoon geen goede combi!
(ik spreek uit ervaring!)

In ieder geval veel succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99613

Ik heb ooit zelf een flink glas rode wijn over mijn macbook pro gegooid, het was geen unibody, maar het laatste Penryn Model (begin 2008). Gelijk uitgedaan, alles wat ik kon er afgeveegd en in een 90 graden hoek omgekeerd opengeklapt en laten uitlekken. Een dag niet aangedaan, en hij werkte nog gewoon, g toets was alleen een beetje plakkerig en de toetsenbord verlichting heeft waarschijnlijk kortgesloten dus die doet het alleen in het midden..

Dus ja, bruut gezegd ben je gewoon zelf hieraan schuldig, maar als hij het verder doet zou ik niets ondernemen om hem terug te brengen. Mocht de verlichting het pas na een tijdje begeven (dat deed die van mij ook), dan kan je altijd naar het apple service center gaan en je verlichting laten vervangen, of op ebay zelf de verlichting aanschaffen, wat natuurlijk goedkoper is, maar je wil aan de andere kant misschien niet aan je duur betaalde MB Pro gaan schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je leest ook niet effe het topic he.
Hij is zelf niet schuldig, een ander heeft het veroorzaakt. Daar ben je gewoon verzekerd voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

Als je op een feestje bent waar mensen zijn die nog niet zo goed met de effecten van alcohol om kunnen gaan (zoals een slechtere coordinatie), is het misschien verstandig al je waardevolle spullen (TV, laptops, telefoons, speakers) even in een andere kamer te zetten. Dat zal je een hoop ellende schelen.

Eventueel kun je ook overal even een zeiltje overheen doen, maar dan riskeer je wel dat iemand b.v. je televisie omver tikt of op je notebook gaat zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tsurany schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 12:33:
Je leest ook niet effe het topic he.
Hij is zelf niet schuldig, een ander heeft het veroorzaakt. Daar ben je gewoon verzekerd voor.
Makkelijke aanname.. Ik had wel degelijk gelezen dat een ander het er per ongeluk over heen heeft gegooid. Maar dat is mijn punt helemaal niet.. Mijn punt ging specifiek in op de toetsenbord verlichting, wat hij ook aangeeft dat het probleem is. Alleen ben ik helaas iets te laat, stel nou dat de verzekering het niet dekt is €553 erg veel geld voor een kapotte toboverlichting, daarom gaf ik aan dat ebay + zelf of een ervaren iemand je mb pro laten openschroeven veel had gescheeld.

Zoals http://cgi.ebay.com/OEM-N...balls?hash=item2eaa464316. Dit is 2008 model maar voor de nieuwere moet het ook te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
En dat verprutst dat leuke geknutsel op wat voor manier dan ook en dan heb je sowieso geen aanspraak meer op een eventuele verzekering. Voor een dergelijke geprijsd apparaat zou ik het ook gewoon laten fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LesCacques
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-03 11:22

LesCacques

Les Cacques sont retournés

WA verzekering dekt dit gewoon, moet je wel iemand hebben die verzekerd is :P

je ne sais cacques

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Schaapmed schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 17:14:
WA verzekering dekt dit gewoon, moet je wel iemand hebben die verzekerd is :P
Hoezeer ik het ook ook hoop voor TS is dat helemaal niet zo gewoon.. Aansprakelijkheid moet eerst bewezen worden. Leuk als je verzekering dan aan je familie / vrienden vraagt of ze dit even in de rechtszaal willen bewijzen.
Stouten schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 13:51:
En dat verprutst dat leuke geknutsel op wat voor manier dan ook en dan heb je sowieso geen aanspraak meer op een eventuele verzekering. Voor een dergelijke geprijsd apparaat zou ik het ook gewoon laten fixen.
Als je écht niet weet wat je doet dan kan je het verprutsen... Maar goed ik veronderstel even aangezien dit gathering of tweakers is én zo'n beetje elke manual om dit te doen óf in een PDF staat óf op YouTube.. Het is niet alsof een macbook pro een kluis uit de tweede wereldoorlog is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:44
Rabin20 schreef op maandag 11 januari 2010 @ 02:10:
Daarvoor moest helaas wel een heel duur onderdeel vervangen namelijk de hele topcase moet vervangen worden. Kosten waren voor schade Rapport, onderdeel en reparatie kosten 553 euro.
Wat heb je nou precies nieuw gekregen. De hele bovenkant van de unibody, of alleen het toetsenbord wat eronder ligt ?

• Rabin20
Hey, wou nog even melden dat alle kosten door de verzekering zonder enkel problemen vergoed zijn!!! Bedankt voor al jullie reacties.

• Huppol
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-03 14:53
Relaxed. Zijn wel lastige situatie's vind ik. Vrienden vragen om te dokken :P Nu is het via de verzekering niet zo erg, maar toch vind ik het voor beide partijen k*t :)

Wat ik nog even wil melden, is dat ik mijn macbook pro een aparte verzekering heeft. Dit mij ongeveer 70 / 80 euro per jaar. Maar dat is het geld wel waard, mocht er iets fout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

Huppol schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 21:08:
Relaxed. Zijn wel lastige situatie's vind ik. Vrienden vragen om te dokken :P Nu is het via de verzekering niet zo erg, maar toch vind ik het voor beide partijen k*t :)

Wat ik nog even wil melden, is dat ik mijn macbook pro een aparte verzekering heeft. Dit mij ongeveer 70 / 80 euro per jaar. Maar dat is het geld wel waard, mocht er iets fout gaan.
Waar heb je die aparte verzekering afgesloten?
Pagina: 1