Intalleren met of zonder OPK

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 15:30

EXX

EXtended eXchange

Topicstarter
Om mijn PC draait nu nog op de Win 7 RC; die heb ik in mei gedownload, gebrand en geinstalleerd vanaf de CD.

Ik heb een OEM Win Pro 7 gekocht, die wil ik nu gebruiken om de Win 7 RC te vervangen. Dit is de eerste keer dat ik een OEM versie installeer. De Win 7 RC die er nu op staat, heb ik geinstalleerd toen ik de computer geleverd kreeg (zonder OS) en de vorige machine liep op een Win XP corporate edition.

Op het doosje staat:

If the individual software license is for a desktop operating system or application software, it must also be preinstalled on the hard drive of the fully assembled computer system, using the OEM Preinstallation Kit (OPK).

Wat is dat met die OPK? Heb ik die echt nodig? Kan ik niet gewoon de CD in de drive stoppen, rebooten en zo Win 7 installeren. Wat is eigenlijk het voordeel van een installatie met de OPK?

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

Mwah de OPK is er alleen voor om een distribuerende automated intallation image te maken. Ik denk niet dat je precies begrijpt wat er staat, ze zeggen dat als de licentie bij een computer wordt geleverd dat de Windows versie ook voor geinstaleerd moet zijn. Door OPK te gebruiken kun je ervoor zorgen dat het wordt voor geinstaleerd maar het is niet nodig want als je die DVD in je computer propt zonder automated installation loopt hij de standaard installatie procedure af.

Als je niet zo goe dbergijpt hoe het OEM gebeuren in elkaar zit dan is het misschien beter dat je een volledige versie koopt met voltallig support. Het is denk ik ook niet de bedoeling dat je een OEM versie installeert op je thuis computer maar dat even ter zeide.

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 15:30

EXX

EXtended eXchange

Topicstarter
Ik ken de beperkingen van de OEM license op zich wel, daar zit het probleem niet. Alleen die OPK was even iets nieuws. Maar goed, gewoon installeren dus, zonder OPK.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!